וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל שלה: ספרד גברה 3:5 על צרפת בתום הארכה וזכתה בזהב

דרמת ענק בפריז: המארחת הובילה, נקלעה לפיגור שני שערים והשוותה ל-3:3 בפנדל בתוספת הזמן, אך קאמייו (100 ו-120) הכריע ואחרי היורו סידר למדינתו גם זהב אולימפי בטורניר הכדורגל אחרי 32 שנה. צמד לפרמין לופס, רק מדליית כסף להנרי

מחוץ לקווים, 8.8/עריכת וידאו: זיו שטיינר

נבחרת ספרד זכתה ביורו 2024, אפילו הנבחרת עד גיל 19 זכתה באליפות אירופה בכדורגל רק לפני כשבועיים והערב (שישי) הספרדים רשמו עוד הישג כביר בתום דרמת ענק בפריז - ניצחו 3:5 יוצא מן הכלל את צרפת בתום הארכה וזכו במדליית הזהב האולימפית הראשונה שלהם מאז 1992, וזאת על חשבון המארחת שהייתה מושלמת עד הגמר.

היה זה מפגש בין שתי הנבחרות שנחשבו מלכתחילה לפייבוריטיות לזכות בזהב האולימפי בטורניר הכדורגל, על אף שנבחרת אירופית לא זכתה בזהב מאז ברצלונה 1992 - משמע דבר שלא קרה 32 שנה, והאחרונה שהצליחה לעשות זאת הייתה ספרד. האצטדיון בפריז התמלא לחלוטין ומרבית הקהל הורכב כצפוי מאוהדים צרפתים שדחפו את נבחרתם בתקווה לזהב ראשון מאז לוס אנג'לס 1984, אלא שלא כמו ב-1992 שאז זכתה המארחת, ספרד לא נרתעה מהפיגור המוקדם אליו נקלעה מול הנבחרת היחידה שניצחה את כל המשחקים, הפכה ל-1:3 עוד לפני המחצית ולא נבהלה גם כאשר צרפת חזרה ל-3:3 וכפתה הארכה כתוצאה מפנדל בתוספת הזמן.

פרמין לופס, שחקן נבחרת ספרד האולימפית. GettyImages
צמד ששווה זהב. פרמין לופס/GettyImages
ז'אן פיליפ מאטטה, חלוץ נבחרת צרפת האולימפית. GettyImages
מאטטה שלח את המשחק להארכה ברגע האחרון/GettyImages
סרחיו קאמייו, שחקן נבחרת ספרד האולימפית כובש בגמר. GettyImages
הצ'יפ של קאמייו בדקה ה-100 בדרך לזהב האולימפי/GettyImages

הייתה זו צרפת שפתחה בסערה והקפיצה את יושבי האצטדיון כאשר עלתה ליתרון כבר בדקה ה-11, אז אנזו מילו ניצל שגיאה בהגנה ושל השוער ארנאו טנאס. השער הזה הכניס את ספרד לעניינים, ובייחוד את הכוכב שלה פרמין לופס, שחקן ברצלונה שהשיב עם צמד בזק בדקות 18 ו-25 וספרד הפכה ל-1:2.

שלוש דקות חלפו מאז שערו השני של לופס וזה כבר הפך ל-1:3 לזכות ספרד הודות לכדור חופשי נהדר שסובב אלכס באנה מעל החומה. צרפת ניסתה לחזור למשחק בכל כוחה ומייקל אוליסה בישל את ה-3:2 למגנס אקליוש בדקה ה-78, הלחץ הלך וגבר ככל שהתקרבנו לסיום ובתוך תוספת הזמן היא השיגה את מבוקשה - חואן מירנדה ביצע עבירה מטופשת בניסיון להגן בכדור קרן, שופטי המסך התערבו ופנדל נפסק לזכות צרפת. ז'אן פיליפ מאטטה דייק בדקה ה-90+3, קבע 3:3 והמשחק נכנס להארכה.

הגמר האחרון שאליו העפילה נבחרת צרפת היה במונדיאל 2022 בקטאר ובו היא הפסידה לארגנטינה בתום דו קרב פנדלים לאחר 3:3 ב-120 דקות. היום הסיום שוב היה עצוב מבחינת הצרפתים, אבל כי היה זה סרחיו קאמייו שבדקה ה-100 מצא את עצמו מול השוער, הקפיץ מעליו וקבע 3:4. בדקה ה-120, בהתקפה האחרונה של ההארכה, צרפת הפקירה את ההגנה, קאמייו דהר כל הדרך לשני שלו וקבע 3:5 שבסיומו ספרד היא האלופה האולימפית, צרפת ומאמנה תיירי הנרי הפסידו לראשונה בטורניר דווקא בגמר וייאלצו להסתפק במדליית הכסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully