וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיכוי האחרון של צ'מטאי-סלפטר למדליה אולימפית

10.8.2024 / 14:42

אחרי מפחי נפש בריו וטוקיו, המרתוניסטית בת ה-35 רוצה להדהים בפריז מול כמה מכוכבות הענף (ראשון, החל מ-9:00). מאור טיורי תסתפק במקום טוב באמצע

שחקני נבחרת ארצות הברית אחרי העפלה לגמר טורניר הכדורסל האולימפי/מתוך טוויטר

לונה צ'מטאי-סלפטר יודעת היטב: מחר (ראשון, החל מ-9:00) מצפה לה הזדמנות אחרונה בהחלט לזכות במדליה אולימפית. המרתוניסטית הישראלית כבר הופיעה פעמיים במשחקים האולימפיים, אבל בניגוד להצלחותיה באליפויות עולמיות ויבשתיות, על הבמה הגדולה ביותר היא עוד לא הטביעה חותם.

באולימפיאדת ריו היא נאלצה לפרוש בעיצומה של הריצה בשל פציעה בכתף, ובאולימפיאדת טוקיו סבלה מהתכווצויות בבטן שגרמו לה לעצור ולסיים רק במקום ה-66. הפעם, בגיל 35, דווקא במה שמסתמן כאחת מריצות המרתון הקשות בכל הזמנים - עם עליות תובעניות וחום שמכביד - היא תנסה לעשות את הבלתי ייאמן.

ההכנה למרתון בפריז לא הייתה אידיאלית מבחינתה של צ'מטאי-סלפטר, אבל היא השאירה מאחור כאבים במותן שגרמו לה להפחית עומסים, ותגיע כשירה לריצה מחר. עם רזומה עשיר שכלל זכייה במדליית הארד באליפות העולם ב-2022, היא עדיין מכוונת גבוה, ומקווה לפחות להתברג בין עשר הראשונות.

לצידה תתחרה גם מאור טיורי, שגם עבורה מדובר בהופעה שלישית במשחקים האולימפיים. מטיורי לא מצופה להתחרות על מדליה או להתברג במקום גבוה במיוחד, אחרי שבריו סיימה במקום ה-90 ובטוקיו הגיעה במקום ה-48.

לונה צ'מטאי סלפטר, רצת מרתון ישראלית. Hannah Peters, GettyImages
אולי הפעם? לונה צ'מטאי/GettyImages, Hannah Peters
מאור טיורי במרתון בטוקיו. Clive Brunskill, GettyImages
חולמת לשפר את התוצאה מטוקיו. מאור טיורי/GettyImages, Clive Brunskill

כך או אחרת, לצ'מטאי-סלפטר וטיורי מצפה ריצה מאתגרת מול כמה מכוכבות הענף. מי שמסומנת כפייבוריטית היא האלופה המכהנת פריס ג'פרצ'ירצ'יר הקנייתית, שרוצה להפוך לאישה הראשונה אי פעם שזוכה בשני מרתונים אולימפיים.

טיגיסט אספה האתיופית מחזיקה בשיא העולם ותנסה לזכות לראשונה בזהב האולימפי, ומי שתנסה לגנוב את ההצגה היא סיפאן חסן האגדית, שתתחרה בפעם השלישית בפריז אחרי שזכתה בארד בריצת 5,000 מטר ויצאה בידיים ריקות מריצת ה-10,000. חסן ההולנדית אומנם נחשבת למומחית בריצות הביניים וההצלחות שלה במרתון פחותות, אבל היא עדיין מחזיקה בתוצאה השנייה בטיבה אי פעם, ותנסה לעמוד בקצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully