וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד שולטת בכדורגל הגברים והנשים: "צריך להיפטר מהתסביכים"

הדומיננטיות קיבלה חותמת מזהב, ברצלונה "מחככת ידיים" אחרי הופעה היסטורית של פרמין ולצרפת יש כבשה שחורה חדשה, אבל הנרי חושב ש"צריך לחגוג את מדליית הכסף"

28 שנים חלפו מאז מדליית הזהב הקודמת של ספרד בענף קבוצתי. תשעה גמרים שיחקו הנבחרות הספרדית לאחר הניצחון על קרואטיה בכדורמים ב-1996, ובעשירי נקטעה הבצורת אמש (שישי) בזכות ה-3:5 האדיר על צרפת, מארחת המשחקים האולימפיים שנכנעה למי שהפכה להיות הכבשה השחורה שלה.

בחודש אחד הפסידה צרפת לספרד שלוש פעמים: בחצי גמר היורו, בגמר אליפות אירופה עד גיל 19 ובמשחק על מדליית הזהב האולימפית. הטריקולור הפכו לנבחרת הראשונה שמנוצחת בגמר אולימפי בבית, אחרי שבריטניה (לונדון 1908), בלגיה (אנטוורפן 1920) וברזיל (ריו 2016) זכו על אדמתן. היה זה גם ההפסד הראשון שלנבחרת כדורגל צרפתית בהפרש של שני שערים בגמר.

ומנגד, התעצמה השליטה הספרדית בכדורגל - לא רק בגברים. זכרי "לה רוחה" זכו אמנם בזהב האולימפי, ביורו, בליגת האומות וביורו עד גיל 19, אבל הדומיננטיות גדולה עוד יותר אצל הנשים בשנים האחרונות, עם זכיות בליגת האומות (2024), בגביע העולם לבוגרות (2023) ולנבחרות עד גיל 20 (2022) ועד גיל 17 (2022), כמו גם ביורו עד גיל 19 ו-17 השנה.

"צריך להעריך את הכדורגל הספרדי ולהיפטר מהתסביכים, אחרי מה שהשגנו השנה", הצהיר מאמן נבחרת הבוגרים לואיס דה לה פואנטה, שלפני שלוש שנים הוביל את ספרד לזכייה במדליית הכסף האולימפית בטוקיו. "אני מתרגש מאוד, ראינו משחק אפי שייזכר לדורות, עם שתי נבחרות עמוקות ואיכותיות בטירוף. ההווה נפלא והעתיד אף יותר, אבל עלינו להמשיך לעבוד כל יום קצת יותר כדי להמשיך להשתפר".

פרמין לופס, שחקן נבחרת ספרד האולימפית. GettyImages
הופעה של כוכב. פרמין לופס/GettyImages
שחקני הנבחרת האולימפית של צרפת. Robert Cianflone, GettyImages
המארחת הראשונה שמפסידה בגמר האולימפי. אכזבה לצרפת/GettyImages, Robert Cianflone

בגמר כיכב פרמין לופס שכבש צמד, והפך יחד עם אלכס באנה לכדורגלן הספרדי הראשון שזוכה ביורו ובזהב האולימפי באותו הקיץ. הקשר בן ה-21 חתם הופעה מדהימה בפריז עם שישה שערים ובישול בשישה משחקים: "ברצלונה מחככת ידיים אחרי הופעה של כוכב של פרמין". לופס, שעקף את קיקו נרבאס כמלך השערים של ספרד בטורניר אולימפי אחד, אמר: "זה קיץ בלתי ניתן לשיפור. עשינו טורניר גדול".

בצד המפסיד, תיירי הנרי שחתום כמאמן עד הקיץ הבא שבו ייערך היורו לנבחרות צעירות, הבליט את ההישג למרות ההפסד: "מאוד חשוב לי שהקבוצה נלחמה. בהתחלה היה רושם שזה לא יהיה משחק שוויוני, והפכנו אותו לכזה. אני חושב שכולם נהנו מהמשחקים שלנו. למרבה הצער זה לא הסתיים טוב, אבל הייתה התרגשות, הייתה הופעה גדולה ויש מדליה שעדיין צריך לחגוג. העתיד שלי? בינתיים אני אלך לים עם המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully