וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וומבניאמה מאמין "שיש סיכוי לזהב". בעולם מאשימים ב"שיפוט חד צדדי"

כוכב נבחרת צרפת פרץ בבכי לאחר העלייה לגמר האולימפי: "מוכנים לעשות את זה בשביל הקהל והמדינה". זעם על השופטים ש"הכריעו את המשחק עבור המארחת"

מחוץ לקווים, 8.8/עריכת וידאו: זיו שטיינר

נבחרת צרפת תהפוך לראשונה לזכות במדליה כשהיא מארחת את המשחקים האולימפיים מאז שארצות הברית עשתה זאת באטלנטה 1996. ויקטור וומבניאמה וחבריו עשו זאת הערב (חמישי) כשניצחו 69:73 את אלופת העולם גרמניה בחצי הגמר, והשיגו את הכרטיס למשחק על מדליית הזהב, שם יתמודדו ארצות הברית.
את המשחקים בטוקיו סיימו הצרפתים עם מדליית הכסף, ובמפגש עם האמריקאים זה יהיה שחזור הגמר האולימפי האחרון, עם יתרון מובהק לנבחרת של סטיב קר. הכוכב של הנבחרת והסנטר של סן אנטוניו סיפק עוד משחק מעט פושר עם 11 נקודות ו-7 כדורים חוזרים כשהוא התקשה מאוד נגד ההגנה הגרמנית, אבל לאחר שריקת הסיום והבטחת המדליה, הוא פרץ בבכי ורץ לחגוג עם הקהל.

"הנבחרת הזאת, הגופיה הזאת, זה מביא לנו אנרגיה שאין בשום מקום אחר", סיפר וומבניאמה בהתרגשות. "אפשר לראות כמה היינו אינטנסיביים בשלב הנוקאאוט עד עכשיו. אנחנו אוהבים את המדינה שלנו ומוכנים לעשות את זה ולזכות גם בזהב. הפסדנו להם בשלב הבתים ואני בטוח שזה היה הפסד שסייע לנו לנצח היום".

ויקטור וומבניאמה נבחרת צרפת בכדורסל, פריז 2024. GettyImages
חולמים על זהב. וומבניאמה וצרפת/GettyImages

הסנטר הענק סיפר כי הוא חושב על מטרה אחת בלבד: "הפוקוס הוא על מדליית הזהב. זה היה רגע מדהים עם הקהל. הם הקשו עליי לא לבכות. אני מודה להם ושמח שהם נהנים. יש לנו סיכוי לזכות".

לצד האפשרות של צרפת לזכות במדליית זהב ראשונה אי פעם במשחקים האולימפיים אחרי 3 זכיות בכסף, יש לא מעט ביקורת מהצד הגרמני ומהקהל הניטרלי על השיפוט. רבים ברשת החברתית "X" זעמו על החלטות השופטים בדקות הסיום, עם ביקורת רבה על השפעת הקהל הביתי והלחץ מצד המארחת.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
דניס שרודר נבחרת גרמניה בכדורסל, פריז 2024. GettyImages
השיפוט היה חד צדדי? שרודר/GettyImages

"זה היה שיפוט חד צדדי מחריד, לא הגיוני שזה ככה בשלב כל כך קריטי ומאוחר בטורניר אולימפי", כתב אחד האוהדים. "צוות השיפוט לובש מתחת לחולצות גופיות של נבחרת צרפת. אין הסבר לכך, זה הכריע את המשחק".

אוהד נבחרת ארצות הברית הגיב: "ההבדל בין רמת השופטים של אירופה ל-NBA הוא ענק. אני מקווה שכולם ראו את הניסיון המוצלח פה להעלות את צרפת לגמר על חשבון גרמניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully