וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת העסקים שהפכה לספורטאית אולימפית, סקנדל חדש במשלחת ההודית

ארה"ב מחזיקה אצבעות לסאני צ'וי וסיפורה המרגש, הרץ האתיופי שהתרסק על המסלול מתאושש בבית חולים, המתאבקים ההודים ממשיכים לייצר פרשיות. עדכונים שוטפים

המתאבקת ההודית אנטים פנגאל. רויטרס
המתאבקת ההודית אנטים פנגאל/רויטרס

18:30:
דרמה נוספת בנבחרת ההיאבקות של הודו בפריז לאחר שאחותה של אחת המתאבקות האולימפיות נעצרה על ידי המשטרה בגין ניסיון להיכנס לכפר הספורטאים עם אקרדיטציה של אחותה הספורטאית. אותה מתאבקת כבר הייתה מעורבת בתקרית אחרת, כאשר נאלצה להכחיש דיווחים שהמאמנים שלה נקלעו לסכסוך אלים עם נהג מונית פריזאי - מכיוון שסירבו לשלם לו וברחו, וגם נגדם הוגשה תלונה במשטרה.

רק ההתערבויות של ראש המשלחת של הודו אפשרו לנישה פנגל להשתחרר מתחנת משטרה בסנט דניס בשעה 23:30 ביום רביעי בלילה. האקרדיטציה של אחותה המתאבקת אנטים פנגל בוטלה על ידי הוועד האולימפי ההודי והיא שוהה במלון בפריז לפני טיסתה הביתה, וסיכום שהיא מסולקת מצרפת. כעת כל נבחרת ההיאבקות של הודו חוזרת הביתה בבושת פנים.

כזכור, נבחרת ההיאבקות ההודית כבר סוערת אחרי הפסילה הסנסציונית של וינש פוגאט לפני הקרב שלה בגמר, על מדליית הזהב. פוגאט נכשלה בשקילה של עד 50 ק"ג בגלל חריגה של 100 גרם, והודחה מהתחרות, מה ששעורר זעם גדול וסחט תגובות גם מראש ממשלת הודו. פוגהט הודיעה מאז על פרישה מהיאבקות. "ההאבקות ניצחה ואני הפסדתי", כתבה פוגאט בפוסט נרגש ברשתות החברתיות ביום חמישי בבוקר. "החלומות שלי מתנפצים. להתראות היאבקות 2001-2024. אני מצטערת". בין השאר, על מנת להוריד ממשקלה, פוגאט גם גזמה את שערה, מה שלא הספיק להוריד את המשקל העודף. לאחר מכן גם התעלפה מהתייבשות.

הרץ האתיופי לאמצ'ה גירמה אחרי שהתרסק בפריז. רויטרס
הרץ האתיופי לאמצ'ה גירמה אחרי שהתרסק בפריז/רויטרס

17:30: לאמצ'ה גירמה האתיופי שב להכרה והצליח לדבר אחרי הנפילה הקשה שלו אתמול בגמר ה-3,000 מכשולים. גירמה, שמחזיק בשיא העולמי בריצה, קיבל מכה חזקה בראשו כשמעד על המסלול לאחר שנתקל עם ברכו על משוכה בהקפה האחרונה של המירוץ. לאחר מכן שכב ללא תנועה לפני שקובע בסד צוואר והורד על אלונקה.

בן ה-23, שהיה מדליסט כסף במשחקי טוקיו ובשתי אליפויות העולם האחרונות, נלקח לאחר מכן לבית החולים להערכה. הצוות שלו אישר שהוא בהכרה ומסוגל לדבר. היום הוועד האולימפי הבינלאומי אמר שמצבו משתפר לאחר התקרית. "אנחנו מבינים שהוא במצב טוב והוא בסדר, הוא מתאושש".

כזכור, סופיאן אל בקאלי ממרוקו הפך לאדם הראשון שמגן בהצלחה על הזהב אולימפי מאז וולמרי איזו-הולו הפיני שעשה זאת במשחקים האולימפיים בברלין ב-1936.

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הרץ האתיופי לאמצ'ה גירמה אחרי שהתרסק בפריז. רויטרס
הרץ האתיופי לאמצ'ה גירמה אחרי שהתרסק בפריז/רויטרס

17:00: ארה"ב מחזיקה אצבעות לאחד מנציגותיה בתחרות ה"ברייקינג", הריקוד שמוכר יותר כ"ברייקדאנס", שהפך השנה לענף אולימפי. הכירו את סאני צ'וי, בת 35, מתעמלת לשעבר שעברה פציעות, וחלמה מאז ומעולם להגשים את החלום להשתתף באולימפיאדה ולא הצליחה. אז עשתה הסבת מקצוע ולמדה בבתי הספר לעסקים היוקרתיים ביותר בארה"ב (וורטון), הפכה למנהלת בכירה ברשת "אסתי לאודר", הרוויחה "משכורת של 6 ספרות" - אבל החליטה לעזוב הכל ולהתמקד בברייקינג.

"מה, זה מה שאעשה כל החיים?", הסבירה את החלטתה, "להיות בתאגיד, במשרד בקומה גבוהה במנהטן?". אז אחרי שהחלה לרקוד כתחביב, הפכה אותו למטרה לחיים, וכעת היא מגשימה את חלומה - ומשתתפת באולימפיאדה.

תחרויות הברייקינג יחלו מחר.

הרגע הגדול של האולימפיאדה מגיע

ב-22:25 תוזנק במגרש האתלטיקה הריצה שאמורה להיות אחד מרגעי השיא של אולימפיאדת פריז - גמר 400 מטר משוכות נשים - שתפגיש בין סידני מקלפלין האגדית לבין פמקה בול, הכוח העולה בענף.

ברשת NBC כבר הגדירו זאת בתור "הרגע הגדול של האולימפיאדה": מצד אחד מקלפלין, שיאנית העולם ומדליסטית הזהב מטוקיו. מצד שני בול, אלופת העולם המכהנת שרוצה לקרוא תיגר על אחת מהכוכבות הגדולות של עולם האתלטיקה, בדו קרב שאמור להיות היסטורי.

"ברזל הופך ברזל אחר לחד יותר", התפייטה מקלפלין לקראת הגמר, כשנדרשה לתאר את היריבות עם בול ההולנדית, אותה ניצחה בשתי הפעמים בהן הן התמודדו זו מול זו. "תמיד כיף להתחרות נגד הטובות ביותר, ואני יודעת שנדחוף אחת את השנייה לקצה".

בול תגיע בעמדת נחיתות מסוימת, גם אחרי שהדהימה בריצת השליחים 4X400, ולמרות שרק לפני פחות מחודש הפכה לאישה השנייה בהיסטוריה שיורדת מ-51 שניות, כשקבעה 50.95 בשווייץ. מקלפלין עדיין מחזיקה בשיא העולם עם 50.65 שניות אותו קבעה השנה במבחנים האמריקאים, אבל עולם האתלטיקה כבר מתמרק, ואפילו דפנה סחיפרס האגדית, שבוודאי תעודד את בת ארצה פמקה בול, יודעת: "איך שזה לא יסתיים, זה יהיה ההיילייט של פריז".

"מבוקר עד לילה, הספורטאים רק אוכלים ואוכלים"

ספורטאים רבים בכפר האולימפי התלוננו על כמות ואיכות המזון שמוגש בחדרי האוכל, כולל דיווח על תולעים ושאר מרעין בישין שגילו במהלך השהות בכפר. אדם פיטי, אחד השחיינים הטובים בעולם, אף אמר ש"בטוקיו האוכל היה מדהים וכך גם בריו, אבל פה לא עומדים בסטנדרטים".

היום הגיעה התשובה של השף של הכפר האולימפי, שמפעיל את שירותי הקייטרינג במקום. לדבריו, "הספורטאים צורכים אוכל בכמויות בלתי נתפסות. אנחנו מכינים כמויות אדירות של מזון. בכפר האולימפי מוגשות 40 אלף ארוחות מדי יום, וכדי להפוך את החוויה לטובה יותר, הן מורכבות מ-550 מתכונים בייצור מיוחד. אבל לצערי, כל מה שהספורטאים עושים, זה לאכול ולאכול - מבוקר עד ערב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully