וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי כואב שיש: לא תתחרה על מדליית זהב - בגלל 100 גרם

עודכן לאחרונה: 7.8.2024 / 19:01

המתאבקת ההודית וינש פוגאט הסתפרה וגזרה את בגדיה - הכל כדי שלא לחצות את רף 50 הק"ג בשקילה - אך זה לא עזר. גם לבו של מודי נשבר

דריבל, 6.8/עריכת וידאו: זיו שטיינר

דרמה גדולה נרשמה היום (רביעי) באולימפיאדה, כשחלומה של וינש פוגאט על מדליית זהב התנפץ בצורה הכואבת מכולן. המתאבקת ההודית נפסלה בשקילה שלפני גמר הטורניר, משום שחרגה ב-100 גרם ממשקל המקסימום שלה (עד 50 ק"ג).

למעלה ממיליארד הודים הלכו לישון ביום שלישי בידיעה שהם במרחק נגיעה ממדליית זהב היסטורית, אחרי שפוגאט הדהימה מוקדם יותר בטורניר את האלופה האולימפית המכהת יוי סוסאקי. אלא שאז הגיעה השקילה הכואבת.

לפי דיווחים, פוגאט פחות או יותר הרעיבה את עצמה לפני הטורניר, לא הפסיקה להתאמן ובילתה שעות ארוכות בסאונה כדי להצליח לרדת מ-57 ק"ג ולהיכנס לקטגוריית המשקל, והצליחה בכך. אלא שחוקי הענף מחייבים שקילה בשני מועדים שונים במהלך הטורניר - רגע לפני תחילתו ולפני הגמר. ביממה האחרונה ההודית שהגיעה למשקל של 52.7 ק"ג אחרי חצי הגמר הסתפרה, קיצרה את הבגדים שלה, עשתה כל שביכולתה - אך זה לא הספיק.

המתאבקת ההודית וינש פוגאט. רויטרס
החלום על זהב התנפץ. פוגאט/רויטרס

"את גאוות הודו ומעוררת השראה בכל אזרח הודי באשר הוא", אמר ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי לאחר שיברון הלב. "זה כואב מאוד. בו בזמן, אני יודע שתתגברי על זה. תמיד התגברת על משוכות". הקלע אבהינאב בינדרה, שזכה במדליית הזהב הראשונה של הודו (2008), הוסיף ואמר: "אני שבור. לפעמים את לא זקוקה למדליית זהב כדי להיות אלופת העם".

התאחדות ההיאבקות ההודית פתחה בחקירה פנימית. לטענתה, האשמה היא לא של פוגאט עצמה, אלא של הצוות שמקיף אותה. את מקומה בגמר מול שרה הילדבראנדט האמריקאית תתפוס יוסנליס גוזמן הקובנית, שהפסידה להודית בחצי הגמר.

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully