וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם הערבי חגג את הדמעות של סמברג: "ה'חיילת' קיבלה את עונשה"

דוניה אבו טאלב הפכה בן יום לכוכבת בזכות הניצחון והחגיגה המתריסה, בתקשורת הערבית התגאו ב"השפלה" והתענגו על סרטון הבכי של סמברג: "למה להחרים את הספורטאים הישראלים אם אפשר לאמלל אותם?"

אבישג סמברג מדברת אחרי הדחתה מהמשחקים האולימפיים/יניב טוכמן, פריז

דוניה אבו טאלב עשתה אתמול (רביעי) היסטוריה, כשהפכה לסעודית הראשונה שמתחרה בטאקוונדו באולימפיאדה אחרי שהגיע למשחקים בזכות הישגיה, ולא באמצעות כרטיס חופשי. אבל לא ההיסטוריה הנשית של אבו טאלב וגם לא המסע שלה עד מרחק ניצחון אחד ממדליה העסיק את התקשורת הערבית - כי אם דווקא ניצחונה המפתיע על אבישג סמברג הישראלית, שתואר כחזות הכל.

סעודיה אומנם נחשבת למדינה מעט יותר "ידידותית" לישראל, בין היתר על רקע הנורמליזציה ביחסים הדיפלומטיים בין המדינות, ולראיה, גם אבו טאלב וגם ספורטאים סעודים אחרים באולימפיאדת טוקיו, שבניגוד לקולגות מהעולם הערבי לא החרימו קרבות או משחקים מול ספורטאים ישראלים.

אבל אבו טאלב חגגה את הניצחון אתמול באופן מתריס, כשסירבה ללחוץ את ידה של סמברג וסימנה תנועת השתקה לאוהדים הישראלים ביציע - וזה הספיק כדי להפוך אותה לכוכבת. "הפכה לתופעת רשת בעולם הערבי אחרי שהשפילה ישראלית בפריז", קראה הכותרת באתר "Elaph", שם תואר הקרב עם סמברג כ"התנגשויות בין תרבויות".

הכותב, יאסין ראחימי, טען ש"אבו טאלב העבירה מסר לכל הספורטאים הערבים ברחבי העולם - למה לפרוש או לפסול את עצמך אוטומטית מהתמודדות מול ספורטאים ישראלים, אם אפשר לנצח ולהשפיל אותם? אבו טאלב אימללה את סמברג, ונתנה שיעור חשוב לכולם. תרבות הפרישות מקרבות מעניקה לספורטאים הישראלים פרס חינם, וחושף את הספורטאים הערבים לעונשים ואכזבות. אבו טאלב הוכיחה שניצחון במגרש שווה יותר מזהב".

אבישג סמברג עם מאמנה יחיעם שרעבי, אולימפיאדת פריז 2024. Maja Hitij, GettyImages
סמברג אתמול/GettyImages, Maja Hitij
אבישג סמברג (באדום) מול דוניה אבו טאלב הסעודית, אולימפיאדת פריז 2024. רויטרס
סמברג מול אבו טאלב/רויטרס

בתמונות לאחר הקרב נראה שר הספורט של סעודיה צוהל ביציעים, ואבו טאלב סירבה להתראיין לכל כלי התקשורת, "מחשש שבלהט הרגע תפלוט אמירה פוליטית שתפגע בה" - כך על פי התקשורת הסעודית. מאמנה, לעומת זאת, תועד לוחץ יד לסמברג, אבל בעולם הערבי הצטיירה אבו טאלב כ"לוחמת חופש", וכמי שמעלה על נס את המאבק התודעתי נגד ישראל.

בתקשורת הסעודית, אגב נמנעו מלציין בפירוש את מוצאה של סמברג ואת היותה ישראלית, "כדי לא לתת לגיטימציה למדינה הציונית", ובערוץ הטלוויזיה "אל עראבי" שידרו שוב ושוב את התמונות של סמברג בוכייה ושבורה אחרי הקרב כשהם מציינים שהיא "הושפלה עד עפר". ברשתות החברתיות הופץ ריאיון הווידאו של סמברג אחרי הקרב, בו התקשתה לדבר כשדמעות חונקות את גרונה, תחת הכותרת שבחר אחד המשתמשים הערבים: "כך נראה ניצחון העולם הערבי על ישראל".

בחלק מהאתרים אף הוצגו תמונות של סמברג כחיילת, ואחד הגולשים כתב בטוויטר, בציוץ שזכה למאות לייקים ועשרות שיתופים: "החיילת הישראלית קיבלה את העונש הראוי לה. כך ייעשה לרוצחת ילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully