וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבישג סמברג הפסידה בשמינית הגמר והודחה מהמשחקים האולימפיים

עודכן לאחרונה: 7.8.2024 / 16:28

מדליסטית הארד מטוקיו פתחה את היום עם קרב נגד יריבה סעודית שמודרגת מקום אחד מתחתיה והפסידה 2:1 אחרי 10:0 בסיבוב המכריע. לצערה, סיימה את דרכה בפריז סופית אחרי שהיריבה שניצחה אותה הפסידה ברבע הגמר

ענבר לניר בריאיון מיוחד לנטע לוינסון/עריכת וידאו: זיו שטיינר

אבישג סמברג שהפתיעה בגדול באולימפיאדת טוקיו עם מדליית ארד בטאקוונדו, התחילה היום (רביעי) את השתתפותה בפריז 2024 באכזבה כשנכנעה בקרב הראשון שלה בשמינית הגמר נגד דוניה אבו טאלב הסעודית במשקל עד 49 ק"ג. בסיום הקרב, הסעודית לא לחצה את היד של הישראלית ולא קדה לה קידה, בהתאם למסורת של הענף. סמברג דורגה שמינית בתחרות, מקום אחד מעל אבו טאלב, אך הודחה מהמשחקים האולימפיים אחרי אותו קרב.

אבישג סמברג, אולימפיאדת פריז 2024. Alex Pantling, GettyImages
תקוות גדולות שהתנפצו. סמברג/GettyImages, Alex Pantling

סמברג צברה ניקוד ראשון בסיבוב הראשון עם בעיטה לראש ועלתה ל-0:3. הסעודית צימקה ל-3:2, אבל סמברג הוסיפה בעיטה לראש וניצחה 2:6 כדי לעלות ל-0:1. בסיבוב השני סמברג קיבלה נקודה ראשונה, אבל ספגה עונש והסעודית השוותה. סמברג לא נבהלה ועם בעיטה לראש עלתה ל-1:4, אבל הסעודית צימקה ועם בעיטה לראש ביצעה מהפך ל-4:5. אחרי שני סיבובים: 1:1.

הסיבוב השלישי נפתח מצוין עבור הסעודית, שעם המומנטום שלחה בעיטת ראש מהירה ועוד בעיטה לגוף, ועלתה ל-0:5. למרות שהשופטים פסלו לה בעיטת ראש, הסעודית צברה עוד 5 נקודות, ועם 0:10 חלק בסיבוב המכריע השלימה ניצחון.

עוד בוואלה

סמברג לא הצליחה לעצור את הדמעות בשידור חי: "שונאת את עצמי, כואב לי הלב"

לכתבה המלאה
אוהדים ישראלים בתחרות הטאקוונדו באולימפיאדת פריז 2024. Maja Hitij, GettyImages
הרבה תמיכה מהיציע/GettyImages, Maja Hitij

למרות שלא עלתה לרבע הגמר, לסמברג עוד היה סיכוי למדליה - לשם כך הייתה צריכה לקוות שהסעודית תגיע עד הגמר ואז היא למעשה תאפשר לה להתחרות על מדליית ארד דרך בית הניחומים, בדיוק כפי שקרה בטוקיו. עם זאת, הסעודית הובסה ברבע הגמר והישראלית איבדה סופית ורשמית את הסיכוי לפחות להגן על מדליית הארד מטוקיו. כזכור, בטוקיו זה מה שקרה לסמברג - היא הפסידה לזו שבסופו של דבר הוכתרה כאלופה, הישראלית הגיעה לבית ניחומים, ולקחה ארד.

החוקים:

בכל קרב יש שלושה סיבובים והמנצח הוא מי שמנצח בשניים מהם. בקרב מותר לבעוט בכל חלקי הגוף למעט מתחת גובה החגורה ומאחורי הגוף. עבירות כגון דחיפה, יציאה מהזירה, נפילה, תפיסה, אי הילחמות, מכה מתחת לגובה החגורה, ועוד מהלכים אי ספורטיביים גורמים למינוס נקודה בכל סיבוב. מספר העבירות מוגבל לארבע, ויותר מארבע עבירות גורמות לניצחון של היריב באותו סיבוב. מתחרה שמגיע ל-12 נקודות באותו סבב, מנצח בו גם אם הזמן לא נגמר.

נוקאאוט מתרחש כאשר יריב לא יכול להמשיך את הקרב, לרוב במצבים בהם הוא סופג בעיטה לראשו. שופט הזירה המרכזי סופר עד 10 ומאפשר למתחרה לנסות להתעשת מהבעיטה. על המתחרה שספג את הבעיטה חלה חובת הוכחה שמצבו תקין להמשך הקרב.

שיטת הניקוד:

בעיטה לראש (אסור מאחורי הראש) - 3 נקודות
בעיטה לבטן - 3 נקודות
אגרוף תקני לאזור הבטן - 1 נקודות
בעיטה בסיבוב - בונוס 2 נקודות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully