וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי אולימפיאדה מושלמת: עמית אלור זכתה במדליית זהב בהיאבקות

האמריקאית-ישראלית שלטה לחלוטין במשקל עד 68 ק"ג וניצחה בגמר יריבה מקירגיסטן. בחודשים האחרונים סיפרה רבות על החיבור לישראל

ענבר לניר בריאיון מיוחד לנטע לוינסון/עריכת וידאו: זיו שטיינר

המתאבקת האמריקאית-ישראלית, עמית אלור, זכתה הערב (שלישי) במדליית זהב אולימפית במשקל עד 68 ק"ג. אלור שגילתה דומיננטיות אדירה אתמול והיום, גברה על מירים ז'ומאנזרובה מקירגיזסטן 0:3 בגמר. אלור היא אלופת העולם מ-2022 ו-2023 ונחשבת לעילוי בענף.

הדרך שלה למדליית הזהב, כשהיא בת 20 בלבד, מצביעה על כך שאם לא יהיו תקלות בדרך, היא הולכת לשנים של שליטה בקטגוריות המשקל שלה. הערב אגב, היא הפכה למדליסטית האולימפית הכי צעירה בתולדות ההיאבקות האמריקאית.

המתאבקת שמייצגת את ארצות הברית אך סיפרה שהיא רואה בעצמה גם ישראלית לכל דבר, עלתה על המזרן במשחקים האולימפיים בפריז ולכל אורך הדרך היא בקושי אפשרה ליריבות שלה להשיג ניקוד וכך קרה גם הערב. היא ניצחה בשמינית הגמר יריבה טורקייה 2:10, גברה על יריבה פולנייה 0:8 ואתמול בחצי הגמר עברה את סול גום פאק הצפון קוריאנית עם 0:10.

אלור אמרה בדמעות אחרי הזכייה במדליית הזהב: "זו סגירת מעגל עבורי. זה אחד מהענפים הכי קשים, אם לא הקשה מכולם - צריך להיות אנשים מאוד מיוחדים כדי לעסוק בהיאבקות. קיבלתי כל כך הרבה הודעת, בעיקר מילדות ונערות שאמרו שאני השראה עבורן. אני מקווה שגם הן יוכלו לרדוף אחרי החלומות שלהן, כמו שאני עשיתי".

עמית אלור אחרי הזכייה במדליית זהב באולימפיאדת פריז 2024. רויטרס
דומיננטיות אדירה. אלור/רויטרס

הוריה של עמית נולדו בישראל והתגוררו באשקלון, אך היא נולדה בקליפורניה שם גדלה והתחנכה. "תודה רבה שאתם עוקבים אחריי ותומכים בי", אמרה מוקדם יותר היום על התמיכה לה היא זוכה בישראל. "גדלתי כמתאבקת בישראל והייתי מגיעה כל קיץ להתאבק פה, ואתם חלק גדול ממה שאני, ישראלים תמיד תמכו בי, וזה מרגש אותי מאוד". לאחר מכן הוסיפה בעברית: "אני מאוד אוהבת את ישראל, תודה רבה על התמיכה, אני אוהבת את כולכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully