וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היא גם קצת משלנו: התקווה הגדולה למדליה אמריקאית-ישראלית

אחרי ה-7 באוקטובר עמית אלור ספגה תגובות אנטישמיות ואיומים על חייה. לאולימפיאדת פריז היא הגיעה כפייבוריטית למדליה בהיאבקות והיא רוצה לעשות את זה גם לזכר אביה שהיה שיאן ישראל בהדיפת כדור ברזל. היום היא נכנסת לזירה

ארטיום דולגופיאט אחרי הזכייה במדליית כסף בפריז 2024/יניב טוכמן

למעגל התחרויות באולימפיאדת פריז 2024 תיכנס היום (שני, החל מ-16:00) בין היתר גם עמית אלור. המתאבקת בת ה-20 שנחשבת לעילוי בתחומה, אמנם מייצגת את ארה"ב בה נולדה וגדלה, אבל גם בישראל הרחוקה מותר ורצוי להחזיק לה אצבעות.

אלור נולדה בקליפורניה לזוג הורים מאשקלון, שהגיעו לארה"ב כדי ללמוד באוניברסיטה והשתקעו בה. רוב משפחתה גרה בישראל והיא מחוברת מאוד למדינה, למרות המרחק הרב. בריאיון לג'רוזלם פוסט סיפרה על הביקורים הרבים בישראל ושהייתה מתאמנת באשקלון בזמן השהות כאן.

אלור היא אלופת העולם פעמיים ברציפות במשקל עד 72 ק"ג וביחס לגילה הצעיר, 20 בלבד, נחשבת לסנסציה של ממש בענף. אביה, יאיר מקלר אלור, היה ספורטאי בעצמו. אלוף ישראל בזריקת דיסקוס והדיפת כדור ברזל, שהחזיק בשיא הישראלי בהדיפת כדור ברזל במשך 34 שנה - עד 2017. אבל הוא לא יהיה שם לדחוף אותה.

המתאבקת עמית אלור. Kadir Caliskan - United World Wrestling, GettyImages
בגיל 18 הוכתרה לאלופת העולם האמריקאית הכי צעירה אי פעם. אלור/GettyImages, Kadir Caliskan - United World Wrestling

הוריה של עמית דחקו בששת ילדיהם לעסוק בספורט ואחיה הגדול, אורי, אף הגיע מרחק נגיעה מהשתתפות בתחרות ההיאבקות באולימפיאדת ריו דה ז'נרו 2016. אחותה רוני הייתה אלופת ארה"ב בהיאבקות בגילאי נוער. עמית לקחה את ההישגים של אחיה ואחותה והגדילה.

ב-2022 הפכה לאלופת העולם האמריקאית הכי צעירה ושנה לאחר מכן שחזרה את התואר שלה. היא גרפה תואר אחרי תואר, ולפריז הגיעה כמועמדת גדולה לזכייה במדלייה בקטגוריית המשקל עד 68 ק"ג.

את כל זה היא עושה במקביל לחיבור עמוק לישראל, שתמיד היה שם. הסבים שלה משני הצדדים הם ניצולי שואה והיא מדברת עברית שוטפת. כשהרגישה שהיא מתחילה לאבד את הקצב עם השפה, החליטה לקחת שיעורי קריאה וכתיבה בעברית.

אחרי ה-7 באוקטובר, עמית פרסמה כמה פוסטים שבהם ביקשה לחזק את אזרחי ישראל. חלק מהתגובות היו "נוראיות ומפחידות", כפי שסיפרה לאחרונה. "קיבלתי איומים על חיי, אנשים שפעם אמרו שהם אוהדים שלי, עכשיו הביעו תקווה שיקרו לי דברים רעים. פחדתי ודאגתי".

בחודשים הבאים כמעט כל פוסט שלה ברשתות החברתיות זכה לתגובות אנטי-ישראליות ואנטישמיות, בלי שום קשר לתוכן. כשכתבה "חג חנוכה שמח", הגיבו לה ב"תשוחרר פלסטין" ובפוסטים שהתחילו ב"האנשים שלך..." ונמשכו בהערות אנטישמיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
המתאבקת האמריקאית-ישראלית עמית אלור. Kadir Caliskan - United World Wrestling, GettyImages
הגרלה קשה כבר בסיבוב הראשון. אלור/GettyImages, Kadir Caliskan - United World Wrestling

לפריז אלור הגיעה כשברקע הרבה מאוד כאב. אביה, יאיר, הלך לעולמו לפני כשנתיים - זו הייתה הפעם היחידה בה פרסמה פוסט בעברית: "אני אוהבת אותך אבא ואתה לנצח תהיה בליבי. תודה על כל מה שעשית בשבילנו. תנוח בשלום בלי כאבים. שמור על אושרי למען כולנו".

אושרי, עליה ביקשה שישמור, היה אחיה הגדול שנרצח ב-2018. על פי המשטרה, אושרי מכר מריחואנה לכמה אנשים שניסו לשדוד אותו. אחד מהם ירה בו למוות וב-2020 נשפט למאסר עולם. בין האימונים והלימודים, עמית הגיעה להרבה מאוד דיונים בבית המשפט.

עמית עדיין סוחבת את מותו של אביה כמשקולת כבדה על נשמתה. בני המשפחה סיפרו שחלק מהפרטים עדיין אפופי מסתורין. אחרי שפרצה מחלת הקורונה, יאיר שסבל מבעיות בריאות, חשש מאוד והחליט לבודד את עצמו לחלוטין. "הוא מת לבדו וזה הדבר הכי כואב", סיפרו בני המשפחה, "היו לו בעיות בריאות, אבל הוא סירב לבוא במגע עם אנשים ולקבל עזרה".

היום אביה של עמית היה אמור לציין יום הולדת 67 ואולי ליהנות מחגיגה כפולה, עם ניצחונות של בתו בהופעת הבכורה שלה במשחקים האולימפיים. "כשזכיתי באליפות העולם בפעם הראשונה, זה הרג אותי שהוא לא היה שם", היא סיפרה, "הוא היה כל כך גאה בי אם הוא היה רואה את זה".

אלור תעלה למזרן לקרב נגד בוסה טוסון הטורקייה וזו עלולה להתברר כהגרלה אכזרית. כמו עמית, גם טוסון היא אלופת עולם (במשקל עד 68 ק"ג) והשנה היא גם זכתה באליפות אירופה. שתיהן נחשבות למועמדות בכירות להגיע לפודיום, אבל אחת מהן תסיים את דרכה כבר אחרי הקרב הראשון. אם אלור תנצח, היא תמשיך לרבע הגמר למפגש עם מתחרה מפולין או סין. חצאי הגמר יתקיימו הערב ומחר ייערכו קרבות המדליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully