וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באלג'יריה מאשימים: המתאגרפת אימן חליף "קורבן לקונספירציה ציונית"

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 15:58

יו"ר הוועד האולימפי של אלג'יריה התייחס לסערה המגדרית סביב המתאגרפת שהואשמה שהיא גבר: "הלובי הציוני רוצה לשבור את רוחה של אימן, הם לא רוצים שבחורה מוסלמית או ערבית תצליח באיגרוף נשים"

מחוץ לקווים, 4.8/עריכת וידאו: גלעד מן מנהיים

יו"ר הוועד האולימפי של אלג'יריה טוען כי המתאגרפת אימן חליף שעומדת במרכז של פרשה שנויה במחלוקת במשחקים האולימפיים בפריז ופקפוקים על כשירותה להילחם נגד נשים, היא קורבן של קונספירציה "ציונית".

אימן חליף הואשמה בהיותה גבר ו"רמאית" לאחר שיריבתה האיטלקית פרשה מהקרב ביניהן בשבוע שעבר לאחר 46 שניות בלבד. אנג'לה קאריני טענה שהיא פרשה כדי "להציל את חיי" כשהמתאגרפת האלג'יראית הכתה אותה כל כך חזק עד שהיא לא הצליחה לנשום. לאחר מכן האיטלקייה התנצלה על דבריה.

אימן חליף מתאגרפת. רויטרס
נעשה לה עוול. חליף/רויטרס

חליף נפסלה בעבר מאליפות העולם באיגרוף לנשים בשנת 2023 שאורגנה על ידי איגוד האיגרוף הבינלאומי (IBA) לאחר שנכשלה במבחני זכאות מגדרית לא מוגדרת.

ההגבלות כוללות איסור על נשים עם כרומוזומי XY להתחרות נגד נשים אחרות. התוצאות של חליף מבדיקת ה-IBA נותרות חסויות, אבל ראשי הארגון הודיעו שיש לה יתרון תחרותי. מעולם לא הוכח שלכליף יש כרומוזומי XY, שבדרך כלל יש לגברים, אך יכולים להיות נוכחים בנשים עם הפרעת התפתחות מינית.

למרות הטענות שהיא גבר, חליף מעולם לא הזדהתה כטרנסג'נדרית או אינטרסקסית. לאחר שניצחה את לוקה אנה האמורי ההונגרית ברבע גמר מקצה 66 ק"ג לנשים, היא התעקשה שהיא אישה.

עוד בוואלה

המתאגרפות השנויות במחלוקת "סופגות איומים על חייהן"

לכתבה המלאה

בנאום לפני הקרב, בעודו מבטיח שהיא תזכה לפחות במדליית ארד, יאסין ערב, מנהל הוועד האולימפי של אלג'יריה, טען שחליף מותקפת על ידי כוחות אפלים נסתרים.

"הלובי הציוני, הם רוצים לשבור את רוחה של אימן. אבל עכשיו אימן חזקה מאוד. הם לא רוצים שבחורה מוסלמית או ערבית תצליח ותפרח יותר באיגרוף נשים", אמר.

"כולנו כאן בשביל אימן. אפשר לראות את כל התמיכה של כולם מהעולם. כל האיגודים הבינלאומיים, כולם תומכים באימן".

בשיחה עם BeIN Sports אמרה חליף: "זה עניין של כבוד לכל אישה או אישה. כל העולם הערבי מכיר אותי שנים. שנים שאני מתאגרפת בתחרויות הפדרציות הבינלאומיות, הם [IBA] היו לא הוגנים איתי. אבל יש לי אלוהים. אני רוצה להגיד לכל העולם שאני אישה, ואני אשאר אישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully