וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתאגרפות השנויות במחלוקת "סופגות איומים על חייהן"

אחרי שהבטיחו זכייה במדליה, אימן חליף ולין יו-טינג, שמגדרן שנוי במחלוקת, נמצאות תחת מתקפה. דובר הוועד האולימפי תקף: "נשים אלה נולדו כבנות, לא מדובר כאן בטרנסג'נדרים"

רז הרשקו אחרי הזכייה במדליית הכסף בפריז 2024/יניב טוכמן

אימן חליף מאלג'יר ולין יו-טינג מטאיוואן הבטיחו שתיהן מדליה אולימפית באגרוף, אך האלימות המילולית נגדן אינה פוסקת. כזכור, ביום חמישי פרשה אנג'לה קאריני תוך 46 שניות מהקרב מול אימן חליף, שלטענת רבים הוועד האולימפי היה צריך לאסור על השתתפותה במשחקי פריז. האלג'יראית נפסלה מאליפות העולם בשנה שעברה בגלל שנמצאו בדמה רמות טסטוסטרון גבוהות מדי - מה שלא מנע מהוועד האולימפי לאשר לה להתחרות בפריז 2024. אותו דבר נכון גם לגבי לין, שסופגת עלבונות ברשת.

מארק אדמס, דובר הוועד האולימפי הבינלאומי, קרא להפסיק את הפצת המידע השקרי ברשתות החברתיות שהובילה להתעללות באתלטיות בשתי הנבחרות".

המתאגרפת האלג'יראית אימן חליף. Richard Pelham, GettyImages
הסוגיה לא יורדת מסדר היום. חליף/GettyImages, Richard Pelham

"אנו סבורים שנשים אלה הפכו למטרה, במיוחד ברשתות החברתיות, הן סבלו מאיומים על חייהן. יש להזכיר לאנשים שזה בהחלט לא נושא של טרנסג'נדרים," אמר אדמס ל"סקיי ספורטס ניוז".

"נשים אלה נולדו כבנות, הן נרשמו כנקבות, יש להן דרכונים נשיים, הן התחרו בשש או שבע השנים האחרונות בתחרויות בכירות, הן ניצחו והפסידו בקרבות כנשים".

"עבורנו חשוב לתת להם תמיכה, במיוחד כרגע. אם מישהו היה יכול להבין את המצב של שתי הספורטאיות האלו, שמוקעות ומותקפות באיומי רצח, פשוט בגלל בדיקה שמקורה בפדרציה מושמצת (איגוד האגרוף) שרצה לשנות את תוצאות הקרב, זה לא מקובל. זו הסיבה לכעס שלנו. כמובן שאנחנו רוצים קרבות הוגנים, אבל אנחנו גם רוצים שהאנשים יוכלו להתחרות בצורה הוגנת וללא הטרדות".

"כפי שאמר נשיא הוועד האולימפי אתמול, אם מישהו יכול למצוא הסכמה רפואית לגבי מהו גבר ומהי אישה, נשמח לעבוד איתם. עד אז יש לנו רעיונות סותרים, אנחנו חייבים לעבוד עם מה שיש לנו אלא אם כולם רוצים לחזור לבדיקות מין".

  • עוד באותו נושא:
  • איגרוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully