וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורבנקו מאשימה: "נמנעה ממני הזכות הגדולה לשחות בגמר אולימפי"

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 12:38

השחיינית פרסמה הודעה לתקשורת ובה העבירה ביקורת על אנשי המקצוע, שלטענתה בגללם נעדרה מגמר 200 מעורב: "מקווה שכפי שאני בודקת את עצמי לאורך כל הדרך, כך יעשו גם הגורמים האחראים המנהלים אותי מקצועית". וגם: החלטתה לפרוש מאליפות ישראל

נטע לוינסון על האולימפיאדה של אנסטסיה גורבנקו/מערכת וואלה

אנסטסיה גורבנקו הייתה צריכה להתחרות בגמר 200 מטר מעורב, אבל במקום להתייצב בארנה ולזנק למים בגמר האולימפי, פספסה את ההזדמנות הענקית ואת הגשמת החלום מכיוון שהייתה בארוחת ערב של איגוד השחייה לסיכום פריז 2024. כבר פרסמנו על כך שגורבנקו "לקחה קשה" את הסיטואציה שאליה נקלעה וגם בוועד האולימפי הבטיחו שהאירוע יתוחקר, אבל הבוקר (שלישי) שמענו לראשונה את גורבנקו מתייחסת לאירוע - והיא לא הסתירה את אכזבתה מאנשי האיגוד והוועד.

"עם סיום חלקי במשחקים האולימפיים, אני רוצה לשתף אתכם בתחושות החמצה, אכזבה ותסכול המלוות אותי", כתבה גורבנקו בהודעה לעיתונות, "לצערי הרב לא הצלחתי להביא את יכולותי הטובות לבריכה ולא עמדתי בציפיות ובמטרות שהצבתי לעצמי. אני בטוחה שאלמד מהטעויות שביצעתי במהלך התחרות ואיישם את הלקחים במשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס 2028 ובדרכי אליהם.

אנסטסיה גורבנקו שחיינית ישראלית. הוועד האולימפי בישראל
לא חסכה בביקורת, מעצמה ומהאיגוד. גורבנקו/הוועד האולימפי בישראל

"התסכול גדול במיוחד לנוכח העובדה שהייתה לי הזדמנות להתחרות בגמר האולימפי ב-200 מטרים מעורב אישי ולאור החלטת הצוותים המקצועיים נמנעה ממני הזכות הגדולה לשחות בגמר אולימפי ולהמשיך ולייצג את המדינה", המשיכה השחיינית המחוננת, "אני מקווה שכפי שאני בודקת את עצמי לאורך כל הדרך, כך יעשו גם הגורמים האחראים המנהלים אותי מקצועית.

"ברצוני לומר תודה לכל מי שתמך בי וליווה אותי לאורך הקמפיין: לספונסרים שלי: בנק הפועלים, דנונה שטראוס, סוזוקי, ארנה ושופרסל. לוועד האולימפי בישראל, איגוד השחייה, היחידה לספורט הישגי ולאגודה של מכבי קרית ביאליק וכמובן למשפחה שלי שתומכת ומלווה אותי כל השנים.

"אנחנו נמצאים במדינה בתקופה לא פשוטה וברצוני להגיד תודה ולאחל בהצלחה לכוחות הביטחון ורפואה שלמה לפצועים, ולייחל לחזרתם של כל החטופים והנעדרים במהרה לביתם", סיכמה גורבנקו.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
אנסטסיה גורבנקו שחיינית ישראלית, פריז 2024. Quinn Rooney, GettyImages
"נמנעה ממני הזכות הגדולה לשחות בגמר אולימפי"/GettyImages, Quinn Rooney

כאמור, גורבנקו פספסה את גמר ה-200 מעורב מאחר שלא שהתה בבריכה למרות שהייתה רזרבה ראשונה למקרה שאחת השחייניות תפרוש - מה שאכן קרה עם אלה רמזי האוסטרלית. יו"ר איגוד השחייה עדי ביכמן תחקרה את האירוע ובשיחה עם וואלה ספורט קבעה: "אני מבינה את ההחלטה של המאמנים לא לשלוח את אנסטסיה לבריכה כרזרבה, אבל בפעם הבאה לא יהיה מצב ששחיין רזרבי שלנו לא יהיה באולם".

בצל הפרשה, גורבנקו החליטה לא לשחות מחר באליפות ישראל בשחייה שנפתחת היום במכון וינגייט. זה קצת מוזר, אבל בזמן שהמשחקים האולימפיים עדיין נערכים, מתן רודיטי עוד צריך להתחרות במים הפתוחים ובנות הדואט בתחרות השחייה האמנותית, תיפתח היום אליפות ישראל בשחייה וגורבנקו שהיתה אמורה לשחות מחר בערב בשני משחי גמר, החליטה לוותר על השתתפותה. בסביבתה של השחיינית טוענים כי ההחלטה שלה אינה קשורה לאירוע כאן בפריז, אלא נובעת מעייפות מנטלית ופיזית.

כך או אחרת, אין ספק שהאירוע במוצאי השבת האחרונה בבריכת השחייה כאן, לא הוסיף למצב הרוח של השחיינית, אשר תיקח כעת זמן למנוחה ובהמשך תתייחס בעצמה ובקולה לכל האירועים סביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully