וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביכמן תחקרה את אירוע גורבנקו: "30 שנה לא היה מקרה כזה"

4.8.2024 / 14:47

יו"ר איגוד השחייה קובעת: "בפעם הבאה לא יהיה מצב ששחיין רזרבי לא באולם", אך מבינה כי לא ניתן היה להעריך שמתחרה תפרוש מגמר אולימפי: "מבינה את ההחלטה לא לשלוח את נסטיה לבריכה"

נטע לוינסון על האולימפיאדה של אנסטסיה גורבנקו/מערכת וואלה

יו"ר איגוד השחייה עדי ביכמן תחקרה בשעות האחרונות את אירוע אנסטסיה גורבנקו, שפספסה את גמר ה-200 מעורב מאחר שלא שהתה בבריכה למרות שהייתה רזרבה ראשונה למקרה שאחת השחייניות תפרוש - מה שאכן קרה עם אלה רמזי האוסטרלית. בשיחה עם וואלה ספורט קבעה ביכמן: "אני מבינה את ההחלטה של המאמנים לא לשלוח את אנסטסיה לבריכה כרזרבה, אבל בפעם הבאה לא יהיה מצב ששחיין רזרבי שלנו לא יהיה באולם".

עוד סיפרה ביכמן, שנמצאת בפריז ושוקלת עדיין אם לרוץ לבחירות לראשות האיגוד בחודש ספטמבר: "30 שנה לא היה מקרה בשחייה העולמית ששחיין פספס גמר אולימפי או גמר אליפות עולם. לראייה, גם הרזרבה השנייה לא הייתה בבריכה ולא שחתה, כי זה לא קורה. איתי לא התייעצו אם היא צריכה להיות באולם, אבל אני מקבלת את ההחלטה של הצוות המקצועי, כי חילופים כאלה לא קורים בגמר אולימפי. אני מבינה את האכזבה של נסטיה ואת תחושת התסכול על החמצת גמר אולימפי וגם אני הייתי רוצה עוד גמר, כמו הוועד האולימפי, אבל אני משוכנעת שגם היא הייתה שמחה לעשות זאת דרך שחייה יותר מהירה ב-16 מאיות ולא באמצעות מחלה של שחיינית אחרת".

אנסטסיה גורבנקו שחיינית ישראלית, פריז 2024. JONATHAN NACKSTRAND/AFP, GettyImages
אנסטסיה גורבנקו שחיינית ישראלית, פריז 2024/GettyImages, JONATHAN NACKSTRAND/AFP

ביכמן שבעצמה היתה שחיינית אולימפית, מאמנת וכעת משמשת כיו"ר איגוד השחייה, המשיכה: "קרוב לוודאי שאם היא הייתה רזרבה באחד מימי התחרות במהלך השבוע, היא כן היתה בבריכה. עצם זה שבשישי בערב סגרנו את המשחים שלנו, הוסיף להחלטה המקצועית לא לשלוח אותה לאולם השחייה בשבת בערב. אף אחד לא העריך שאירוע כזה יקרה, ולראיה נוספת, רק 25 דקות לפני הגמר ביטלה האוסטרלית (אלה רמזי - י.ט.) את השתתפותה. גם אם אנסטסיה הייתה באולם, ספק אם בזמן כה קצר היא הייתה יכולה להכין את עצמה למשחה".

לסיום התייחסה ביכמן להופעה של גורבנקו ויתר הנבחרת: "יש לנו את דור השחיינים הכי מוכשר ואנסטסיה היא גדולת השחייניות שצמחו בישראל. עשינו אליפות אירופה מצוינת באחרונה ונלמד ממה שהיה כאן. גורבנקו תהיה יותר טובה במשחקים האולימפיים הבאים ותעמוד ביעדים שהיא הציבה לעצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully