וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע מדליות בסוף השבוע: ההצלחה הישראלית במשחקים האולימפיים

בתוך פחות מ-24 שעות המשלחת בכחול-לבן רשמה הישגי שיא עם מדליות כסף של רז הרשקו בג'ודו, שרון קנטור בשייט וארטיום דולגופיאט בתרגיל הקרקע, בעוד גולת הכותרת הגיעה מתום ראובני שקטף את הזהב בגלישת הרוח עם 6 מדליות ישראליות עד כה בפריז. כל מה שפספסתם בשבת

תום ראובני אחרי הזכייה בזהב האולימפי/הוועד האולימפי הישראלי

המשחקים האולימפיים בפריז הוכתרו בסוף השבוע הנוכחי כמוצלחים ביותר אי פעם עבור המשלחת הישראלית. אחרי הזכיות של ענבר לניר בכסף ושל פיטר פלצ'יק בארד בג'ודו, בשישי, רז הרשקו זכתה במדליית הכסף בג'ודו. בשבת שרון קנטור הוסיפה מדליית כסף בשיט והעלתה את ישראל למאזן של 4 מדליות בהצלחה אדירה. בהמשך, רגע השיא הגיע עם הזכייה הענקית של תום ראובני בשיט עם מדליית זהב ראשונה בצרפת, וארטיום דולגופיאט קטף את מדליית הכסף בהתעמלות בגמר תרגיל הקרקע עם המדליה השישית בפריז וה-19 בתולדות ישראל.

רז הרשקו על הפודיום עם מדליית הכסף האולימפית, פריז 2024. David Ramos, GettyImages
עוד הישג בג'ודו. רז הרשקו/GettyImages, David Ramos

רז הרשקו - כסף (ג'ודו)

אחת הפייבוריטיות לסיים על הפודיום הגשימה את החלום שלה והצטרפה לענבר לניר ופיטר פלצ'יק בהצלחה אדירה את נבחרת הג'ודו עם מדליה שלישית ומדליית כסף שנייה בג'ודו בסך הכל בפריז. הרשקו בת ה-26 עלתה אוטומטית לשלב שמינית הגמר בזכות הדירוג הגבוה שלה, ניצחה בקלות את מריט קמפס ההולנדית והמשיכה לרבע הגמר, שם ניצחה את מיליצה ז'אביץ' הסרבית. בחצי הגמר ידעה שהיא יכולה גם לסיים עם מאבק על מדליית הארד, אבל כבר אחרי 15 שניות הטילה את קיירה אוזדמיר מטורקיה באיפון ענק והבטיחה מדליה ישראלית. בגמר פגשה הרשקו את סוזה הברזילאית שהקשתה עליה מאוד והשיגה ווזארי ושלושה עונשים שהעניקו לה את הזהב ולהרשקו את הכסף.

עוד בוואלה

היום הספורטיבי הגדול בתולדות ישראל? המדליה ה-19 הובטחה

לכתבה המלאה
שרון קנטור אחרי הזכייה במדליית כסף באולימפיאדת 2024. רויטרס
הצלחה אדירה. שרון קנטור/רויטרס

שרון קנטור - כסף (שיט)

הדחייה של חצי הגמר ביום הסתיימה בשיוט גמר וחגיגה כחול-לבן עם שתי מדליות. השמחה הראשונה הגיעה מכיוונה של קנטור, גולשת הרוח ואלופת העולם בגלשני IQFoil, שסיימה בשיוט חצי הגמר במקום הראשון עם יכולת יוצאת מן הכלל. הגמר היה צמוד ביותר, כשבתחילתו אמה ווילסון הבריטית ששלטה לכל אורך השלבים המוקדמים, הוליכה על חשבונה. בהמשך עקפו אותה קנטור ומרטה מאג'טי האיטלקייה שסיימה ראשונה. בסיום הצליחה הישראלית להגיע למקום השני ולשמור עליו עד חציית קו הסיום עם מדליית כסף מדהימה.

תום ראובני אחרי הזכייה במדליית הזהב בגלישת רוח באולימפיאדת פריז 2024. רויטרס
אלוף אולימפי. תום ראובני/רויטרס

תום ראובני - זהב (שיט)

אלוף אולימפי ראשון במשחקים האולימפיים בפריז ורביעי אי פעם במשלחת הישראלית! גולש הרוח בן ה-24 הדהים את כולם וקטף את המקום הראשון בסיומו של יום שיוטים כמעט מושלם עבור הנבחרת הישראלית. ראובני שיחזר את הישגו של מאמנו, גל פרידמן, שהיה הראשון לעשות זאת בשייט במשחקים באתונה 2004, וכשהוא מדורג חמישי בעולם, גולש הרוח הישראלי סיפק הופעה ששווה זהב. כמו קנטור, שיוט חצי הגמר של ראובני נדחה לשבת, שם הוא התנדנד בין המקומות 2 ו-3, אך הצליח לסיים במקום השני וכבר הבטיח מדליה. ראובני לא הסתפק בארד או בכסף, הצליח לגבור על יריביו מאוסטרליה והולנד, חצה ראשון את קו הסיום וזכה בתואר היוקרתי מכולם - אלוף אולימפי.

ארטיום דולגופיאט סגן אלוף אולימפי, פריז 2024. GettyImages
מהספורטאים הגדולים אי פעם בישראל. ארטיום דולגופיאט/GettyImages

ארטיום דולגופיאט - כסף (התעמלות קרקע)

האלוף האולימפי מטוקיו הסתפק הפעם במדליית הכסף, אך כבר מסתמן כראוי לתואר הספורטאי הישראלי האולימפי הגדול ביותר אי פעם, עם מדליה שנייה ברציפות בגמר תרגיל הקרקע. דולגופיאט, שכמעט פספס את הכרטיס לגמר, הצליח לעלות בסופו של דבר וגם סיפק ביצוע נהדר עם ציון של 14.966 שהעלה אותו לפסגת הדירוג אחרי שני תרגילים בגמר. אלא שאז הגיע קרלוס יולו הפיליפיני שרשם ציון של 15.000 וכבש את הפסגה. המתעמל הישראלי הצליח לשמור על המקום השני עד סוף התרגילים והבטיח את המקום השני על הפודיום בעוד הישג אישי וישראלי ענק במשחקים האולימפיים בפריז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully