וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג היסטורי: שרון קנטור זכתה במדליית כסף בגלישת רוח

3.8.2024 / 14:51

חמש מדליות לישראל בפריז: אלופת העולם בגלשני IQFoil, שנחשבה מלכתחילה לאחת המועמדות של ישראל להגיע לפודיום, סיימה את חצי הגמר במקום הראשון ושנייה במקצה הגמר בדרך למדליה היסטורית של גולשת רוח ישראלית במשחקים האולימפיים. ווילסון סיימה שלישית

שרון קנטור אחרי הזכייה במדליית כסף אולימפית, פריז 2024/הוועד האולימפי בישראל

גולשת הרוח שרון קנטור, אלופת העולם בגלשני IQFoil, עשתה היום (שבת) היסטוריה במשחקים בפריז כאשר הפכה לישראלית הראשונה שזוכה במדליה אולימפית. קנטור בת ה-21 הביסה את יריבותיה בחצי הגמר, ובגמר סיימה במקום השני שהעניק לה את המדליה ואפשר לה לחגוג את הרגע ההיסטורי סופית ורשמית.

במוקדמות התגברה קנטור על פסילות, ביטולים ושלל שיבושים כדי לסיים במקום השני בדירוג הכללי, והיום השלימה את המשימה בהצלחה יתרה. קנטור הגיעה לתחרות במארסיי עם מאמנה שחר צוברי (מדליסט הארד מבייג'ינג 2008) וחלמה על מדליית זהב, אבל דווקא האיטלקיה מרטה מאג'טי זכתה בזהב, על אף שבמוקדמות סיימה שלישית, מתחת לקנטור. אמה ווילסון הבריטית, שסיימה עם 18 נקודות שליליות בלבד במוקדמות ולאור שליטה בלתי מעורערת הייתה פייבוריטית לזהב, סיימה רק שלישית ותסתפק בארד.

שרון קנטור, גולשת רוח ישראלית. GettyImages
הישג היסטורי. שרון קנטור, מדליסטית אולימפית/GettyImages

שיוטי המדליות

בשיוט רבע הגמר נקבעו שתי יריבותיה של קנטור בחצי הגמר - הסינית יאן ז'נג והפרואנית מריה באסו, שהצטרפו אליה ואל האיטלקיה מרטה מאג'טי. בשיוט חצי הגמר, ששתי העולות בו ידעו שיבטיחו מדליה ביחד עם אמה ווילסון שמהמוקדמות זינקה לגמר, קנטור פתחה בסערה והוליכה לכל אורך התחרות. בשלב דיי מוקדם כבר היה ברור שרק נס ימנע ממנה להבטיח את אחד משני המקומות הראשונים ואת המדליה. למרות כל ניסיונות יריבותיה, היא סיימה ראשונה בשיוט נפלא והבטיחה מדליה. השאלה היא כעת רק אם ארד, כסף או זהב - בהתאם למיקום שתסיים בשיוט הגמר.

בשיוט הגמר זה כבר היה צמוד הרבה יותר. אמה ווילסון הוליכה ונראתה בדרכה הבטוחה לזהב, בהמשך ישיר לשליטה שלה בשיוטי המוקדמות, אלא שאז מאג'טי עקפה אותה, לאחר זמן קצר גם קנטור עשתה זאת שאמנם לא הצליחה לעקוף את האיטלקיה והגיעה לעומתה בפיגור של שש שניות, אבל היסטוריה היא בהחלט עשתה. מדליית כסף לשרון קנטור!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully