וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארי זכה להוקרה והתלוצץ: "גם ככה אף פעם לא אהבתי טניס"

הטניסאי הבריטי סיים רשמית קריירה מרשימה אחרי ההדחה מהטורניר האולימפי: "מרגיש בר מזל, ידעתי שזה הזמן הנכון". ג'וקוביץ': "אחד הלוחמים הגדולים שהמשחק שלנו ראה". וגם, המחווה המדהימה מבריטניה

נטע לוינסון על האולימפיאדה של רז הרשקו/מערכת וואלה

הקריירה של אנדי מארי הגיעה לסיומה אתמול (חמישי) כשהטניסאי הבריטי בן ה-37 הפסיד ברבע גמר טורניר הזוגות האולימפי יחד עם דני אוואנס לצמד האמריקני - טיילור פריץ וטומי פול, ותלה באופן רשמי את המחבט. מארי סיים קריירה מופלאה בה היה הצלע הרביעית לשלישייה ההיסטורית של רוג'ר פדרר, רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ', כשהצליח להפריע להם לא מעט והגיע בשיאו ל-41 שבועות בפסגת הדירוג העולמי עם זכיות בווימבלדון פעמיים ופעם אחת באליפות ארצות הפתוחה.

במשחקים האולימפיים השיג שתי מדליות זהב בטורנירי היחידים ב-2012 וב-2016, כשהגיע גם ל-11 גמרי גרנד סלאם, זכה ב-14 טורנירי מאסטרס והשיג 29 ניצחונות בקריירה על פדרר, ג'וקוביץ' ונדאל עם 46 זכיות בטורנירי סבב ה-ATP. לבריטי יש סך הכל 739 ניצחונות בקריירה ב-1001 משחקי יחידים.

שעות לאחר הפרישה, מארי צייץ בחשבון ה-"X" שלו בצורה סרקסטית כפי שתמיד נהג: "גם ככה אף פעם לא אהבתי טניס".

הציוץ של אנדי מארי אחרי הפרישה

"זאת הייתה ריצה נהדרת בפריז, אבל הפסדנו לשני טניסאים נהדרים", סיכם מארי את הטורניר האולימפי. "אני מרגיש טוב. הייתי מוכן לרגע הזה כבר מספר חודשים. מאז הניתוח שהיה לי בגב לפני ווימבלדון, ידעתי שזה הזמן הנכון. אני מצפה מאוד להמשך. אני מרגיש בר מזל שיכולתי להתחרות במשך כל כך הרבה שנים".

מארי, שבמוצאו הוא סקוטי, ייצג את המשלחת הבריטית במשחקים האולימפיים והוא עדיין היחיד לזכות בטורניר היחידים פעמיים במדליית הזהב. לאחר הזכיות שלו בווימבלדון ומדליות הזהב בלונדון ובריו, מארי קיבל את התואר "סר" מבית המלוכה הבריטי. הוא היה לבריטי הראשון לזכות בטורניר ווימבלדון מאז 1934, והבריטי הראשון להגיע לפסגת הדירוג העולמית מאז 1941.

ג'וקוביץ', אחד מיריבו הגדולים של מארי במהלך הקריירה, בירך אותו על סיומה: "הוא מתחרה מדהים ואחד הלוחמים הגדולים שהמשחק שלנו ראה. רוח הלחימה שלו תהווה השראה לדורות הבאים".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

אחרי הפרישה הרשמית, בטורניר קווינס היוקרתי הודיעו כי אחד המגרשים יקרא על שמו של מארי החל מעונת המשחקים של 2025 כהוקרה על פועלו בענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully