וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארי הודח ופרש מטניס. ג'וקוביץ' ואלקראס בחצי הגמר האולימפי

הבריטי הפסיד יחד עם אוואנס לפריץ ופול וסיים את הקריירה המפוארת. הסרבי ניצח 3:6, 6:7 (3) את ציציפאס ויפגוש את מוסטי, הספרדי גבר על פול 3:6, 6:7 (7) ויתעמת עם אליאסים. שביונטק הופתעה והודחה, וקיץ' בגמר נגד ז'נג

נטע לוינסון על האולימפיאדה של רז הרשקו/מערכת וואלה

בדור האחרון בטניס העולמי היו רוג'ר פדרר, רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ' מעל כולם. אנדי מארי היה מהבודדים שהצליח לדגדג את השליישיה האגדית עם שתי זכיות בווימבלדון, זכייה באליפות ארצות הברית הפתוחה ושתי מדליות זהב בטורניר היחידים במשחקים האולימפיים בלונדון ובריו, אך הערב (חמישי) הבריטי בן ה-37 פרש באופן רשמי אחרי שהודח בשלב רבע גמר טורניר הזוגות האולימפי בפריז.

מארי ושותפו, דני אוואנס, הפסידו 6:2, 6:4 לצמד האמריקאי טיילור פריץ וטומי פול, וסיימו את דרכם באולימפיאדה. עבור מארי, שהודיע כי אחרי המשחקים יפרוש מטניס, זה היה המשחק האחרון בסיומה של קריירה מפוארת.

ביחידים, קרלוס אלקראס (2) העפיל היום לחצי גמר טורניר הטניס האולימפי בפריז 2024, כשניצח את טומי פול (9) 3:6, 6:7 (7), לאחר שחזר מפיגור 5:2 בסט השני. הספרדי שרוצה מדליה באולימפיאדה הראשונה שלו הפך לשחקן הצעיר ביותר (21 ו-91 יום) שמגיע לחצי גמר הטורניר האולימפי מאז נובאק ג'וקוביץ' בבייג'ינג 2008 (21 ו-87 יום). הוא יפגוש שם את פליקס אוז'ה עליאסים (13), שהפך לקנדי הראשון אי פעם שמגיע למעמד הזה אחרי 4:6, 7:6 (8), 3:6 על קספר רוד (6).

בהמשך רבע הגמר עמד גם נובאק ג'וקוביץ' (1) במשימה, אחרי 3:6, 6:7 (3) על סטפנוס ציציפאס (8). שיאן הגרנד סלאמים בכל הזמנים, שחולם על מדליית זהב ראשונה בקריירה (היה לו ארד ב-2008), יפגוש בשלב הבא את לורנצו מוסטי (11), שהפתיע את סשה זברב (3) עם 5:7, 5:7.

אנדי מארי טניסאי בריטי, פריז 2024. GettyImages
סיומה של קריירה מפוארת. מארי/GettyImages
הטניסאי הספרדי קרלוס אלקראס. רויטרס
חלום המדליה מתקרב. אלקראס/רויטרס
צ'ינוון ז'נג, אולימפיאדת פריז 2024. רויטרס
ניצחון גדול. ז'נג/רויטרס

הפתעה גדולה נרשמה מוקדם יותר בטורניר הנשים, כשהפייבוריטית הגדולה לזכייה, איגה שביונטק, הפסידה לצ'ינוון ז'נג הסינית 6:2, 7:5 בחצי הגמר ותסתפק במאבק על מדליית הארד. שביונטק זכתה בטורניר רולאן גארוס ארבע פעמים בחמש השנים האחרונות והפסד האחרון שלה על המשטח האדום בפריז היה ברבע הגמר ב-2021, נגד מריה סקארי. היא גם הוליכה 0:6 במאזן הראש-בראש מול הסינית בת ה-21, אבל היום הפסידה לה.

הסינית שמדורגת 7 בעולם, פתחה מצוין ובמצב של 2:2 במערכה הראשונה, ניצחה ארבעה משחקונים רצופים בדרך ל-2:6. שביונטק נכנסה לקצב בסט השני וכבר עלתה ל-0:4, אבל ז'נג שברה פעמיים וחזרה ל-4:4. הפולנייה הצליחה להתעורר ולנצח עוד משחקון, אבל המומנטום היה בצד של הסינית ששברה שוב בהמשך והשלימה ניצחון ועלייה לגמר.

חצי הגמר השני הפגיש בין אנה קרולינה שמידלובה הסלובקית, לדונה וקיץ' הקרואטית שאחרי מערכה ראשונה של 4:6, הביסה את הסלובקית בקלות והעפילה לגמר אולימפי בהופעה הראשונה שלה במשחקים עם 0:6 במערכה השנייה. המדורגת 21 בעולם תפגוש את ז'נג בשבת לגמר על מדליית הזהב, אחרי שהבטיחה למעשה מדליה ראשונה בקריירה באולימפיאדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully