וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב גדול לג'ודו הישראלי: פיטר פלצ'יק זכה במדליית הארד

1.8.2024 / 18:31

אחרי ענבר לניר, גם פלצ'יק תפס מקום על הפודיום לאחר שניצח את דניאל אייש עם ווזארי ודרמת שיפוט לקראת הסיום בקרב על הארד. מדליה אולימפית אישית ראשונה לג'ודוקא בן ה-32, אחרי הארד הקבוצתי בטוקיו

משפחת פלצ'יק חוגגת את הזכייה במדליית הארד במשחקים האולימפיים בפריז/אהרל'ה ויסברג

אחרי כמה ימים של הופעות בינוניות באולם הג'ודו באולימפיאדת 2024, המשלחת הישראלית בשמיים הערב (חמישי). אחרי הבטחת המדליה הראשונה בזכות ענבר לניר, הגיעה אחת נוספת תוצרת נבחרת הגברים. פיטר פלצ'יק ניצח בשני הקרבות הראשונים שלו, כולל במאבק ארוך ועיקש נגד אורליאן דיס הצרפתי שקיבל דחיפה גדולה מהיציעים. הישראלי בן ה-32 עלה לרבע הגמר, הפסיד שם ונשר לבית הניחומים, בו רשם ניצחון גדול והעפיל לקרב על הארד, ובסיומו של דרמה גדולה השיג את המדליה ה-15 בתולדות ישראל.

את המדליה הקדיש כמובן פלצ'יק למאמנו אורן סמדג'ה, ששכל לפני כחודש וחצי את בנו עומר ז"ל, שנפל ברצועת עזה כתוצאה מפגיעת פצמ"ר ביום בו ציין אביו את יום הולדתו ה-54. ספורטאי הנבחרת ליוו את סמדג'ה בתקופה הקשה וקיוו להעניק לו נחת בפריז, ובהזדמנות האחרונה של נציגי הגברים הגיע פלצ'יק ועשה את זה בגדול.

עבור פלצ'יק, שבנוסף יזכה במענק בסך חצי מיליון שקלים, זו מדליה אולימפית ראשונה באופן אישי ושנייה בסך הכול, כשבתחרות הקבוצתית בטוקיו היה שותף לזכייה של ישראל בארד. גם הפעם הוא יתחרה כחלק מהנבחרת בשבת, כאשר בשמינית הגמר מצפה מפגש עם צרפת המארחת, לה הפסידה ישראל ברבע הגמר בטוקיו לפני המעבר לבית הניחומים.

צפו: משפחתו של פיטר פלצ'יק חוגגת את מדליית הארד

פיטר פלצ'יק עם מדליית הארד האולימפית, פריז 2024. רויטרס
שאגת שמחה. פיטר פלצ'יק עם המדליה/רויטרס
פיטר פלצ'יק עם אורן סמדג'ה, אולימפיאדת פריז 2024. רויטרס
ראה את השופטים לוקחים לו את הווזארי נגד קוטסוייב. פלצ'יק עם אורן סמדג'ה/רויטרס

עד 100 ק"ג, גברים

סיבוב ראשון

פלצ'יק, שמדורג 11 בעולם, התחיל את דרכו בתחרות האולימפית באופן נהדר. בקרב הראשון הוא פגש את גונצ'יגסורן באטחויאג המונגולי וכשעל השעון נותרו 1:59 דקות, הוא ביצע תרגיל איכותי, הטיל את המדורג 10 בעולם על הגב וניצח בזכות איפון.

שמינית הגמר

בשמינית הגמר פלצ'יק ניצח את אורליאן דיס הצרפתי (50 בעולם) אחרי מאבק עיקש שנכנס לניקוד זהב. הצרפתי שקיבל דחיפה גדולה מהיציעים, התחיל עם הרבה מרץ ופלצ'יק קיבל שני עונשים, אבל ככל שהזמן עבר, הישראלי נכנס לעניינים ודיס התעייף. בסופו של דבר הצרפתי ספג עוד ועוד עונשים ולבסוף קיבל את השלישי ופלצ'יק ניצח.

רבע הגמר

היריב ברבע הגמר היה כבר סיפור אחר לגמרי: המדורג ראשון בעולם, זלים קוטסוייב. האזרי בן ה-25 אלוף העולם המכהן מאבו דאבי השנה (אחרי שניצח את פלצ'יק בדרך לתואר), השיג ווזארי אחרי 58 שניות ונראה בשליטה מוחלטת. פלצ'יק השיג ווזארי דרמטי משלו 6 שניות לסיום - אבל השופטים ביטלו את הניקוד שלו אחרי שהנפילה של קוטסוייב נבחנה במוניטור.

פיטר פלצ'יק ג'ודוקא ישראלי מול מיכאל קורל ג'ודוקא הולנדי בקרב בית הניחומים, פריז 2024. רויטרס
רגע הניצחון של פיטר פלצ'יק בבית הניחומים/רויטרס
פיטר פלצ'יק ג'ודוקא ישראלי אחרי ניצחון, פריז 2024. רויטרס
והתגובה בהתאם/רויטרס

בית הניחומים

בשביל לזכות במדליית ארד, פלצ'יק צריך שני ניצחונות בבית הניחומים. היריב הראשון שלו היה מיכאל קורל ההולנדי, שמדורג 7 בעולם. השניים הם יריבים ותיקים ונפגשו 10 פעמים בעבר, כשהמאזן עמד על 4:6 לקורל. ההולנדי גם ניצח את פלצ'יק בכל שלושת המפגשים ביניהם בגרנד סלאם תל אביב (אבל הפסיד לו בירושלים), אבל הפעם ידו של הישראלי הייתה על העליונה. אחרי נטרול הדדי ועונש לכל צד, הקרב נכנס לניקוד זהב, ההולנדי ספג עונש נוסף ואז פלצ'יק הטיל אותו עם איפון נהדר שסידר ניצחון יוקרתי - מרחק ניצחון אחד ממדליה.

פיטר פלצ'יק, פריז 2024. GettyImages
ראוי למדליה. פיטר פלצ'יק/GettyImages
דניאל אייש, ג'ודאי שוויצרי בקרב על הארד מול פיטר פלצ'יק. רויטרס
חגג, ואז גילה שאין עונש שלישי. דניאל אייש/רויטרס
פיטר פלצ'יק, פריז 2024. GettyImages
יש גם מענק בסך חצי מיליון שקלים. פיטר פלצ'יק הנרגש בסיום/GettyImages
פיטר פלצ'יק עם מדליית הארד האולימפית, פריז 2024. רויטרס
חתם בנשיקה/רויטרס
פיטר פלצ'יק ג'ודוקא ישראלי עם מדליית ארד, פריז 2024. רויטרס
והיה גם סלפי עם הקהל הישראלי/רויטרס

הקרב על הארד

יריבו על המדליה של פלצ'יק היה דניאל אייש משוויץ, שהפסיד בחצי הגמר תוך 12 שניות לגאורגי איליה סולמאנידזה. אייש בן ה-24 מדורג 14 בעולם ופגש את פלצ'יק רק פעם אחת, כאשר הישראלי ניצח ברבע גמר אליפות אירופה בשנה שעברה. הישראלי התחיל התקפי והפיל את יריבו אחרי דקה, אבל לא קיבל ניקוד. השוויצרי ספג עונש ראשון ואז הגיע ווזארי נהדר שהעניק לפלצ'יק יתרון. לקראת הסיום הוא קיבל שני עונשים בבת אחת ואז עונש שלישי חמש שניות לסיום. השוויצרי כבר הניף ידיים לניצחון, אבל העניין נבדק במשך דקה על ידי שופטי המסך ואז התברר כי לא היו שני עונשים. היתרון נותר של פלצ'יק וכך גם המדליה. יש עוד מדליה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully