וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנטור התבססה במקום השני, ראובני שלישי בדירוג הכללי

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 19:57

אחרי האכזבה מפסילת שיוט המרתון, קנטור סיימה שנייה פעמיים, ניצחה בשיוט ה-10 וגם מקום 15 בתשיעי לא פגע במעמדה כסגנית המוליכה. ראובני עלה לפסגה אחרי השיוט התשיעי, אבל סיים 13 בשיוט ה-10 ונסוג מעט בדירוג

נטע לוינסון על האולימפיאדה של שרון קנטור/מערכת וואלה

אחרי יום שיוטים מוצלח שבסיומו התברגו שני גולשי הרוח שלנו בצמרת הגבוהה, הפוקוס של המשלחת הישראלית עבר למארסיי, בתקווה לשתי מדליות על המרינה ביום שישי. גם היום (רביעי) שמרו השניים על המיקום שלהם בצמרת הגבוה, כשאלופת העולם שרון קנטור מדורגת שנייה אצל הנשים ואילו תום ראובני במקום השלישי אצל הגברים.

מחר אמורים להיערך עוד חמישה שיוטים ובשישי שיוטי המדליות: רבע גמר, חצי גמר וגמר. במצב הנוכחי, כל עוד יישארו במקומות 2-3, שני הנציגים הישראלים יתחילו אוטומטית בחצי הגמר שממנו עולים שניים לגמר. במעמד הגמר משתתפים שלושה ומתחרים על המדליות.

תקצירים ודיווחים בזמן אמת: הורידו עכשיו את אפליקציית וואלה ספורט

שרון קנטור גולשת רוח ישראלית (משמאל) מול אמה ווילסון גולשת רוח בריטית, פריז 2024. רויטרס
קרב ענקיות. שרון קנטור מול אמה ווילסון/רויטרס

שרון קנטור (לאחר 11 שיוטים)

אלופת העולם הישראלית התאוששה מהפסילה ביום הראשון, ניצחה שני שיוטים רצופים והתבססה במקום השני בדירוג הכללי, שמשמעותו מקום מובטח בחצי הגמר לפני שיוט המדליות בשישי. קנטור בת ה-21 יצאה היום לשיוט השמיני, שיוט מרתון שמשמעותו ניקוד כפול, הובילה בפער גדול מאוד ובשל העובדה שאמה ווילסון הידרדרה אל מחוץ לעשירייה בשיוט הצליחה להיצמד אליה, אלא שאז השופטים החליטו לבטל את השיוט ולהחזיר את הגולשות לחוף עקב היעדר רוח והעובדה שהן מתחרות כבר למעלה משעה.

בסופו של דבר התקיים השיוט השמיני במתכונת הרגילה (לא שיוט כפול) וקנטור שסיימה אותו במקום השני, שמרה על הסגנות בדירוג הכללי מאחורי ווילסון. השיוט התשיעי היה משמעותית פחות טוב מבחינתה של קנטור שסיימה במקום ה-15, אבל "זרקה" אותו מכיוון שזהו אחד משני השיוטים הגרועים שלה בתחרות עד כה, לכן הוא לא נספר כרגע בניקוד הכללי. בשיוט העשירי אלופת העולם התאוששה בגדול ועברה את המצוף הרביעי ראשונה, ובשיוט ה-11 סיימה שנייה אחרי אמה ווילסון הבריטית. בכל אופן, הישראלית נראית כמעט בטוחה בחצי הגמר.

דירוג הנשים (אחרי 11 שיוטים מתוך 16):

1. אמה ווילסון (בריטניה) 11 נקודות שליליות
2. שרון קנטור (ישראל) 30
3. מרטה מאג'טי (איטליה) 39
4. הלן נוסמון (צרפת) 57
5. מריה באסו (ספרד) 65

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תום ראובני גולש רוח ישראלי. Clive Mason, GettyImages
רק ארבע נקודות מהזהב. תום ראובני/GettyImages, Clive Mason

תום ראובני (עשרה שיוטים)

בשיוט השביעי בתחרות הגלישה בדגם IQFOIL, הראשון שהתקיים היום, ראובני פסל בזינוק ולכן לא השתתף. למזלו, הוא נשאר במקום השלישי בדירוג הכללי וגם האיטלקי ניקולו רנה, שלפני השיוט היה צמוד אליו במקום הרביעי, נפסל וירד בטבלה הכוללת. אלא שאחרי הפסילה הזו, ראובני סיים שלישי בשיוט השמיני וחמישי בשיוט התשיעי, מה שהעלה אותו לפסגת הדירוג הכללי. השיוט העשירי היה פחות טוב עבור הישראלי, שסיים אותו חמישי וירד למקום השלישי הכללי. מחר ייערכו חמשת השיוטים האחרונים (אם יתאפשר קיומם) לפני שיוט המדליות בשישי.

דירוג הגברים (אחרי 10 שיוטים מתוך 15):

1. גריי מוריס (בריטניה) 41 נקודות שליליות
2. פאבל טרנובסקי (פולין) 42
3. תום ראובני (ישראל) 44
4. לוק ואן אופזלנד (הולנד) 47
5. ג'וש ארמיט (ניו זילנד) 50)

גולש הרוח בן ה-24 אולי לא נחשב למועמד בכיר למדליה כמו קנטור, אבל סיים רביעי באליפות העולם בברסט לפני שנתיים וגם בתחרות האולימפית במארסיי מוכיח שהוא שייך לצמרת הגבוהה של הענף.

seperator

הדרך למדליה

כך תחרות השייט בפריז בדגם iQFOiL נערכת: הראשון/הראשונה בתום סדרת השיוטים עולה אוטומטית לגמר, מה שמבטיח למעשה מדליה כי בגמר יש רק שלושה משתתפים.

מקומות 2-3 בדירוג הכללי עולים אוטומטית לחצי הגמר ומקומות 4-10 עולים לרבע. מבין משתתפי הרבע, רק עוד שניים מצטרפים לחצי הגמר. מבין ארבעת המשתתפים בחצי הגמר, שניים עולים לגמר ומתחרים עם המדורג ראשון על צבע המדליות.

מכיוון שבימים הראשונים נדחו שיוטים בעקבות תנאי מזג האוויר, המארגנים נאלצו לשנות את השיטה ובסך הכלל יתקיימו 15 שיוטים במקום 20 כפי שתוכנן תחילה. כאמור ביום שישי ייערכו שיוטי ההכרעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully