וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד הג'ודו העולמי לא מאמין לגרסת האלג'יראי על הפרישה: "העניין ייחקר"

עודכן לאחרונה: 29.7.2024 / 15:38

האלג'יראים ניסו להכחיש שהג'ודוקא מסעוד דריס פרש במכוון מהקרב מול הישראלי, אבל הדבר ייחקר: "מחלוקות פוליטיות נוגדות את ערכי הספורט"

"מחוץ לקווים", 28.7/עריכת וידאו: גלעד מן מנהיים

איגוד הג'ודו העולמי הודיע היום (שני) שיחקור את ההיעדרות של מסעוד דרואן דריס מאלג'יריה, שלא הופיע לקרב שלו מול טוהר בוטבול במשחקים האולימפיים בפריז בגלל בעיית משקל והודח מתחרות הג'ודו.

להורדת אפליקציית וואלה ספורט לחצו כאן

הסיבה הרשמית היא אי עמידה בתנאי השקילה. המשקל שלו היה 73.4 ק"ג, מעל המשקל המותר (עד 73 ק"ג). בעקבות זאת לכאורה ההחלטה היא לא פוליטית. עם זאת, בעולם יודעים בדיוק מה עומד מאחורי זה, כשכבר ימים ארוכים ישנן כותרות באלג'יריה ובכל העולם הערבי על חוסר הרצון שלו להתמודד מול יריבים מישראל על רקע המלחמה בעזה.

"בהתחשב בהשלכות הפוליטיות שלו, רבים ידעו שהקרב לא יתקיים כבר מהרגע שדריס ובוטבול הוגרלו זה מול זה", נכתב ברשת AP, "נדיר מאוד שג'ודוקאים לא עומדים בתנאי השקילה וחורגים מהמשקל שלהם".

היום הודיע איגוד הג'ודו העולמי: "דריס מאלג'יריה נפסל במהלך מדידת המשקל הרשמית עקב עודף משקל של 400 גרם. תקרית מסוג זה יכולה להתרחש בכל תחרות, במהלך המשחקים האולימפיים בטוקיו היו 4 ספורטאים שלא עברו את בקרת המשקל.

"האיגוד מקדם בתוקף את עקרונות של משחק הוגן, הרוח האולימפית ואי אפליה. אנו מאמינים שספורט צריך להישאר תחום של יושרה והגינות, נקי מהשפעות של סכסוכים בינלאומיים. למרבה הצער, ספורטאים הופכים לעתים קרובות לקורבנות של מחלוקות פוליטיות רחבות יותר הנוגדות את ערכי הספורט.

"לאחר המשחקים האולימפיים, תיערך סקירה וחקירה מלאה של המצב ויינקטו פעולות נוספות במידת הצורך".

זו האולימפיאדה השנייה ברציפות שבה ג'ודוקא אלג'יראי נשר מהמשחקים ממש לפני שהיה אמור להתמודד מול בוטבול. בטוקיו, פתי נורין מאלג'יריה פרש כדי להימנע אפילו מקרב פוטנציאלי בסיבוב השני עם בוטבול.

באלג'יריה זועמים, ובעיתון "אשורוק" כותבים: "מאחר שהוא פרש בגלל בעיית משקל, לאור ההצהרה הזאת של איגוד הג'ודו העולמי עולה שאלה ברורה - האם אותה הצהרה הייתה ניתנת אם דריס היה פורש מול יריב שהוא לא ציוני?".

עוד בוואלה

תיזהרו מ"הקארמה": מה קורה לספורטאים שמחרימים את ישראל?

לכתבה המלאה
טוהר בוטבול עולה לבדו למזרן אחרי שיריבו האלג'יראי החרים את הקרב בפריז 2024. הוועד האולימפי בישראל
טוהר בוטבול עולה לבדו למזרן אחרי שיריבו האלג'יראי החרים את הקרב בפריז 2024/הוועד האולימפי בישראל

זו האולימפיאדה השנייה ברציפות שבה ג'ודוקא אלג'יראי נשר מהמשחקים ממש לפני שהיה אמור להתמודד מול בוטבול. בטוקיו, פתי נורין מאלג'יריה פרש כדי להימנע אפילו מקרב פוטנציאלי בסיבוב השני עם בוטבול. נורין ציין במפורש את תמיכתו בפלסטין בהכרזה על החלטתו לפני שלוש שנים. נורין ומאמנו, עמר בניכלף, הושעו ל-10 שנים על ידי הפדרציה הבינלאומית לג'ודו בספטמבר 2021, ובכך הסתיימה למעשה קריירת הג'ודו של נורין. אלג'יריה אינה מכירה רשמית במדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully