וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיזהרו מ"הקארמה": מה קורה לספורטאים שמחרימים את ישראל?

עודכן לאחרונה: 29.7.2024 / 9:27

בעולם הערבי גאים בפרישה של הג'ודוקא האלג'יראי מהקרב מול בוטבול כ"הזדהות עם עזה", אבל העבר מראה שזו החלטה שעשויה להרוס לו את הקריירה

"מחוץ לקווים", 28.7/עריכת וידאו: גלעד מן מנהיים

ההחלטה של הג'ודוקא האלג'יראי מסעוד דריס שלא להתייצב לקרב שתוכנן לו היום (שני) במסגרת הסיבוב הראשון של המשחקים האולימפיים מול יריבו הישראלי טוהר בוטבול התקבלה כצפוי באהדה רבה בקרב הגולשים ברשתות החברתיות, כשמבחינת רבים בעולם הערבי והמוסלמי הוא "גיבור" ש"מסרב להכיר במדינת ישראל".

אומנם איגוד הג'ודו האלג'יראי לא מסר תגובה רשמית, וגם הוא טרם התייחס רשמית למקרה, אבל מבחינת הגולשים אין ספק מה עומד מאחורי ההחלטה. "הפרישה שלו היא מחאה נגד ישראל והבעת סולדריות עם עזה", טוענים החשבונות הפרו פלסטינים ברשת.

להורדת אפליקציית וואלה ספורט לחצו כאן

דריס מאלג'יריה הודח מתחרות הג'ודו כשהסיבה הרשמית היא אי עמידה בתנאי השקילה. המשקל שלו היה 73.4 ק"ג, מעל המשקל המותר (עד 73 ק"ג). בעקבות זאת הוא לא צפוי להיענש, מאחר שלכאורה לא מדובר בחוסר ספורטיביות. התאחדות הג'ודו הבינלאומית טרם יצאה בהודעה או בתגובה על המהלך, רק פרסמה הצהרה קצרה בה הכריזה על בוטבול כמנצח טכני.

עם זאת, בעולם יודעים בדיוק מה עומד מאחורי זה. "בהתחשב בהשלכות הפוליטיות שלו, רבים ידעו שהקרב לא יתקיים כבר מהרגע שדריס ובוטבול הוגרלו זה מול זה", נכתב ברשת AP, "נדיר מאוד שג'ודוקאים לא עומדים בתנאי השקילה וחורגים מהמשקל שלהם".

זו האולימפיאדה השנייה ברציפות שבה ג'ודוקא אלג'יראי נשר מהמשחקים ממש לפני שהיה אמור להתמודד מול בוטבול. בטוקיו, פתי נורין מאלג'יריה פרש כדי להימנע אפילו מקרב פוטנציאלי בסיבוב השני עם בוטבול.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
נוראלי אמומאלי מטג'יקיסטן, הג'ודוקא שסירב ללחוץ יד לשמאילוב נפצע לאחר מכן. GettyImages
סינן "אללה הוא אכבר" מיד אחרי הניצחון. אמומאלי/GettyImages

נורין ציין במפורש את תמיכתו בפלסטין בהכרזה על החלטתו לפני שלוש שנים. נורין ומאמנו, עמר בניכלף, הושעו ל-10 שנים על ידי הפדרציה הבינלאומית לג'ודו בספטמבר 2021, ובכך הסתיימה למעשה קריירת הג'ודו של נורין. אלג'יריה אינה מכירה רשמית במדינת ישראל.

כידוע, יריב פוטנציאלי נוסף של בוטבול פרש גם הוא ממשחקי טוקיו, אם כי מוחמד עבדאלראסול מסודן לא קיבל עונש מאיוד הג'ודו הבינלאומי מאחר שטען שהוא פצוע - למרות שהגיע כדי להישקל.

איגוד הג'ודו העולמי נוהג לתמוך בספורטאים ישראלים, ובעוד שלנורין הייתה הצלחה בינלאומית מועטה בקריירה הצנועה שלו, דריס הוא ג'ודוקא שנחשב למבטיח, רק בן 22, שסיים במקום השביעי באליפות העולם בשנה שעברה לפני שזכה באליפות אפריקה השלישית שלו ברציפות השנה. דריס נחשב לפייבוריט לניצחון על בוטבול, שהיה שבעה מקומות מתחת לדריס בדירוג. עד עתה המחרימים נענשו בחומרה כאמור, ומעניין יהיה לראות מה תהיה התגובה הפעם.

כותרת ב"דיילי מייל" על הקארמה של הג'ודוקא שלא לחץ יד ליריבו הישראלי. אתר "דיילי מייל", צילום מסך
כותרת ב"דיילי מייל" על הקארמה של הג'ודוקא שלא לחץ יד ליריבו הישראלי/צילום מסך, אתר "דיילי מייל"

אתמול כזכור עבדרמן בושיטה ממרוקו ונוראלי אמומאלי מטג'יקיסטן סירבו ללחוץ את ידו של ברוך שמאילוב. אתמול אומאמאלי כידוע נפצע אחרי הניצחון שלו על שמאילוב, וגם ב"דיילי מייל" נטען שמדובר ב"קארמה". אמומאלי, שמיד אחרי הניצחון סינן לעבר שמאילוב "אללה הוא אכבר", נקטל גם הוא ברשתות.

מטעם הוועד האולימפי של ישראל נמסר אתמול: "היריב של טוהר הוציא את עצמו מהתחרות. המשלחת הישראלית תמשיך להתחרות מתוך מחשבה על הערכים האולימפיים, אנו מאמינים שלהתנהגות כזו אין מקום בעולם הספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully