וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוהר בוטבול ותמנע נלסון לוי הודחו בשמינית הגמר

29.7.2024 / 12:50

אכזבה בפריז: בוטבול (עד 73 ק"ג) לו הוענק ניצחון טכני על יריבו האלג'יראי נתן פייט לאלוף העולם היידרוב, אך נכנע בעונשים. גם נלסון לוי (עד 57 ק"ג) סיימה את דרכה אחרי שנתנה פייט לאלופת עולם

מגדל אייפל מואר לפני טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024/רויטרס

עוד שני נציגים נוספים של משלחת הג'ודו הישראלית נכנסו היום (שני) לעניינים באולימפיאדת פריז 2024 - תמנע נלסון לוי וטוהר בוטבול - וסיימו את דרכם עוד לפני שלבי הגמר שיתקיימו מאוחר יותר היום. השניים הגיעו לשמינית הגמר, ושניהם הפסידו באותו שלב לאלופי עולם, אחרי שנתנו פייט ראוי.

עד 73 ק"ג, גברים

אחרי שזכה בניצחון טכני אחרי על היריב האלג'יראי מסעוד דריס, שהחליט לפסול את עצמו מהקרב ביניהם, בוטבול מצא את עצמו בשמינית הגמר בקרב קשה מול אלוף העולם ואלוף אירופה בשלוש השנים האחרונות, הידייאט היידרוב האזרי. בוטבול ספג שני עונשים בשתי הדקות הראשונות בהן היה בעיקר במגננה, אבל השתחרר לאחר מכן ונתן פייט יפה. הקרב עבר להכרעה בניקוד זהב, ושם ספג בוטבול עונש שלישי ושנוי במחלוקת, בדרך לניצחון של האזרי.

זו הייתה האולימפיאדה השנייה של בוטבול, ואחרי שהגיע לרבע הגמר בטוקיו וסיים במקום השביעי, הוא יסתפק בדירוג נמוך יותר הפעם.

כל התקצירים והאירועים - עכשיו באפליקציית וואלה ספורט

טוהר בוטבול, ג'ודוקא ישראלי. רויטרס
נתן פייט. בוטבול/רויטרס
תמנע נלסון לוי, ג'ודאית ישראלית, נגד מימי הו. רויטרס
רק כמעט. נלסון לוי מול האה/רויטרס

עד 57 ק"ג, נשים

תמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג) התחילה את התחרות שלה ברגל ימין, עם ניצחון גדול על יריבתה הוותיקה קאיה קאיזר. הסלובנית ניצחה את נלסון לוי בקרב הניחומים באולימפיאדת טוקיו והובילה להדחתה, ובנוסף ניצחה בארבעת המפגשים האחרונים ביניהן (מתוך 8 בסך הכל) - אבל הפעם ידה של הישראלית הייתה על העליונה. נלסון לוי ספגה שני עונשים בתחילת הקרב אך התאוששה בזכות ניצחון בווזארי. קאיזר, אגב, לא שמה לב שהוענק ווזארי לנלסון לוי, ונראתה מופתעת כשהוכרזה הישראלית כמנצחת.

בשמינית הגמר ציפה לנלסון לוי קרב קשה במיוחד מול אלופת העולם הקוריאנית מיו האה. נלסון לוי שפגשה את האה פעם אחת בקריירה והפסידה לה בגרנד סלאם טשקנט 2022, לא הייתה רחוקה מניצחון מרשים מולה, אך בסופו של דבר נכנעה גם היא. האה ספגה עונש ראשון ולשלב ניקוד הזהב הגיעה נלסון לוי עם יתרון בעונשים, אבל ספגה שני עונשים בתוספת הזמן, וסיימה את דרכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully