וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי מסביר את טקס הפתיחה ה"ביזארי": "בצרפת יש לנו זכויות"

עודכן לאחרונה: 27.7.2024 / 19:39

אחרי הטענה לפרובוקציות וטקס כושל, תומאס ג'ולי התייחס לסערה, מודה שהגשם העיב ומסביר את האירועים השנויים במחלוקת: "חגגנו אנושיות משותפת"

מגדל אייפל מואר לפני טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024/רויטרס

יום אחרי טקס הפתיחה השנוי במחלוקת של האולימפיאדה, במאי הטקס תומאס ג'ולי טוען ש"האורח הנוסף באירוע היה הגשם" ושיבח ערב שחגג "אנושיות משותפת".

המנהל האמנותי קיבל לא מעט שבחים על האירוע, אבל גם ספג ביקורת על הפרויקט שעבד עליו חודשים רבים. למרות שנראה שהכל הלך כמתוכנן, מזג האוויר עדיין הפתיע את הצוות שארגן את המופע ואילץ אותם להסתגל לתנאים הלא פשוטים.

כל התקצירים והאירועים - עכשיו באפליקציית וואלה ספורט
המטרה הראשונה הושגה: החיבוק הענק שקיבלה המשלחת הישראלית בטקס הפתיחה

"עבדנו כמעט שנתיים על הטקס הזה ולא יכולנו לדמיין אתמול בבוקר שיהיה לנו אורח נוסף שהיה הגשם", הכריז הבמאי, "אני מאמין שלמעשה זו הייתה הרוח של פריז שהתערבבה עם הרוח האולימפית".

כשנשאל על הביקורת מהימין הקיצוני, שראה באירוע "woke" ופוליטי מדי, הסביר ג'ולי כי הוא לא רוצה "להיות חתרני, ללעוג או לזעזע. הרצון שלי הוא להגיד שאנחנו כל הדבר הגדול הזה". לדבריו, "אלה היו רעיונות רפובליקניים, של הכלה, של נדיבות ושל סולידריות. בצרפת יש לנו הזכות לאהוב אחד את השני, כמו שאנחנו רוצים, עם מי שאנחנו רוצים, בצרפת יש לנו את הזכות להאמין ולא להאמין. בצרפת יש לנו הרבה זכויות", אמר והסביר כי הוא לא קרא את כל ההודעות, במיוחד את הביקורות.

עבור ג'ולי, היכולת הזו להופיע כנגד כל הסיכויים הזכירה לו את דבריו של סנקה הצעיר, הפילוסוף הרומאי, שאמר ש"החיים הם לא לחכות שהסערות יחלפו, אלא ללמוד לרקוד בגשם.

"זה מה שראיתי אתמול: אנשים שרקדו, שעבדו, גם הספורטאים. כולם היו בגשם ועמדנו יחד כדי לחגוג את האנושות המשותפת הזו שבה אני מקווה (...) כולם הצליחו לזהות את עצמם, למצוא את עצמם ולהגיד 'כולנו שונים, כולנו ביחד'", סיכם המנהל האמנותי.

טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024. BERNAT ARMANGUE, GettyImages
טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024/GettyImages, BERNAT ARMANGUE

כידוע, היו לא מעט ביקורות חריפות על הטקס, שבו בלטו טרנסג'נדרים בין השאר. רבים ברשתות החברתיות כינו את הטקס "ביזארי", וביקרו את ההחלטה לקיים את הטקס על נהר הסן במקום באצטדיון, שבו הוא מתקיים באופן מסורתי.

"לה פיגרו" הימני כתב שהמופע הזה "היה פשוט יותר מדי" וששחזור של הסעודה האחרונה של ישו ושליחיו מול תצוגת אופנה היה "פרובוקטיבי שלא לצורך". הסצנה הזו לבדה גררה תגובות סוערות ברשתות החברתיות, כאשר חלק מהמשתמשים כינו אותה לא נעימה, וכך גם סגן ראש ממשלת איטליה, מתאו סאלוויני, כינה אותה "מתנשאת" ומשפילה.

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully