וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטוב בהיסטוריה" או "אסון"? התגובות לטקס הפתיחה בפריז

האש בוערת והמשחקים האולימפיים נפתחו באירוע יוצא דופן, אבל הגשם פגע בצופים שנאלצו לתפוס מחסה, בנושאי הדגל בקושי הבחינו והיו רגעי ביזאר שהזכירו את האירוויזיון. עם זאת, יש דבר אחד בטוח: סלין דיון הצליחה לרגש ולאחד. התגובות ברחבי העולם

"מחוץ לקווים", 25.7/עריכת וידאו: נועה לוי

המשחקים האולימפיים לשנת 2024 יצאו לדרך אמש (שישי) עם טקס פתיחה מפואר ומושקע בצורה יוצאת דופן, טקס גם מאוד לא שגרתי לנוכח העובדה שלא נערך בתחומי האצטדיון אלא לאורך נהר הסן בעיר האורות, אבל יש שם גם מי שיגידו שהיה ארוך מדי ומתיש, עם אפס התחשבות במאות אלפי הצופים שמצאו את עצמם תחת גשם שוטף כמעט לכל אורך הטקס. אז מה חשבו ברחבי העולם?

באנגליה מאוד לא אהבו את טקס הפתיחה והדגישו את נושא הגשם, שאילץ את כלי התקשורת - בדיוק כמו את הצופים באירוע - לעמוד ולצפות תחת גשם שוטף, שהקשה עליהם לעשות את עבודתם לא פחות מאשר פגע בהנאת הצפייה. "איזה אסון", נכתב ב"דיילי מייל", "זה היה כאוס אחד גדול. הגשם הרס ופגע במופע, הספורטאים נאלצו להתכסות כדי לא להירטב והצופים נאלצו לרוץ לחפש אחר מחסה".

בעיתון "הגרדיאן" לא התלהבו גם כן, בלשון המעטה, והיו מי שהכריזו על כך בתור "הטקס הגרוע ביותר. היו רגעים שזה הזכיר את האירוויזיון". בעיתון הגרמני "בילד" התייחסו גם כן לעניין הקהל והוסיפו: "צופים רבים מדי נאלצו לעזוב חגיגה מפונפנת ויהירה".

שער העיתון "לאקיפ" בבוקר שאחרי טקס פתיחת המשחקים האולימפיים בפריז. לאקיפ, צילום מסך
שער העיתון "לאקיפ" בבוקר שאחרי טקס פתיחת המשחקים האולימפיים בפריז/צילום מסך, לאקיפ
שער העיתון "מונדו דפורטיבו" בבוקר שאחרי טקס פתיחת המשחקים האולימפיים בפריז. מונדו דפורטיבו, צילום מסך
שער העיתון "מונדו דפורטיבו" בבוקר שאחרי טקס פתיחת המשחקים האולימפיים בפריז/צילום מסך, מונדו דפורטיבו
שער העיתון "אס" בבוקר שאחרי טקס פתיחת המשחקים האולימפיים בפריז. אס, צילום מסך
שער העיתון "אס" בבוקר שאחרי טקס פתיחת המשחקים האולימפיים בפריז/צילום מסך, אס
שער "דיילי מייל" בבוקר שאחרי טקס פתיחת המשחקים האולימפיים בפריז. דיילי מייל, צילום מסך
שער "דיילי מייל" בבוקר שאחרי טקס פתיחת המשחקים האולימפיים בפריז/צילום מסך, דיילי מייל

באתר האינטרנט הברזילאי "UOL" התקשו להבין את הטקס שארך כארבע שעות. "הייתה חסרה נוכחות של הקהל בשידור בטלוויזיה, האירוע היה לא דינמי והגשם בכלל הפריע. היה קשה אפילו להבחין מי הם נושאי הדגל. אלפי אנשים חלמו על הרגע הזה, נסעו לפריז הגשומה ובקושי ראו משהו. חבל".

ברשת "CNN" דווקא נפעמו מהאירוע בבירת צרפת. "זה היה אירוע היסטורי, טקס מפואר שהתקיים על נהר הסן ולא באצטדיון. זה היה מחזה מסחרר שאפילו הגשם לא הציח למנוע אותו".

גם באתר הספרדי "מארקה" הכתירו את הטקס בפריז בתור "הכי טוב בהיסטוריה", כאשר הרגע בו זינדין זידאן מעביר את הלפיד האולימפי לרפאל נדאל זכה לשבחים.

על דבר אחד, יש לציין, כולם הסכימו: סלין דיון, שהופיעה לראשונה אחרי ארבע שנים, הצליחה לרגש ולאחד. בדצמבר 2022 היא סיפרה לעולם כי אובחנה עם תסמונת האדם הנוקשה, אשר נחשבת למחלה נדירה עם שכיחות של אחד למיליון איש בקירוב, אך סיפקה הופעה מרשימה ומרגשת, שהצליחה לספק סיום מרהיב ועוצמתי לטקס הפתיחה כשהיא שרה על מגדל אייפל.

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully