וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין אין מדליה בג'ודו: גפן פרימו הודחה בבית הניחומים

28.7.2024 / 17:54

הישראלית (52 ק"ג) החזיקה פחות מדקה מול פופ ההונגרייה, אחרי שהפסידה לאלופה האולימפית הקוסוברית ברבע הגמר בפריז. שמאילוב (עד 66 ק"ג) ניצח בווזארי יריב מרוקני והפסיד בשמינית הגמר ליריב מטג'יקסטן. בשני המקרים לא לחצו את ידו

נטע לוינסון על האולימפיאדה של רז הרשקו/מערכת וואלה

אחרי יום פתיחה פחות מוצלח, נבחרת הג'ודו הישראלית שלחה היום (ראשון) שני ספורטאים נוספים לגראן פאלה והם אמנם הגיעו רחוק יותר מקודמיהם, אבל לא הצליחו להשיג את המדליה הראשונה בפריז 2024.

תקצירים ודיווחים בזמן אמת: הורידו עכשיו את אפליקציית וואלה ספורט

גפן פרימו (עד 52 ק"ג)

אחרי שאיבדה את הכרטיס לטוקיו (לטובת גילי כהן) בגלל הקורונה שדחתה את האולימפיאדה ושינתה את הדירוג, פרימו בת ה-24 השתתפה לראשונה במשחקים האולימפיים - ופתחה ברגל ימין.

מדליסטית הארד מאליפות העולם בבודפשט ב-2021 הגיעה לאולימפיאדה מהמקום השביעי בדירוג העולמי והחלה את דרכה מול הדרום קוריאנית ירין ג'ונג המדורגת 21, אותה ניצחה בכל שלושת המפגשים הקודמים וכך גם הפעם - עם איפון ממש לקראת סיום הקרב. בשמינית הגמר הכניעה בווזארי דקה לסיום את בינטה אנדיאיי משוויץ (16), אך ברבע הגמר היא פגשה משוכה גבוהה הרבה יותר בדמות האלופה האולימפית בעד 48 ק"ג דיסטריה קראסניצ'י מקוסובו (2), שעברה לאחרונה משקל לעד 52 ק"ג וניצחה באיפון.

פרימו נשרה אל בית הניחומים ושם פגשה את רקה פופ ההונגרייה. הישראלית החזיקה פחות מדקה בקרב, לפני שספגה איפון והודחה סופית מהתחרות.

רקה פופ ג'ודוקאית הונגריה לצד גפן פרימו ג'ודוקאית ישראלית, פריז 2024. GettyImages
פרימו מנוחמת על ידי פופ אחרי ההדחה/GettyImages
ברוך שמאילוב ג'ודוקא ישראלי. הוועד האולימפי בישראל
שמאילוב/הוועד האולימפי בישראל

ברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג)

למרות השעייה לשבעה חודשים ואובדן ניקוד ב-2023 בעקבות אי דיווח על מקום הימצאו לסוכנות הבינלאומית לבדיקת סמים, שמאילוב בן ה-29 חזר להתחרות במרץ האחרון והשיג את הכרטיס לאולימפיאדה השנייה שלו מהמקום ה-24 בדירוג העולמי. בטוקיו הגיע עד לקרב על הארד בקטגוריית המשקל שלו והתנחם במדליה הקבוצתית (אם כי לא שותף בקרבות) ובפריז הוא רוצה לעשות עוד צעד קדימה.

בקרב הראשון שלו התגבר על המרוקני עבדרחמן בושיטה, המדורג 28 בעולם, בזכות ווזארי 28 שניות לסיום הקרב, בסיומו לא לחץ היריב את ידו של הישראלי. המשוכה הבאה של שמאילוב היתה גבוהה יותר בדמות נוראלי אמומאלי מטיג'יקסטן (7): הישראלי נראה טוב, אך במהלך ניקוד הזהב הפסיד בווזארי וסיים את דרכו בטורניר. גם בשמינית הגמר, יריבו של שמאילוב בחר שלא ללחוץ את ידו.

המאמן אורן סמדג'ה, שהתלבט ארוכות האם להצטרף למשלחת בפריז אחרי הטרגדיה המשפחתית ולבסוף המריא עם המשלחת לצרפת, ניצב היום לראשונה ליד המזרן.

אורן סמדג'ה מאמן נבחרת הג'ודו של ישראל עם ברוך שמאילוב. הוועד האולימפי בישראל
סמדג'ה תומך בשמאילוב/הוועד האולימפי בישראל

* קבוצת יפאורה, נותנת החסות של ספורטאית גפן פרימו תמשיך לתמוך בה לאורך הדרך. יניב פרנקו, מנהל שיווק יפאורה: "אנו גאים ללוות את גפן פרימו במסעה לאולימפיאדה ושמחים על הדרך שעשתה, אנו עומדים מאחוריה לכל אורך הדרך ומאמינים בהצלחתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully