וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורדו התפרקה, מכבי תל אביב תוכל לצרף את סיסוקו ללא תמורה

מועדון הפאר קרס כלכלית לאחר ירידת הליגה וכעת ויתר על מעמדו המקצועני. הותרו החוזים של כל השחקנים, ביניהם הקשר המועמד לצהובים

"מחוץ לקווים", 25.7/עריכת וידאו: נועה לוי

סוף עגום (זמנית?) למועדון הפאר בורדו. הבעלים ג'רארד לופס, שהיה אחראי לירידת הקבוצה מהליגה הצרפתית הראשונה אחרי 30 שנה והקריס אותה גם בליגת המשנה עם התפרקות כלכלית, "הצליח" במשימתו וגרם לבורדו לוותר באופן רשמי על מעמדה כמועדון כדורגל מקצועני, לראשונה מאז 1937. המשמעות: כל חוזי השחקנים בוטלו ומתחם האימונים ייסגר, כשבורדו תוכל לחזור לשחק רק בליגה חובבנית.

אחרי שהורדה לליגה השלישית כעונש להתנהלותה הפיננסית ולמרות שסיימה במקום ה-12 בליגת המשנה, התקווה האחרונה של בורדו להינצל הייתה קבוצת פנוויי ספורטס, המחזיקה בליברפול. אלא שהעסקה לא יצאה אל הפועל וכדי לחסוך עלויות ויתרה הקבוצה על מעמדה.

בין השחקנים שלמעשה שוחררו כעת נמצא איסוף סיסוקו, הקשר ממאלי שהוזכר כמועמד למכבי תל אביב וכעת יכול להגיע ללא תמורה. את הקבוצה אימן לאחרונה אלברט ריירה הספרדי, שלבש את מדיה לפני שני עשורים.

ג'רארד לופס הבעלים של בורדו. Xavier Laine, GettyImages
האחראי הישיר לקריסה. ג'רארד לופס/GettyImages, Xavier Laine

בורדו זכתה שבע פעמים באליפות צרפת, האחרונה שבהן ב-2009 עם לורן בלאן על הקווים ויוהאן גורקוף שלהטט על כר הדשא. עונה לאחר מכן הגיעה לרבע גמר ליגת האלופות, אחרי שניצחה בין היתר את מכבי חיפה בשלב הבתים. התואר האחרון היה הגביע הצרפתי ב-2013.

בקבוצה צמחו יחד זינדין זידאן (אחרי שהגיע מקאן), ביצ'נטה ליזארזו וכריסטוף דוגארי, שהיו שותפים לזכייה באינטרטוטו ב-1995 ולהגעה לגמר גביע אופ"א שנה לאחר מכן. השמות הגדולים האחרונים שיצאו מהאקדמיה היו ז'ול קונדה (ברצלונה) ואורליאן טשואמני (ריאל מדריד).

  • עוד באותו נושא:
  • בורדו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully