וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת אנסו פרננדס "רק חשפה עד כמה ליאו מסי הוא אדם אנוכי"

בארגנטינה ממשיכים לגונן על הקשר אחרי השיר הגזעני על הצרפתים, כוכב העבר האנגלי תוקף: "קום לדבר מסי. אנחנו צריכים לשמוע אותך. אבל לא אכפת לו איך שחורים מרגישים"

תקציר הניצחון 0:1 של ארגנטינה על קולומביה בגמר הקופה אמריקה/ספורט1

גם אחרי ההתנצלות, אנסו פרננדס עדיין ניצב בעין הסערה בעקבות פרסום השיר הגזעני נגד צרפת בשידור חי באינסטגרם לאחר הזכייה בקופה אמריקה. צ'לסי החלה בהליך בדיקה פנימי, פיפ"א פתחה בחקירה, החברים הצרפתים בסגל גינו והסירו עוקב, התאחדות הכדורגל הצרפתית הגישה תלונה וגם הממשלה הארגנטינאית התערבה, אבל כעת נחלץ להגנת הקשר אחד מחבריו לנבחרת.

אלא שחבריו של פרננדס לנבחרת ממשיכים לגבות אותו ואחרי הריאיון של רודריגו דה פול, כעת הגיע תורו של אלכסיס מקאליסטר. קשר ליברפול, שפתח בגמר הקופה נגד קולומביה, אמר כי חברו לנבחרת ארגנטינה מתמודד עם ביקורת לא מוצדקת על הסרטון שהראה את קשר צ'לסי שר קריאת גזענות.

"אנחנו מכירים את אנסו, אנחנו יודעים שהוא לעולם לא יעשה את זה עם כוונה רעה", אמר מקאליסטר בתקשורת הארגנטינאית, "זה יותר כמו קריאת עידוד שנתקעה וזה יותר בקונוטציה מלגלגת מאשר כל דבר אחר. הדבר החשוב ביותר הוא שאנסו התנצל ואנחנו צריכים לתת לזה ערך".

מק אליסטר התעקש כשאמר שמדינתו לא גזענית. "המציאות היא שאנחנו לא מדינה גזענית", הוא אמר. "אנחנו לא רגילים לדבר על גזענות. זה נושא חשוב. צריך להיות זהירים עם מה שאומרים ומה עושים, במיוחד באירופה כי שם רגישים לזה יותר".

אנסו פרננדס, קשר נבחרת ארגנטינה. GettyImages
"ארגנטינה לא מדינה גזענית". אנסו פרננדס/GettyImages

כזכור, מוקדם יותר גם רודריגו דה פול התראיין ואמר: "אנחנו לא מנתחים את מילות השירים האלה, אבל אפשר להבין מדוע אנשים שסבלו מגזענות לא אוהבים את זה. ועדיין, אני חושב שיש מקומות ודרכים להגיב. אם מישהו או חבר לקבוצה של אנסו חש פגוע, הוא יכול היה להתקשר אליו וללבן את הדברים, לא להעלות תגובה לרשת חברתית. כל החקירות, אני חושב שיש כאן כוונת זדון או רצון להציב את אנסו בפוזיציה שהוא לא קשור אליה בכלל. זה מאוד מוזר, כמו לבעוט במישהו שכבר מרוסק על הרצפה אחרי שחטף נוקאאוט. במקום לדבר על כמה חשובה הייתה הזכייה בקופה אמריקה, מתעסקים באנסו ובשטויות האלה".

גם ראול פרננדס, אביו של אנסו, הבהיר: "אני מכיר את הבן שלי, הוא לא כזה! הוא לא גזען, אין סיכוי! לאירופים קשה להבין את תרבות הכדורגל שלנו, שמלווה בשירים ובחגיגות. אנסו הקליט סרטון מרגע לא מתאים, זה היה רע, אבל הוא אפילו לא הבין מה הוא שר. ב-2014 כשגרמניה ניצחה אותנו, שחקנים חיקו את ההליכה של הגאוצ'וס וקראו לנו בורים. ב-2018, בצרפת צחקו על הגובה של מסי. אנחנו מעולם לא טענו לגזענות או ליחס מפלה".

עוד בוואלה!

אחרי סערת מסי והגזענות, אקס צ'לסי על ארגנטינה: "ארץ מקלט לנאצים"

לכתבה המלאה
אנסו פרננדס, ליאונל מסי, שחקני נבחרת ארגנטינה. רויטרס
לא השמיע קול. מסי/רויטרס

מנגד, קרלטון קול, חלוץ ווסטהאם וצ'לסי לשעבר, טוען שליאו מסי חייב לדבר ולגנות את הגזענות הזאת. "לארגנטינה יש מישהו שנודע ככדורגלן הטוב ביותר שהיה אי פעם במשחק היפה - ליואנל מסי", אמר קול ב-talkSPORT.

"אתה מסתכל על מסי ואתה אומר, אתה יודע מה, קום לדבר מסי. אנחנו צריכים לשמוע אותך. אני צריך אותך. אתה חייב לדבר על זה.

"כי זה יותר מאנסו. מסי הוא האדם הבולט שם. הוא הקפטן. הוא צריך לצאת ולומר משהו על ההתנהגות הזו. אחרת, זה כאילו לא אכפת לו. לא אכפת לו איך אני מרגיש, לא אכפת לו איך מרגישים כמה מחבריו לקבוצה השחורים שהיו לו בעבר.

"זה רק מראה לי שהוא אנוכי. הוא צריך לצאת ולומר משהו. אני מגנה אותו. פשוט מאוד, אני מגנה את מסי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully