וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי סערת מסי והגזענות, אקס צ'לסי על ארגנטינה: "ארץ מקלט לנאצים"

בארגנטינה ממשיכים לגונן על אנסו פרננדס אחרי השיר הגזעני על הצרפתים, נשיא המדינה הגן על ליאו מסי, אבל דמבה בה טוען: זו מדינה שקלטה פושעי מלחמה. הוגו לוריס: "זו הייתה התקפה בוטה על העם הצרפתי"

תקציר הניצחון 0:1 של ארגנטינה על קולומביה בגמר הקופה אמריקה/ספורט1

גם אחרי ההתנצלות, אנסו פרננדס עדיין ניצב בעין הסערה בעקבות פרסום השיר הגזעני נגד צרפת בשידור חי באינסטגרם לאחר הזכייה בקופה אמריקה. צ'לסי החלה בהליך בדיקה פנימי, פיפ"א פתחה בחקירה, החברים הצרפתים בסגל גינו והסירו עוקב, התאחדות הכדורגל הצרפתית הגישה תלונה וגם הממשלה הארגנטינאית התערבה, אבל כעת נחלץ להגנת הקשר אחד מחבריו לנבחרת.

רודריגו דה פול התראיין ואמר: "אנחנו לא מנתחים את מילות השירים האלה, אבל אפשר להבין מדוע אנשים שסבלו מגזענות לא אוהבים את זה. ועדיין, אני חושב שיש מקומות ודרכים להגיב. אם מישהו או חבר לקבוצה של אנסו חש פגוע, הוא יכול היה להתקשר אליו וללבן את הדברים, לא להעלות תגובה לרשת חברתית. כל החקירות, אני חושב שיש כאן כוונת זדון או רצון להציב את אנסו בפוזיציה שהוא לא קשור אליה בכלל. זה מאוד מוזר, כמו לבעוט במישהו שכבר מרוסק על הרצפה אחרי שחטף נוקאאוט. במקום לדבר על כמה חשובה הייתה הזכייה בקופה אמריקה, מתעסקים באנסו ובשטויות האלה".

אנסו פרננדס, קשר נבחרת ארגנטינה. GettyImages
"זה היה רע, אבל הוא אפילו לא הבין מה הוא שר". אנסו פרננדס/GettyImages

גם ראול פרננדס, אביו של אנסו, הבהיר: "אני מכיר את הבן שלי, הוא לא כזה! הוא לא גזען, אין סיכוי! לאירופים קשה להבין את תרבות הכדורגל שלנו, שמלווה בשירים ובחגיגות. אנסו הקליט סרטון מרגע לא מתאים, זה היה רע, אבל הוא אפילו לא הבין מה הוא שר. ב-2014 כשגרמניה ניצחה אותנו, שחקנים חיקו את ההליכה של הגאוצ'וס וקראו לנו בורים. ב-2018, בצרפת צחקו על הגובה של מסי. אנחנו מעולם לא טענו לגזענות או ליחס מפלה".

עוד בוואלה!

הצרפתים של צ'לסי זעמו, אנסו פרננדס התנצל על השיר הגזעני

לכתבה המלאה
דמבה בה שחקן צ'לסי חוגג. GettyImages
"ארגנטינה, ארץ מקלט לנאצים". דמבה בה/GettyImages

אתמול חלוץ צ'לסי לשעבר, דמבה בה, תקף את ארגנטינה וכינה את המדינה הדרום אמריקאית כ"בית מקלט לנאצים לשעבר שנמלטו". ההערות הגיעו לאחר שהנשיא חאבייר מיילי פיטר את שר הספורט שלו בגלל שדרש מקפטן הנבחרת ליאו מסי להתנצל על התקרית.

אנסו פרננדס פרסם התנצלות הן בפומבי והן בפני חבריו לצ'לסי על הסרטון שפורסם ברשתות החברתיות, כאשר חברו הצרפתי של פרננדס לקבוצה, ווסלי פופאנה, תיאר זאת כ"גזענות חסרת עכבות".

אתמול דמבה בה, ששיחק במועדון בעונת 2013-14, הצטרף לביקורת, ופרסם ב-X: "ארגנטינה, ארץ מקלט לנאצים לשעבר במנוסה. משנת 1945 אירח פרון פושעי מלחמה. וזה מפתיע אתכם...".

דבריו של בה הגיעו לאחר ששר הספורט של ארגנטינה חוליו גארו עזב את תפקידו לאחר שקרא למסי, בתפקידו כקפטן הנבחרת, להתנצל על התקרית.

הנשיא מיילי כתב ב-X: "משרד הנשיא מדווח שאף ממשלה לא יכולה להגיד לנבחרת ארגנטינה, לאלופת העולם ואלופת הקופה אמריקה, או לכל אזרח אחר, כיצד להגיב, מה לחשוב או מה לעשות. מסיבה זו, חוליו גארו מפסיק להיות שר הספורט". גארו אמר שלא התכוון לפגוע באף אחד, אך הוסיף כי הוא "תמיד יהיה בצד השני של האפליה על כל צורותיה".

שוער טוטנהאם וצרפת לשעבר, הוגו לוריס, תיאר את מה שקרה כמתקפה על הצרפתים. "זה לא משנה אם אתה נמצא ברגע של אופוריה כי זכית בגביע חשוב", אמר, "זה דורש אפילו יותר אחריות כשאתה מנצח. אתה לא רוצה לשמוע או לראות דברים כאלה בכדורגל. כולנו נגד אפליה וגזענות. אני רק מקווה שזו טעות. כולנו עושים טעויות לפעמים ומקווה שהם ילמדו מזה. זו הייתה התקפה בוטה על העם הצרפתי, במיוחד עבור העם הצרפתי ואלה שיש להם מוצא ומשפחה אפריקאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully