וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל שחקני נבחרת ישראל הם חיילים. פיפ"א שותפה לרצח העם"

העיתונאי הבריטי ריצ'רד מדהרסט פרסם טור מקומם ובו טען: "פיפ"א דחתה את הדיון כדי שישראל תוכל להשתתף באולימפיאדה. היא מעלימה עין"

הנבחרת האולימפית ממריאה למשחקים האולימפיים בפריז 2024/רענן ברנובסקי

פיפ"א הודיעה אמש (שישי) שדחתה החלטה על הצעה פלסטינית להשעות את ישראל מכדורגל בינלאומי בגלל המלחמה בעזה, ולמעשה אישרה רשמית שהוסר החשש שנבחרת ישראל בכדורגל לא תשתתף באולימפיאדת פריז.

מיותר לציין שבעולם הערבי לא אהבו את ההכרעה הזו, בלשון המעטה. העיתונאי הבריטי ריצ'רד מדהרסט - לו למעלה מ-420 אלף עוקבים בטוויטר - פרסם טור מקומם ובו טען בין היתר ש"כל כדורגלן ישראלי הוא חייל, הרי שירות צבאי בישראל הוא חובה כדי לשחק בנבחרת. לא רק שכל השחקנים בנבחרת ישראל חיילים, הם גם מפרסמים את הצבא על בסיס קבע, מפרסמים תמונות שלהם עם חיילים, ומעודדים רצח עם ברשתות החברתיות".

מדהרסט, שמרבה לבקר את ההתנהלות הישראלית ברשתות החברתיות, הזכיר התבטאויות של שון וייסמן ("למה 200 טון פצצות לא נפלו כבר על עזה?") ותומר יוספי ("נמחק את עזה לתמיד") וטען: "פיפ"א טוענת שכדורגל צריך להיות א-פוליטי, אבל זה לא מה שקורה בישראל. למעלה מ-300 ספורטאים נרצחו על ידי ישראל מאז ה-7 באוקטובר, כולל 266 כדורגלנים מקצוענים ו-60 ילדים מליגות הנוער. ישראל הרגה שלושה שחקני נבחרת, מאמן של הנבחרת האולימפית, שופט פיפ"א וקוון".

עידן טוקלומטי, שחקן הנבחרת האולימפית. ברני ארדוב
"פיפ"א טוענת שכדורגל צריך להיות א-פוליטי, אבל זה לא מה שקורה בישראל"/ברני ארדוב

לטענתו של העיתונאי הבריטי, פיפ"א היתה אמורה לערוך פגישה דחופה בנושא היום (שבת), אך ברגע האחרון החליטה לדחות אותה בטענה ש"לא קיבלה את הדו"ח המשפטי", משום ש"הישראלים והפלסטינים דרשו ארכה". לטענתו, "זה פשוט לא נכון. הדו"ח הוגש לפיפ"א כבר לפני שבוע, והיא בחרה לדחות את הדיון לאחרי האולימפיאדה, כדי לאפשר לישראל להשתתף. לשם השוואה, לקח לפיפ"א ארבעה ימים בלבד להשעות את נבחרת רוסיה ואת המועדונים הרוסים. אבל שום דבר שרוסיה עשתה אפילו לא מתקרב לברוטליות של ישראל בעזה. פיפ"א מעלימה עין וכך לוקחת חלק ברצח העם והטיהור האתני".

פיפ"א מסרה אמש שהמסקנות יוגשו עד ה-31 באוגוסט, לכל המאוחר. עורך הדין מקס דו פלסיס, שהיה חלק מהתיק שהגישה דרום אפריקה והאשימה את ישראל ברצח עם בבית הדין הבינלאומי לצדק, כתב את הדוח שפורסם אתמול בשם עמותה לצדק חברתי. "אין ספק שהתנהלותה של ישראל בפלסטין ערערה וממשיכה לערער את מטרותיה של פיפ"א", נכתב בדו"ח. "ישראל הפרה את זכויות האדם המוכרות בעולם של פלסטינים, בניגוד לסעיף 3. היא הפלה וממשיכה להפלות פלסטינים על בסיס גזע ומוצא לאומי. התנהלותה מערערת את היעדים ההומניטאריים של פיפ"א".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully