וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסר החשש, לבינתיים: פיפ"א דחתה ההחלטה נגד ישראל

עודכן לאחרונה: 19.7.2024 / 7:02

פיפ"א הודיעה שדחתה את ההחלטה נגד ישראל, שעלולה הייתה לסכן את ההשתתפות במשחקים האולימפיים, כשבמקביל נמשכות העתירות. עמותה לצדק חברתי: "התנהלות ישראל מערערת את היסודות של פיפ"א"

מחוץ לקווים 18.07.2024/אולפן וואלה

פיפ"א הודיעה הלילה שדחתה החלטה על הצעה פלסטינית להשעות את ישראל מכדורגל בינלאומי בגלל המלחמה בעזה, ולמעשה אישרה רשמית שהוסר החשש שנבחרת ישראל בכדורגל לא תשתתף באולימפיאדת פריז.

הגוף המנהל העולמי של הכדורגל היה אמור לקבל החלטה בשבת הקרובה בישיבת מועצה יוצאת דופן לאחר שביקש הערכה משפטית עצמאית של ההצעה הפלסטינית לפני חודשיים. ההחלטה הזו הייתה אמורה להתקבל רק ארבעה ימים לפני תחילת טורניר הכדורגל האולימפי, שבו הנבחרת האולימפית של ישראל הוגרלה בבית עם יפן, מאלי ופרגוואי.

גיא לוזון מאמן הנבחרת האולימפית של ישראל. שלומי גבאי
נמשכות המחאות. לוזון/שלומי גבאי

עם זאת, פיפ"א הודיעה כי היא דחתה את ההחלטה מכיוון ש"נדרש יותר זמן כדי לסיים את התהליך הזה בזהירות ובשלמות הראויה" - כלומר ההחלטה אמורה להגיע כעת לאחר סיום האולימפיאדה.

פיפ"א מסרה ששני הצדדים הגישו בקשות להארכות "כדי להגיש את עמדותיהם" ושהמסקנות יוגשו עד ה-31 באוגוסט לכל המאוחר. הגמר של הטורניר האולימפי לגברים אמור להתקיים ב-9 באוגוסט.

הדבר מגיע אחרי שגם אתמול הוגשו עתירות ומחאות נגד ישראל והשתתפותה בפריז, ועורכי דין המתמחים במשפט בינלאומי וזכויות אדם טענו שאסור לאפשר לישראל להשתתף בפריז.

התאחדות הכדורגל הפלסטינית הגישה הצעה להשעות את ישראל בחודש מאי, והתאחדות הכדורגל האסיאתית נתנה גיבוי לפעולה נגד ישראל. נשיא ההתאחדות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב אמר כי פיפ"א לא יכולה להרשות לעצמה להישאר אדישה ל"הפרות או לרצח העם המתמשך בפלסטין".

עורך הדין מקס דו פלסיס, שהיה חלק מהתיק שהגישה דרום אפריקה והאשימה את ישראל ברצח עם בבית הדין הבינלאומי לצדק, כתב את הדוח שפורסם אתמול בשם עמותה לצדק חברתי. "אין ספק שהתנהלותה של ישראל בפלסטין ערערה וממשיכה לערער את מטרותיה של פיפ"א", נכתב בדו"ח.

"ישראל הפרה את זכויות האדם המוכרות בעולם של פלסטינים, בניגוד לסעיף 3. היא הפלה וממשיכה להפלות פלסטינים על בסיס גזע ומוצא לאומי. התנהלותה מערערת את היעדים ההומניטאריים של פיפ"א".

ההצעה הפלסטינית מאשימה את ההתאחדות לכדורגל בישראל בהפרות של החוק הבינלאומי על ידי ממשלת ישראל ובאפליה של שחקנים ערבים.

רג'וב ציטט תקדימים בקונגרס של פיפ"א ואמר שהשעיית ישראל תהיה בקנה אחד עם החלטות העבר של פיפ"א להשעות או לגרש מדינות חברות שמפרות את מטרותיה.

התאחדות הכדורגל של דרום אפריקה הושעתה ב-1961 עקב מדיניות האפרטהייד של המדינה, בעוד שיוגוסלביה נאסרה ב-1992 בעקבות סנקציות של האו"ם על רקע המלחמה בבלקן. לאחרונה, ב-2022, גם פיפ"א וגם אופ"א פעלו במהירות כדי להשעות קבוצות רוסיות בעקבות הפלישה לאוקראינה. כאמור, עד עתה הבקשות להשעות את ישראל נדחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully