וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה באיטליה עקב החלטת עיריית אודינה: "שכחו את ה-7.10"

ראש העיר הודיע שנבחרת ישראל לא תתארח באצטדיון פריולי, חברי פרלמנט מחו בזעם: "הוא נכנע ללחצים פרו פלסטיניים. אסור לערבב בין פוליטיקה לספורט"

דריבל, 16.7/צילום: מערכת וואלה. עריכת וידאו: זיו שטיינר

לפני כמעט חודש הודיעה עיריית בריסל שאין ביכולתה לארח את נבחרת ישראל, בעיקר מסיבות ביטחוניות וחשש לשלום השחקנים והצוותים. על כן, ייתכן שהמשחק ייערך ללא קהל כלל וייתכן שאף מחוץ לבלגיה. היום (רביעי) נודע שסערה דומה הנוגעת לנבחרת ישראל מתחוללת גם באיטליה וזאת בעקבות סירובה של עיריית אודינה לארח את המשחק נגד נבחרת ישראל במסגרת ליגת האומות, שעתיד להתקיים באוקטובר.

בניגוד להודעת עיריית בריסל, באודינה הסבירו שהם מסרבים לאירוח המשחק מכיוון ש"מדינת ישראל נמצאת במלחמה ולכן הענקת החסות, על חשבון היוקרה של העיר, הייתה יכולה ליצור פילוג וכתוצאה ממנו בעיות חברתיות". הדבר עורר סערה באיטליה ופולטיקאים רבים מחו על ההחלטה.

לוקה אונוריו וידוני, שעומד בראש "Fratelli d'Italia" במועצת העיר, ביקר בחריפות את ההחלטה: "אני מאמין שראש העיר קיבל החלטה שגויה. אסור לערבב בין ספורט לפוליטיקה - ספורט אמור לאחד, לבנות גשרים ולקדם שלום ועצוב לראות כיצד אנחנו מאבדים הזדמנות לאחד. השמאל באודינה שכח את האירוע הנורא שקרה ב-7.10, כאשר ישראל סבלה ממתקפת טרור אכזרית שגרמה לפציעות, מוות, אונס ויותר מ-200 בני ערובה שנחטפו ולמעלה מ-100 מהם עדיין בידי חמאס".

רן בן שמעון מאמן נבחרת ישראל מתדרך את שחקניו. דני מרון
סערה גם באיטליה בעקבות המפגש הצפוי באוקטובר/דני מרון

בנוסף, לוקה ציריאני, שר בממשלה האיטלקית, הצהיר: "נבחרת ישראל מאחדת את כל הישראלים, ללא קשר לדעות הממשלה שלה ובכוונתי לעשות הכל כדי להיות במשחק ולתמוך באיטליה, אבל גם כדי להראות את הקשר שלנו לעם הישראלי".

עמנואלה לופרפידו, גם הוא משתייך למפגלת השלטון "Fratelli d'Italia" ומשמש כסגן הנשיא שלה, הוסיף: "לא ייאמן שראש העיר קיבל החלטה מביכה כזו. זה צריך להיות כבוד גדול עבורנו לארח ספורטאים. אנחנו מתביישים מאוד מההחלטה ואסור להכניס כדורגל להחלטות פוליטיות. ראש העיר מראה שהוא נכנע ללחצים פרו-פלסטיניים ואם הוא מלבה את ההתנגדות, הוא נכשל במשימה העיקרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully