וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודינה מסרבת לארח את נבחרת ישראל: "זו מדינה במלחמה"

ראש העיר בישר ליו"ר ההתאחדות האיטלקית כי לא יתמוך באירוח המשחק בליגת האומות ב-14 באוקטובר, מאחר ש"זה יהווה צעד מפלג"

דריבל, 16.7/צילום: מערכת וואלה. עריכת וידאו: זיו שטיינר

עיריית אודינה מסרבת לארח את נבחרת ישראל במשחקה מול איטליה בליגת האומות, בטענה כי "הענקת חסות למשחק תהווה צעד מפלג, מאחר שישראל הינה מדינה במלחמה". האזורי אמורים לארח את רן בן שמעון ושחקניו במסגרת המחזור הרביעי בבית ב' של דרג א' במפעל, ב-14 באוקטובר, אלא שראש העיר אודינה אלברטו פליצ'ה דה טוני הודיע לנשיא התאחדות הכדורגל האיטלקית גבריאלה גראבינה על ההחלטה לסרב לבקשה.

"החסות ניתנת ליוזמות שאינן למטרות רווח וזה לא המקרה. החרגות נבחנות לטובת אירועי צדקה בלבד, או במקרה שהאירועי מביא יוקרה ייחודית לתדמיתנו", הסבירו מטעם עיריית אודינה. "במקרה הזה, המועצה מצאה לנכון שלא להחריג, מתוך התחשבות בכך שמדינת ישראל נמצאת במלחמה ולכן הענקת החסות, על חשבון היוקרה של העיר, הייתה יכולה ליצור פילוג וכתוצאה ממנו בעיות חברתיות".

גילויי אנטישמיות אינם עניין חריג באודינה. ב-1989 הוחתם חלוץ העבר הישראלי רוני רוזנטל על ידי אודינזה המקומית, אבל כתובות נאצה ("יהודים לתנור") ומחאות אנטישמיות מנעו את המעבר.

החלטה זו מגיעה כחודש אחרי שעיריית בריסל הודיעה גם היא שלא תוכל לארח את נבחרת ישראל ב-6 בספטמבר, אולם נימוקה הגיוני יותר ואנטישמי פחות: בעיר הבלגית הסבירו כי האירוח "בלתי אפשרי" מחשש שהוא יעורר "מחאות והפגנות נגד משמעותיות, שיפגעו בבטיחות הצופים, השחקנים ותושבי בריסל - אבל גם של כוחות המשטרה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully