וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהעונה הקרובה: ביזוי ההמנון יוביל להעמדה לדין

ההתאחדות לכדורגל אישרה שינוי בתקנון כלקח מהאירועים במשחקי בני סכנין. וגם: על מה יופחתו נקודות וכיצד תיענש קבוצה שכמות גדולה מאוהדיה יפרצו למגרש?

הנהלת ההתאחדות לכדורגל אישרה היום (רביעי) שינוי בתקנון המשמעת, לפיו ביזוי ההמנון הלאומי יוביל להעמדת קבוצות לדין. ההחלטה מגיעה על רקע אירועים במשחקי בני סכנין בליגת העל בעונה האחרונה, כאשר אוהדיה שרקו בוז בזמן "התקווה".

לתקנון נוסף סעיף לפיו יהיו העמדות לדין גם בגין "התבטאויות לא נאותות העושות שימוש בשואה בכל מקום ובכל מועד, ולרבות ביזוי ההמנון או פגיעה בסמלי המדינה. העמדות לדין יהיו על סמך דברים שקיבלו ביטוי בדו"ח השופט או דו"ח המשקוף, או הצטברות ראיות מהימנות לכאורה אחרות או נוספות".

מעבר לכך, הסעיף שעוסק באיסור על מכירת כרטיסים לקבוצות החוץ הורחב גם למקרים של הרשעה בעבירת "קריאות גזעניות או פוגעניות".

אוהדי בני סכנין. מאור אלקסלסי
בעונה הבאה יהיו השלכות לביזוי ההמנון. אוהדי בני סכנין/מאור אלקסלסי

עוד נקבע כי התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות דינה יהיה הפחתת נקודה בפועל בהרשעה ראשונה, ושתי נקודות בהרשעה שנייה.

בנוסף, דנו בהתאחדות על הפסקת משחקים ליותר מפעם אחת בעקבות התנהגות קהל, או השלכה של חזיז או רימון הלם לתחומי המגרש. בית הדין יהיה רשאי, בנוסף להטלת קנסות על מנויים, גם להעניש בדרכים נוספות - למעט הפחתת נקודות בפועל.

כמו כן, אישרו בהתאחדות גם את השינוי בתקנון להרשעות בפריצת קהל רב למגרש. קבוצה שתורשע בעבירה זו יופחתו ממאזנה ארבע נקודות בעונה הבאה לאחר העונה בה התקיימה העבירה. אם תחול ההפרה במשחק במסגרת גביע המדינה, הקבוצה תודח מהמפעל, ובמקרה שזכתה בו יופחתו ארבע נקודות ממאזנה בעונה שאחרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully