וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציון 3: בצרפת קוטלים ומאשימים, אמבפה לוקח אחריות

העיתונים והפרשנים תוקפים את הכוכב ("יורו מהגיהנום"), האוהדים זועמים על החלפת החולצה במחצית ("בושה"), בברצלונה שמחים לאיד ("אמבפה הגיע לגרמניה?"), אבל הוא לא בורח מאשמה, ומודה במונולוג אמיץ: "הייתי רע, נכשלתי, מתחיל חיים חדשים"

תקציר חצי גמר היורו: ספרד - צרפת 1:2/ספורט1

נבחרת צרפת הגדולה תחת דידייה דשאן הגיעה לגמר יורו 2016, הפסידה לפורטוגל, אבל התנחמה בזכייה במונדיאל 2018. מאז היא הספיקה להיות מודחת בשמינית גמר יורו 2020, להפסיד בגמר מונדיאל 2022 ואתמול (שלישי) היא הודחה בחצי גמר יורו 2024 עם הפסד 2:1 לספרד.

הצרפתים הציגו יכולת פחות טובה בטורניר, ומול היכולת הנהדרת של הספרדים, אפשר לומר שההדחה הייתה מוצדקת. האכזבה הגדולה הגיעה כמובן בהפתעה יחסית לקהל הצרפתי, שמלבד דידייה דשאן שזכה ללא מעט קללות מהאוהדים, האשם העיקרי מבחינתם בסוללת הכוכבים הוא כמובן קיליאן אמבפה.

קפטן הטריקולור כבש שער אחד בלבד ביורו, גם הוא מהנקודה הלבנה, והוסיף שני בישולים, כאשר דווקא עם הסרט על הזרוע, הוא לא הצליח להוביל את צרפת לגמר בטורניר אליו הגיעה כאחת הפייבוריטיות הברורות לזכייה. בסך הכל, בשני היורואים האחרונים הוא לא כבש אפילו שער שדה אחד, וכצפוי הקטילות והביקורות הגיעו ביתר שאת.

"יורו מהגיהנום של קיליאן אמבפה", כתבו ב"יורוספורט" הצרפתי, והעניקו לו ציון 4 בלבד על ההופעה אמש. גם ב"ל'אקיפ" לא ריחמו, והעניקו לו ציון 3 - לא פחות ולא יותר. הפרשן הבכיר דניאל ריולו אמר ב-"RMC" ש"הקונספציה שאפשר לבנות את הנבחרת סביב אמבפה קרסה סופית. זה לא עובד, ואי אפשר לבנות על זה יותר לעולם. 'בעיית אמבפה' גדולה ממה שחשבנו. הרמה שהוא הציג בטורניר הזה מדאיגה מאוד".

הכעס על אמבפה התחיל עוד בירידה למחצית, כשצרפת כבר הייתה בפיגור, והקפטן נראה במנהרת השחקנים ללא חולצת נבחרתו ועם חולצה ספרדית בידו.

האוהדים זעמו על המעשה של אמבפה שהחליף חולצה כבר בהפסקה, ככל הנראה עם חברו לשעבר בפריז סן ז'רמן, פביאן רואיס, וכתבו ברשתות החברתיות: "זה הפרצוף של הדור הנוכחי בנבחרת הצרפתית, בושה. זה כל כך מביך".

אוהדי ברצלונה הצטרפו לחגיגה על חשבון אמבפה ולעגו ברשת החברתית "X" עם התרסה אל עבר חלוצה החדש של ריאל מדריד: "לאמין ימאל הדיח את לוקה מודריץ', הפריש את טוני קרוס ועכשיו שלח את אמבפה הביתה. הטוב ביותר גם בקלאסיקו בעונה הבאה, לקיליאן אין סיכוי". גם בתקשורת הקטלאנית שמחו לאיד, וב"ספורט" הקטלאני כתבו: "אמבפה הגיע בכלל לגרמניה?".

עוד בוואלה

אמבפה הודה: "נכשלנו בטורניר, רציתי להיות אלוף אירופה"

לכתבה המלאה
קיליאן אמבפה נבחרת צרפת. GettyImages
שעיר לעזאזל או כעס מוצדק? אמבפה/GettyImages

אבל אמבפה מצידו, לא מסתתר ולא בורח מאחריות. במונולוג די נדיר בימינו, הוא הודה בטעויותיו וכישלונותיו לאחר ההדחה. "לא צריך לסבך את הדברים - בכדורגל או שאתה טוב, או שאתה רע. בטורניר הזה הייתי רע. היורו הזה הוא כישלון אישי שלי. רציתי להיות אלוף אירופה, אבל עכשיו אצא לחופשה, אנוח קצת, ובטוח שזה יעשה לי טוב. אתחיל להתכונן לקראת החיים החדשים שמצפים לי. יש לי עוד הרבה מה להשיג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully