וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורדת נקודה להפועל, רדיוסים למכבי על אירועי הגמר

8.7.2024 / 12:49

האדומים יארחו שישה משחקים כשהיציע המעודד סגור, כולל שני דרבים. הצהובים ישחקו שלושה משחקים הרחק מהבית, לראשונה אי פעם במועדון. קנסות כבדים לשתי הקבוצות בעקבות ההתפרעויות בדרבים בפלייאוף

מחוץ לקווים, 7.7/עריכת וידאו: נתי ברנד

בית הדין של איגוד הכדורסל פרסם היום (שני) את החלטותיו בנוגע לאירועי סדרת גמר הפלייאוף בין מכבי תל אביב להפועל תל אביב. האדומים נענשו בהפחתת נקודה בפועל ובסגירת היציע המערבי (בו יושב הגוש המעודד) לשישה משחקי בית בעונת 2024/25, כולל שני משחקי הדרבי הראשונים שהקבוצה תארח. במקביל, על האלופה נגזר עונש רדיוס ראשון בתולדותיה, לשלושה משחקים בסך הכל.

באשר להפועל תל אביב, בשנה הקרובה יעמוד נגדה תנאי להפחתת שתי נקודות נוספות ממאזנה במקרה של מעשה אלימות חמור של אוהדיה או שימוש שלהם באמצעים פירוטכניים. זאת, לאור בקשת תובע האיגוד להפחית לאדומים שלוש נקודות בפועל. לשם ההבהרה, הפחתת נקודה בכדורסל שווה להפחתת שלוש נקודות בכדורגל, מאחר שהפסד בכדורסל מעניק לקבוצה המנוצחת נקודה, הווה אומר שעל מנת לסגור את הפער שנוצר כתוצאה מהעונש, נדרש להשיג ניצחון.

מעבר לכך, סגנית האלופה נקנסה בסכום מצטבר של 38,000 שקל, בגין הדלקה והשלכה של אבוקות, קריאות אסורות וזריקת חפצים מהיציע במשחקי סדרת הגמר. כמו כן, יעמדו נגדה היטלים כספיים על תנאי במקרה של העמדה חוזרת לדין על עבירות מסוג זה.

אבוקות ביציעי מכבי תל אביב. דני מרון
גם מכבי תל אביב נענשה על האבוקות/דני מרון

במקרה של מכבי תל אביב, תובע האיגוד המליץ להענישה בארבעה משחקי רדיוס בסך הכל: שניים במרחק של 75 ק"מ מיד אליהו ועוד שניים מעל ל-50 ק"מ ממגרשה הביתי. בפועל, כאמור, בית הדין גזר על הצהובים שלושה משחקי רדיוס בתחילת העונה: הראשון יהיה 75 ק"מ מההיכל, משמע שמכבי תל אביב תוכל לארח את אותו משחק בחיפה או בבאר שבע. השניים הנוספים יהיו 50 ק"מ מתל אביב, ויתקיימו בירושלים או בחדרה. מדובר בהפעלה חלקית של עונש על תנאי שעמד נגד הקבוצה מאז סדרת הגמר ב-2023.

עונש רדיוס נוסף של 75 ק"מ יעמוד על תנאי נגד האלופה, אם אוהדיה ישתמשו שוב באמצעים פירוטכניים בעונת המשחקים הקרובה.

מעבר לכך, מכבי תל אביב נקנסה בפועל בסכום כולל של 69,000 שקל בגין הדלקת האבוקות, קריאות אסורות ותנועות שיסוף לעבר אנשי הפועל תל אביב ויריקה לעבר תומר גינת, שחקן הפועל תל אביב. כן יעמדו נגד הצהובים קנסות על תנאי במקרה של הישנות עבירות אלה.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
אבוקות ביציעי הפועל תל אביב. דני מרון
היציע שלהם נסגר לשישה משחקים. אולטראס הפועל תל אביב/דני מרון

"לא כך צריך להיראות משחק כדורסל, על אחת כמה וכמה, שלושת משחקי סדרת הגמר שאמורים להיות שיא העונה", נכתב בפסקי הדין של כל אחת מהקבוצות. "למרבה הצער, בסדרת הגמר של העונה הנוכחית נשברו שיאי השפל של סדרת הגמר של העונה הקודמת. ברור שאנו נמצאים עמוק למטה במדרון החלקלק ומתחת לרף בו מוכרעים משחקים מסיבות ספורטיביות בלבד. שוחחנו ממושכות עם נציגי הקבוצות שהופיעו בפנינו והמלצנו בפניהם שימצאו את הדרך להידבר ביניהם ולפעול יחדיו - כל אחד בקרב אוהדי קבוצתו וביחד בשינוי האווירה - כדי שמשחקי הדרבי יתנהלו באופן ספורטיבי וראוי. בוודאי שעל כל הגורמים העוסקים בכך - החל ממשרד הספורט ומשטרת ישראל ועובר באיגוד הכדורסל ובמנהלת ליגת העל, לפעול במרץ ובאיחוד כוחות ומשאבים כדי לעקור את התופעות האלימות, אשר אך בנס לא הביאו עד כה לפגיעה בנפש. הכתובת - השחורה - כבר מזמן על הקיר, ויש לפעול בנחישות ובמהירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully