וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההנחה הקטנה והסבלנות שפקעה: מאחורי החוזה של לברון

ג'יימס, שהסכים לפני מספר ימים למשכורת נמוכה יותר בכפוף לצירוף כוכב נוסף, ירוויח מיליון דולר פחות מחוזה המקסימום שיכול היה לקבל - וישלשל לכיסו בגיל 40 ו-41 יותר ממה שג'ורדן הרוויח לכל אורך הקריירה. וגם: החוזה של ברוני נחשף, רדיק קיבל עוזרים בכירים

מחוץ לקווים, 3.7/צילום: מערכת וואלה. עריכת וידאו: נועה לוי

כצפוי, לברון ג'יימס סגר היום (רביעי) על חוזה מקסימום חדש בלוס אנג'לס לייקרס בשווי 104 מיליון דולר לשנתיים. למלך תהיה אופציית שחקן בעונת 2025/26 וסעיף שמאפשר לו להטיל וטו על כל טרייד שלא יסכים לו - סעיף שמלבדו, קיים בליגה אך ורק אצל בראדלי ביל.

ג'יימס, שלא ניצל את אופציית השחקן שהיתה בחוזהו הקודם כדי להפוך שחקן חופשי בשבוע שעבר, יוכל כעת לשתף פעולה עם בנו ברוני החל מהעונה הקרובה. תחילה דווח שלברון יסכים לקיצוץ משמעותי שיאפשר ללייקרס לצרף שחקן משמעותי נוסף, אולם לאחר שכמה וכמה שחקנים ירדו מהפרק - בראשם קליי תומפסון - הוחלט בסופו של דבר להעניק לו כמעט את מלוא הסכום. למעשה, מדובר במיליון דולר פחות מחוזה המקסימום שיכול היה לקבל, מה שאמור לאפשר ללייקרס עוד מעט מרווח תמרון בבניית הסגל.

כך או כך, לברון יהפוך כעת לשחקן הראשון אי פעם שירוויח למעלה מ-500 מיליון דולר (ליתר דיוק, 583 מיליון דולר) אך ורק מחוזי NBA (לא כולל פרסומות ומרצ'נדייז). למעשה, בגיל 40 ו-41 ירוויח ג'יימס יותר ממה שמייקל ג'ורדן הרוויח לכל אורך הקריירה (כ-87 מיליון דולר מחוזי NBA בלבד).

ללייקרס לא ממש היה ברירות, אולם בתקשורת האמריקאית בכל זאת היה מי שהרים גבה. "מול מי הלייקרס התחרו בעצם?" תהה העיתונאי אריק קורין - שכן אחרי הבחירה בברוני, לכולם היה ברור שג'יימס יישאר בעיר המלאכים. "לרוב פלינקה היו את ההזדמנויות שלו והוא לא עשה את העבודה", הוסיף העיתונאי בוב גרסיה. "לברון לא התכוון לחכות לו לנצח".

לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס. Ronald Martinez, GettyImages
באמת חשבתם אחרת? לברון/GettyImages, Ronald Martinez

עוד בלייקרס: ברוני ג'יימס חתם על חוזה הרוקי שלו במועדון - 7.9 מיליון דולר לארבע שנים. בו בזמן, הצליחו רוב פלינקה ואנשיו להנחית שני עוזרי מאמן ותיקים ומעורכים שיעמדו לצידו של ג'יי ג'יי רדיק - נייק מקמילן וסקוט ברוקס, שניצחו במשותף 1,189 משחקים בליגה הטובה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully