וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"א חוקרת, טורקיה זועמת: "בלתי מתקבל על הדעת"

משבר דיפלומטי? דמירל חגג עם הצדעה של ארגון ימין קיצוני, במשרד החוץ הטורקי תקפו - וזימנו את השגריר הגרמני לשיחה דחופה: "התגובות של הרשויות בגרמניה - בעצמן שנאת זרים"

תקציר יורו 2024: אוסטריה - טורקיה 2:1/ספורט1

כוכב נבחרת טורקיה מריח דמירל עורר אמש (שלישי) סערה של ממש, כשחגג את השער השני ב-1:2 על אוסטריה עם תנועת ההצדעה של "הזאבים האפורים" - ארגון הנוער והזרוע הפרה-תבאית של מפגלת התנועה הלאומית הימנית קיצונית בטורקיה, שנחשב לארגון טרור בעל אופי פשיסטי, גזעני ולאומני.

אופ"א כבר הודיעה שתפתח בחקירה, מה שעורר משבר דיפלומטי בין טורקיה וגרמניה. במשרד החוץ הטורקי הוציאו בשעת אחר הצהריים הודעה רשמית, ובה נכתב: "זה בלתי מתקבל על הדעת שאופ"א פתחה בחקירה נגד מריח דמירל. בספטמבר 2023 פורסם דוח בגרמניה לפיו לא כל מי שמבצע את תנועת ההצדעה של הזאבים האפורים הוא איש ימין קיצוני, והסמל הזה לא נאסר לשימוש. התגובות של הרשויות בגרמניה למעשיו של דמירל מהוות בעצמן שנאת זרים".

אבל זה לא הכל. לפי "רויטרס", משרד הפנים הטורקי זימן היום את השגריר הגרמני לאנקרה לשיחה דחופה בעקבות הסערה הגדולה - שיחה שתוכנה טרם פורסם.

מוקדם יותר היום נדרשה לנושא גם שרת הפנים של גרמניה ננסי פייזר וטענה כי "לסמלים של ארגוני ימין קיצוני טורקים אין מקום במגרשים שלנו. להשתמש באליפות אירופה כפלטפורמה לקדם גזענות בלתי מתקבל על הדעת. גורמי האבטחה שלנו עוקבים מקרוב אחרי אנשי הימין הקיצוני".

"החגיגה שלי קשורה לזהות הטורקית שלי, אין שום 'מסר חבוי' מאחוריה", טען השחקן אמש." ראיתי עוד אנשים חוגגים ככה ביציעים. אני גאה להיות טורקי וזה מה שהבעתי".

כל התקצירים והאירועים - עכשיו באפליקציית וואלה ספורט

שחקן נבחרת טורקיה, מריח דמירל, חוגג בתנועת מחווה לארגון הזאבים האפורים. Jonathan Moscrop, GettyImages
סערה. דמירל והצדעת "הזאבים האפורים"/GettyImages, Jonathan Moscrop

"הזאבים האפורים" תומכים ברעיון הקמת ישות מדינית-טורקית מהבלקן במערב ועד סין במזרח ומחזיקים באידיאולוגיה גזענית בעיקר נגד כורדים, יוונים, ארמנים ויהודים. הארגון תרגם לטורקית ודאג להפצתו של הספר "מיין קאמפף" של אדולף היטלר ומפיץ גם תאוריות אנטי-יהודיות כמו "הפרוטוקולים של זקני ציון". בחלק מהמדינות במערב אירופה "הצעדת הזאבים האפורים" אסורה בחוק. בגרמניה, אוסטריה, הולנד ובלגיה, מהגרים טורקים שחשודים בתמיכה בארגון, נמצאים תחת פיקוח של כוחות הביטחון.

בשנה שעברה פרסם הארגון איום מפורש על המשלחת הישראלית לאולימפיאדת פריז 2024. בסרטון שפורסם נראו תמונות מאולימפיאדת מינכן 1972 ותמונות 11 הנרצחים הישראלים, ובסיום הופיע הכיתוב "פריז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully