וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיכה בארגון טרור אנטי-יהודי: הכוכב הטורקי צפוי להיענש

מריח דמירל חגג עם הצדעת "הזאבים האפורים", ארגון שלאחרונה פרסם סרטון איום על המשלחת הישראלית לפריז 2024 ומפיץ ספרי "מיין קאמפף" בטורקית. אופ"א הודיעה שפתחה בחקירה

תקציר יורו 2024: אוסטריה - טורקיה 2:1/ספורט1

אופ"א הודיעה היום שהיא פתחה בחקירה שנוגע לחגיגה של מריח דמירל, שכבש אמש (שלישי) את שני השערים של נבחרת טורקיה נגד אוסטריה בניצחון 1:2 בשמינית גמר יורו 2024. אחרי שכבש את השער השני, הבלם בן ה-26 חגג עם תנועת ההצדעה של "הזאבים האפורים" ועורר סערה. ההערכה היא שאופ"א תעניש אותו.

"הזאבים האפורים" הוא ארגון הנוער והזרוע הפרה-תבאית של מפגלת התנועה הלאומית הימנית קיצונית בטורקיה. הוא נחשב לארגון טרור בעל אופי פשיסטי, גזעני ולאומני. לאורך שנים נחשדו חברים בו בפעילות טרור, בעיקר נגד פעילי שמאל טורקים ומוסדות כורדיים.

"הזאבים האפורים" תומכים ברעיון הקמת ישות מדינית-טורקית מהבלקן במערב ועד סין במזרח ומחזיקים באידיאולוגיה גזענית בעיקר נגד כורדים, יוונים, ארמנים ויהודים. הארגון תרגם לטורקית ודאג להפצתו של הספר "מיין קאמפף" של אדולף היטלר ומפיץ גם תאוריות אנטי-יהודיות כמו "הפרוטוקולים של זקני ציון".

בשנה שעברה פרסם הארגון איום מפורש על המשלחת הישראלית לאולימפיאדת פריז 2024. בסרטון שפורסם נראו תמונות מאולימפיאדת מינכן 1972 ותמונות 11 הנרצחים הישראלים, ובסיום הופיע הכיתוב "פריז". בארגון הזה תמך דמירל.

שחקן נבחרת טורקיה, מריח דמירל, חוגג בתנועת מחווה לארגון הזאבים האפורים. Jonathan Moscrop, GettyImages
דמירל והצדעת "הזאבים האפורים"/GettyImages, Jonathan Moscrop

בחלק מהמדינות במערב אירופה "הצעדת הזאבים האפורים" אסורה בחוק. בגרמניה, אוסטריה, הולנד ובלגיה, מהגרים טורקים שחשודים בתמיכה בארגון, נמצאים תחת פיקוח של כוחות הביטחון.

ב-2016 שר הבינוי והשיכון של שבדיה, המהגר מהמט קפלן, התפטר מתפקידו אחרי שפורסם סרטון שלו בפגישה עם חברים בארגון "הזאבים האפורים", בו הוא משווה בין ישראל לשלטון הנאצי בגרמניה. פוליטיקאים שבדים קראו אז לגרש מהמדינה כל מי שחבר בארגון.

דמירל אמר אתמול: "החגיגה שלי קשורה לזהות הטורקית שלי, אין שום 'מסר חבוי' מאחוריה. ראיתי עוד אנשים חוגגים ככה ביציעים. אני גאה להיות טורקי וזה מה שהבעתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully