וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראש מורם: המאמנים הארגנטינאים שולטים בקופה אמריקה

לראשונה אי פעם, כל הנבחרות שסיימו את שלב הבתים בפסגה, מאומנות על ידי ארגנטינאים. וזה כנראה רק המתאבן לקראת המונדיאל

תקציר ה-0:2 של ארגנטינה על פרו בקופה אמריקה (צמד ללאוטרו מרטינס)/ספורט1

שלב הבתים של הקופה אמריקה 2024 הסתיים הלילה (בין שלישי לרביעי) עם נתון היסטורי: לראשונה אי פעם, כל הנבחרות שסיימו בראש הבית מודרכות על ידי מאמן ארגנטינאי. ברזיל הייתה יכולה "לקלקל" את המאזן אם הייתה מנצחת את קולומביה ועוקפת אותה בפסגת בית ד', אבל המשחק הסתיים ב-1:1 ונסטור לורנסו הקדים את דוריבל ג'וניור.

כל תקצירי הקופה אמריקה באפליקציה החדשה של וואלה ספורט - לחצו כאן להורדה

בית א': ארגנטינה (ליונל סקאלוני)
בית ב': ונצואלה (פרננדו בטיסטה)
בית ג': אורוגוואי (מרסלו ביילסה)
בית ד': קולומביה (נסטור לורנסו)

מי שעוקב אחרי כדורגל הנבחרות בדרום אמריקה בוודאי לא מופתע. נבחרת ארגנטינה זכתה בקופה אמריקה 2021 עם סקאלוני על הקווים וזה כמובן טבעי - אבל זה לא נגמר שם. ב-2015 ו-2016 צ'ילה הניפה כשהמאמנים שלה היו חורחה סמפאולי וחואן אנטוניו פיצי בהתאמה - שניהם ארגנטינאים.

ב-2011 פרגוואי הגיעה למשחק על התואר בפעם הראשונה אחרי 32 שנה - על הקווים שלה עמד טאטה מרטינו, אשר שנה לפני כן הוביל אותה עד לרבע גמר המונדיאל. ב-2019 פרו המפתיעה נעצרה על ידי ברזיל רק בגמר. המאמן שלה היה ריקרדו גארקה, שבקדנציה שלו הצעיד אותה לשתי הופעות רצופות בגביע העולם.

מאמן נבחרת קוסטה ריקה גוסטבו אלפרו (ימין) עם מאמן נבחרת קולומביה, נסטור לורנסו. Chris Coduto, GettyImages
במונדיאל הקרוב יכול להיות שיהיו 5-6 מאמנים ארגנטינאים. אלפרו של קוסטה ריקה (ימין) עם לורנסו של קולומביה/GettyImages, Chris Coduto

הסיפור הזה לא מפתיע גם כשמביטים על טבלת מוקדמות מונדיאל 2026 באזור הדרום אמריקאי. ארגנטינה, אורוגוואי, קולומביה ו-ונצואלה - אותן ארבע מנצחות של שלב הבתים - מדורגות במקומות 1-4. ונצואלה היא הנבחרת הדרום אמריקאית היחידה שמעולם לא העפילה לגביע העולמי (לא כולל סורינאם והגינאות שמשחקות באזור מוקדמות אחר), אבל היא בדרך הבטוחה לשם.

בזכות העובדה שדרום אמריקה תשלח שש נציגות לגביע העולמי ואחת נוספת תמשיך לפלייאוף, הארבע הנ"ל נמצאות בעמדה מצוינת. פרגוואי מדורגת במקום ה-7 וצ'ילה במקום ה-8 - וגם להן יש מאמנים ארגנטינאים.

ביחד עם גוסטבו אלפארו מנבחרת קוסטה ריקה, בקופה אמריקה הנוכחי היו שבעה מאמנים ארגנטינאים (מתוך 16 בסך הכול). זה המשך ישיר למגמה ארוכת שנים במדינות דרום ומרכז אמריקה דוברות הספרדית. בצ'ילה ביילסה וסמפאולי הפכו למודלים לחיקוי, בפרגוואי מרטינו נחל הצלחה גדולה וחוסה פקרמן אימן נבחרות שונות והצליח בעיקר בקולומביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully