וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשחק הכי גדול, ההצלה הכי גדולה": גונוק הדהים את העולם

עודכן לאחרונה: 3.7.2024 / 10:32

פרשנים ואוהדים טוענים שההצלה של שוער טורקיה מול אוסטריה נכנסה להיסטוריה: "הופעה ברמה עולמית". וגם: הצד האפל של הטורקים

תקציר יורו 2024: אוסטריה - טורקיה 2:1/ספורט1

קשה לדמיין הצלה מרהיבה יותר, דרמטית יותר, מתוקה יותר: נבחרת טורקיה הייתה על סף ניצחון מול אוסטריה ובדרכה להעפיל לרבע גמר היורו, האוסטרים הנואשים לחצו עם כל מה שהיה להם, ובדקה ה-94, בהתקפה האחרונה, רגע לפני השריקה, קיבלו הזדמנות מצוינת להשוות ל-2:2 ולשלוח את המשחק להארכה, כאשר כריסטוף באומגרטנר עלה לנגיחה מקרוב. אבל אז הגיע מרט גונוק, שוער נבחרת טורקיה, שבאינסטינקט מדהים הצליח להדוף את הכדור לקרן, במה שמוגדר על ידי רבים לא רק כהצלת הטורניר, אלא כאחת ההצלות הגדולות בהיסטוריה.

מרט גונוק, שוער נבחרת טורקיה. GettyImages
אינסטינקט אדיר. גונוק/GettyImages

בטורקיה פרסמו את השיחה בין גונוק למריח דמירל, גיבור הניצחון שכבש צמד, בסיום המשחק. דמירל נשמע אומר לגונוק: "איך עשית את זה?! שאלוהים יהיה איתך". גונוק עצמו התקשה לדבר בסיום ואמר: "אני לא מצליח להוציא מילה מרוב התרגשות. זה היה ניצחון ענק, תודה לכל מי שהתפלל עבורנו. אבל יש לנו עוד דרך ארוכה לעבור בטורניר הזה".

גם השדר הטורקי נשמע המום ושאג בהתלהבות: "אתה תמנון או עכביש? זה היה מדהים!".

פרננדו מוסלרה, שוער גלאטסראיי, נותר גם הוא בהלם. "קלאסיקה של הצלה, זה גאוני", כתב.

מרט גונוק, שוער נבחרת טורקיה, עם הצלה מדהימה מול באומגרטנר שחקן אוסטריה. GettyImages
היה בטוח שזה גול. באומגרטנר/GettyImages
שחקני נבחרת טורקיה חוגגים עם מרט גונוק אחרי ההצלה הגדולה שלו מול אוסטריה. רויטרס
יודעים מי הגיבור שלהם. שחקני טורקיה חוגגים עם השוער/רויטרס

באופן טבעי ההדיפה הזאת מושווית להצלה המפורסמת של גורדון בנקס, שוער נבחרת אנגליה במונדיאל 70, שסיפק את "הצלת המאה" מנגיחה של פלה הברזילאי. מתיו אפטון, בלם אנגליה לשעבר, אמר ב-BBC ש"אני לא יכול לחשוב על משחק טוב יותר שראיתי. דרמה, נחישות, וואו. איזה משחק! באוגרטנר היה בטוח שהכדור כבר ברשת. הוא עשה הכל נכון. הכדור ניתז מהדשא הרטוב, הוא נגח טוב כל כך. אבל זאת הייתה הצלה של גורדון בנקס, הטורקים משתוללים, ובצדק". לי דיקסון הוסיף ש"זו הייתה הופעה ברמה עולמית, השוער הזה היה הסלע של הנבחרת הזו".

גם ברשתות החברתיות כמובן התלהבו מהביצוע המרשים, כולל הערכה ש"עומדים להיות רחובות באסטנבול על שמו". יש לציין שגונוק בלט כל המשחק, והוסיף עוד הצלה מצוינת כאשר יצא לארנאטוביץ' ומנע ממנו שער באחד על אחד.

ג'ולן לסקוט, בלם אנגליה לשעבר, אמר על ההצלה: "זו הזריזות, קור הרוח, וגם הכוח לא רק למנוע מהכדור להיכנס לרשת אלא להרחיק אותו החוצה, פשוט נפלא. זו הצלה מדהימה. ההצלה של הטורניר".

מרסל זאביצר, שחקן נבחרת אוסטריה, אחרי שאוהדי טורקיה השליכו עליו חפצים. GettyImages
מרסל זאביצר, שחקן נבחרת אוסטריה, אחרי שאוהדי טורקיה השליכו עליו חפצים/GettyImages

עם זאת, היה גם צד פחות יפה של הטורקים, שאחרי המהומות במשחק עם גאורגיה גם היום היו מעורבים ברגע מכוער של כדורגל, כאשר השליכו חפצים על מרסל זאביצר האוסטרי, כשאחד מהם פגע בראשו וגרם לו להתפתל מכאבים על הדשא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully