וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוייץ תשחק מול אנגליה בלי פחד | הטור של דני דבורין

עודכן לאחרונה: 1.7.2024 / 9:54

נבחרת שלושת האריות התקשתה מול סלובקיה בשמינית הגמר והניצחון שהשיגה לא מסתיר את בעיותיה. כלל לא בטוח שהיא מסוגלת להתגבר על השוויצרים

תקציר שמינית גמר יורו 2024: אנגליה - סלובקיה 1:2 (לאחר הארכה)/ספורט1

גארת' סאותגייט, מאמנה של נבחרת אנגליה בכדורגל, צריך להודות לאלוהים שעומדים לרשותו שני חלוצים שביכולתם לנצח משחקים המצויים על סף הפסד. מדובר כמובן בג'וד בלינגהאם, כדורגלן ריאל מדריד, ובהארי קיין, שחקנה של באיירן מינכן.

בלינגהאם, בשער וירטואוזי, חולל עבור אנגליה את הנס כאשר היא הייתה אמש (ראשון) על סף אריזת המזוודות בדרכה הבייתה מהיורו. מיד אחריו, בתחילת הארכה, הבקיע הארי קיין בנגיחה ואנגליה שנחלצה מפיגור של 1:0, עלתה לרבע הגמר בניצחון של 1:2 על סלובקיה.

האמת היא שגם הפעם קיין ובלינגהאם לא היו בשיאם, ועם זאת הם שבו והוכיחו שבעולם הכדורגל היו, ותמיד יהיו, חלוצי הכרעה שהינם זן נדיר ומיוחד. זהו מזלו הגדול של המאמן גארת' סאותגייט, שכן בינתיים הכל הולך לו קשה, כולל בשתי תוצאות התיקו שנרשמו מול נבחרות דנמרק וסלובניה בשלב הבתים.

הציפיות מאנגליה נותרו גבוהות, אך היא רחוקה מאד מלשכנע. את נבחרת סלובקיה, המצויה בדרג האיכות השני ואולי השלישי ביבשת, ניצחו אתמול האנגלים בשיניים. אבל ניצחון הוא ניצחון, ועם זאת כנראה שסאות'גייט הזיע כהלכה עד לרגע שבו השיג בלינגהאם את שער השיוויון הדרמטי.

הארי קיין לצד ג'וד בלינגהאם נבחרת אנגליה. GettyImages
מזל שיש אותם. קיין ובלינגהאם/GettyImages

הכל על הניצחון של אנגליה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ואם כל כך קשה היה מול סלובקיה, קרוב לוודאי שמול נבחרת שוויץ, ברבע הגמר, זה עלול להיות מבחינתה של אנגליה, מבחן הרבה יותר קשה. שוויץ כבר הראתה את יכולתה הגבוהה בניצחונה המוצדק 0:2 על האלופה היוצאת, נבחרת איטליה. היא לא תתייצב מול הארי קיין וחבריו מעמדת נחיתות ולא ברגשי נחיתות. שוויץ תשחק כדי לעלות לחצי הגמר. לפיכך על אנגליה להראות טוב משנראתה עד כה. אני כלל לא בטוח שהדבר אפשרי.

מאז 1966, בכל טורניר וטורניר, מונדיאל או יורו, רובצת על כתפיה של נבחרת שלושת האריות, משימת הנפת הגביע וזאת מהטעם הפשוט: הליגה האנגלית היא הטובה בעולם. לפיכך בלתי נתפס שנבחרתה לא זוכה בפרס הגדול. אם להתבסס על האיכות שקיבלנו ממנה מאז תחילת משחקי אליפות אירופה, ספק גדול אם ברבע הגמר היא תשבור את הקרח. באי הבריטי מפנים אצבע מאשימה כלפי המאמן סאות'גייט, ויש צדק חלקי בטענות כלפיו. גם אמש התקשו שחקני נבחרת אנגליה להכניע את סלובקיה. הם חסרו בהתקפה מהירות ובעיקר תחכום והניצחון הדרמטי שרשמו, אינו משכיח זאת. בוודאי לא כאשר כדי להשיגו נדרשו 120 דקות של משחק.

בספורט לעולם אין לדעת מה טומן בחובו המשחק הבא. אבל אופתע מאד אם נקבל בו הצגה אנגלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully