וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה מרוצה: "זה שער ששינה עבורנו את הטורניר"

מארחת היורו עלתה מהמקום הראשון בבית א', הסופר-סאב פולקרוג הוסיף: "אם רוצים להיות אלופים, צריך לנצח כל נבחרת". גונדואן: "לא היתה הרמה הרגילה, אבל מרוצים". וגם: הנתון הבלעדי של שוויץ ביורו 2024 והשיא החדש של נוייר

תקציר ה-1:1 של שוויץ מול גרמניה במסגרת בית א' של יורו 2024/ספורט1

מחזור הסיום של שלב הבתים ביורו 2024 התחיל אמש (ראשון) עם דרמה כפולה בבית א', כאשר גרמניה שמרה על המקום הראשון בזכות 1:1 בדקה ה-92 מול שוויץ שעלתה לשמינית הגמר מהמקום השני, ובמקביל הונגריה ניצחה 0:1 את סקוטלנד בדקה ה-100 ועוד יכולה להעפיל כאחת מארבע הכי טובות במקום השלישי.

הגרמנים לא השכילו לסיים את שלב הבתים עם מאזן מושלם בפעם השנייה בתולדותיהם, אחרי שעשו את זה ביורו 2012. הם מחכים כעת לסגנית בית ג' שתהיה היריבה שלהם בשמינית הגמר (כרגע דנמרק). שוויץ סופרת תשעה משחקים ללא הפסד בשלבי בתים בטורנירים הגדולים - חמישה ניצחונות וארבע תוצאות תיקו. היא תפגוש בשמינית הגמר את סגנית בית ב' (כרגע איטליה).

טוני קרוס, קשר נבחרת גרמניה, אמר בסיום: "ראשית, אנחנו שמחים שהצלחנו לעשות את זה. הוכחנו פעם נוספת שאנחנו מסוגלים להתמודד גם עם מצבי פיגור ושאנחנו מאמינים בעצמנו לאורך כל הדרך, עד הסוף".

שחקני נבחרת גרמניה חוגגים. רויטרס
גרמניה חיכתה עד לתוספת הזמן/רויטרס

מאמן הנבחרת, יוליאן נאגלסמן, היה מרוצה מהנקודה בסופו של דבר וסיום בפסגת בית א': "זה היה תיקו מוצדק. עשינו דברים טובים כדי לחזור למשחק, הגיע לנו השוויון הזה. שוויץ היא נבחרת נהדרת, זה היה משחק מלהיב. פולקרוג? זה חשוב שיש שחקנים שיודעים לכבוש שערים מכריעים כמחליפים, אנחנו שמחים שיש לנו שחקנים כמוהו שאפשר להעלות מהספסל".

הקפטן הגרמני, אילקאי גונדואן, סיכם את התיקו הדרמטי: "בכנות, אני לא חושב שזה היה יכול להיות סיום טוב יותר למשחק. זה היה קשה מאוד עבורנו, היו לנו הזדמנויות להשוות ורק בסוף הצלחנו לסיים בפסגת הבית. זו לא היתה הרמה שמאפיינת אותנו, אבל אפשר לבנות לכיוון הזה בשבועות הקרובים. בסופו של דבר סיימנו בראש הבית וזה טוב למצב הרוח שלנו".

ניקלאס פולקרוג "חשף את הסוד שלו" לכיבוש שערים כמחליף: "אין לי סודות, האמת שאני לא רגיל לעלות מהספסל בבורוסיה דורטמונד. זה חשוב להביא אנרגיות לדשא. כל המחליפים עשו עבודה טובה היום. זה היה רגע נחמד עבורי ועבור הנבחרת. זה לא היה שער ששמר אותנו בטורניר, אבל שינה את כל הסיטואציה ועכשיו אולי נקבל יריבה לא כל כך קשה כמו שהיה קורה אם היינו מסיימים במקום השני. בכל מקרה, אם אנחנו רוצים להפוך לאלופי אירופה, אנחנו חייבים לנצח כל נבחרת. לכל נבחרת יש חוזקות ונצטרך קודם כל להסתכל על עצמנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
קפטן נבחרת שוויץ, גרניט ג'אקה. TOBIAS SCHWARZ/AFP, GettyImages
מרוצה מהתוצאה. ג'אקה/GettyImages, TOBIAS SCHWARZ/AFP

גרניט ג'אקה, קפטן נבחרת שוויץ שנבחר לאיש המשחק: "אני שמח שיכולתי לעזור לנבחרת שלי. כולם יודעים שאני יוצא מגדרי כדי לעשות את זה. אלמלא תוספת הזמן, היינו מנצחים את המשחק הזה. גרמניה נבחרת נהדרת וסך הכול אפשר להיות מרוצים מהתוצאה".

המספרים

* שוויץ ניצחה את גרמניה רק פעם אחת ב-21 המפגשים האחרונים: 3:5 במשחק ידידות ב-2012. כעת היא לפחות סופרת ארבעה משחקים ללא הפסד מולה.

* שוויץ הפסידה רק אחד מ-17 המשחקים האחרונים בהם כבשה ראשונה בטורניר גדול: מול טורקיה בשלב הבתים של יורו 2008 (2:1 בתוספת הזמן).

* שיא היסטורי נשבר כשמנואל נוייר עמד בין הקורות של הנבחרת של יוליאן נאגלסמן, ובהופעה ה-18 שלו במדי הנבחרת הגרמנית, הוא עקף את ג'אלנואיג'י בופון האיטלקי (17 הופעות) עם הכי הרבה הופעות עבור שוער בתולדות היורו.

* רק שני שערים ביורו הנוכחי בושלו ונכבשו על ידי שחקנים מאותה קבוצה, ובשני המקרים נבחרת שוויץ אחראית לכך. השער של מישל אבישל מבישול של רמו פרוילר נגד הונגריה, והשער של דן אנדוי הערב לרשת גרמניה מבישול של אותו פרוילר. כולם משחקים יחד בבולוניה.

* רק סטיבן צובר (ארבעה ביורו 2021) בישל יותר מפרוילר ביורו אחד במדי נבחרת שוויץ. פרוילר עם שני בישולים, כמו ארן דרדיוק ביורו 2008.

שלב שמינית גמר היורו יתחיל ב-29.6 כשגרמניה תתמודד בזיגנל אידונה פארק שבדורטמונד נגד סגנית בית ג' (22:00, ספורט1).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully