וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי רחוק מרובי קין: היכרות עם פפ קלוטט, אחד המועמדים למכבי ת"א

בלינגהאם טען ש"הוא מיוחד", בעל הבית שלו נשבע ש"ריאל וברצלונה עוד יריבו עליו", אבל לצד הכתרים והמחמאות, פפ קלוטט שעשוי להגיע למכבי תל אביב הוא גם דמות שנויה במחלוקת ומפוטר סדרתי. דבר אחד בטוח: הביקורות האנטי-ישראליות לא ישפיעו עליו

תקציר: מכבי תל אביב - מכבי בני ריינה 0:2/ספורט1

רבים מהמאמנים הזרים שעברו במכבי תל אביב בעידן מיטש גולדהאר, תיארו את ההתנהלות של הבעלים הקנדי כ"גן עדן למאמנים". פפ קלוטט, אחד המועמדים הסופיים להתמנות למאמן הצהובים במקומו של רובי קין, יעריך זאת שבעתיים אם אכן ינחת בקרית שלום.

קלוטט עבד בעבר עם שלל בעלי בית קפריזיים ואקסצנטריים בכל מיני מדינות ברחבי אירופה, אבל בבעלים יציב ותומך כמו גולדהאר הוא עוד לא נתקל. גם כשפיזרו לו הבטחות מפוצצות בעבר, לא היה להן כיסוי.

"תזכרו טוב-טוב את המילים שלי: תוך חמש שנים מהיום, מועדונים כמו יובנטוס, ריאל מדריד וברצלונה יריבו על פפ קלוטט - אבל אני לא אתן לו ללכת לעולם. הוא יהיה הפרגוסון שלנו. אמרתי לו שאם הוא אי פעם יעזוב, אהרוג אותו", אמר בעלי ספאל ג'ו טאקופינה בספטמבר 2021. פחות מחמישה חודשים לאחר מכן, אותו טאקופינה פיטר אותו והסביר ש"הוא לא עומד בסטנדרטים שלנו".

חוסר מזל ובחירות לא טובות בקריירה פגעו במעמד של קלוטט, אבל סיפור הצלחה אחד יילך לפניו לנצח. קלוטט נחשב למאמן הראשון שהעניק הזדמנות לג'וד בלינגהאם, כשנתן לו את המפתחות בבירמינגהאם למרות שהיה בן 16 בלבד.

בלינגהאם קיבל ממנו ביטחון וחופש פעולה מוחלט, וגם הוא מודה שאלמלא קלוטט, יתכן שלא היה מגיע כל כך רחוק. "יש בפפ משהו מיוחד. לא כל אחד היה מוכן לתת לנער בן 16 את המושכות", אמר בלינגהאם בעבר, ורק השנה כתב לו אחרי אחד המשחקים בהם הצטיין בריאל מדריד: "תודה על הכל".

פפ קלוטט לצד ג'וד בלינגהאם. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
רזומה מוכח בפיתוח צעירים. קלוטט עם בלינגהאם/צילום מסך, מתוך אינסטגרם

לקלוטט יש רזומה מוכח בקידום של שחקנים צעירים, והוא נחשב למאמן עם תעוזה התקפית לצד מומחיות במצבים נייחים. אבל למרות נתוני הפתיחה המרשימים, ועל אף יכולותיו הוורבאליות המרשימות שהפכו אותו לאורח קבוע באולפנים באנגליה ובספרד בתור פרשן, הקריירה שלו לא רוויה בהצלחות. אם תרצו, מדובר במפוטר סדרתי - כאמור, לא תמיד באשמתו. בבירמינגהאם, שם עשה לעצמו שם חיובי למדי, הוא שרד כמעט שנה, וזו למעשה הקדנציה הארוכה ביותר שלו כמאמן ראשי. הוא אימן את ברשיה בשלוש קדנציות שונות, ופוטר שלוש פעמים - כולל פעמיים באותה עונה; בספאל הוא שרד 19 מחזורים; ובטורפדו מוסקבה, שהייתה תחנתו האחרונה כמאמן ראשי, הספיק לעמוד על הקווים ב-23 משחקים.

ברבות השנים קלוטט צבר לו גם אויבים. המר שבהם הוא מי גארי מונק, מי שליווה את קלוטט במשך שנים רבות באנגליה, ונתן לו הזדמנויות כעוזר מאמן בסוונסי, לידס (שם עבדו השניים לצד בן מנספורד) ובירמינגהאם. כאשר מונק פוטר מבירמינגהאם וקלוטט קיבל קידום, הראשון רתח.

"לא יודע מה התפקיד שלו בכלל, אבל אני יודע שאני כבר לא מוכן לדבר יותר לעולם. כשאתה ממנה עוזרים ואנשי צוות, אתה נותן בהם אמון מוחלט ומקווה שיראו לך נאמנות בעתיד. לצערי, לא לכולם יש ערכים כאלה, ויש מי שמוכן לקבל עבודות בדרכים הכי נלוזות שיש. למדתי שצריך להקשיב למה שכולם סביבך אומרים. כולם הזהירו אותי מפניו, ואמרו שהוא איש נורא. הם צדקו", אמר מונק על קלוטט בזמנו - וסירב ללחוץ את ידו במפגש הבא ביניהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פפ קלוטט בימיו כמאמן ברשיה. Simone Arveda, GettyImages
האיש הנכון במקום הלא נכון? קלוטט בברשיה/GettyImages, Simone Arveda

כך או אחרת, קלוטט כבר עבר מספיק לאורך הקריירה כדי להשאיר את הסכסוך הזה מאחוריו. אחרי הכל, הקריירה שלו מתפרשת כבר על פני כמעט שלושה עשורים שלמים, וכוללת עצירות בשלל מדינות ותרבויות. הוא עבד כעוזר מאמן בשבדיה, נורבגיה, ספרד ואנגליה, והועסק כמאמן ראשי גם באיטליה ורוסיה. במובן הזה, מדובר באיש כדורגל בינלאומי מנוסה מאוד. בניגוד לרובי קין שהגיע לקרית שלום עם ניסיון מקצועי דל (על אף הרזומה המרשים כשחקן), קלוטט עשה כברת דרך, וברור כבר כעת שיידע להשתלב במהירות אם אכן יגיע לישראל.

קלוטט עשה לעצמו מנהג לאורך השנים, ובכל מדינה אליה הוא מגיע, הוא מתחיל ללמוד את השפה כבר בחודשים הראשונים לתפקיד. הנאמנות שלו במובן הזה כמעט עיוורת - גם כשהיא מלווה ברחש ציבורי, כפי שקרה סביב מינויו לטורפדו מוסקבה.

בתקשורת הספרדית היה מי שביקר אותו על הסכמתו לאמן ברוסיה בזמן המלחמה, אבל הוא לא הניד עפעף "אני איש כדורגל, לא אכפת לי מכל השאר. למען האמת, כבר התחלתי ללמוד רוסית. אני מתכוון להישאר כאן זמן רב, לא חשוב מה יגידו", אמר לאחר המינוי.

אם אכן יגיע כעת למכבי תל אביב, זו עוד נקודה שעשויה לעמוד לזכותו - לצד לא מעט סימני שאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully