וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תארו לכם שהיו רק לבנים": הסערה הגזענית בגרמניה

פוליטיקאית בכירה נאלצה למחוק ציוץ בעייתי, שלטענתה הוצא מהקשר, אך גרם ל"סופת חרא". וגם: גונדואן "שווה זהב" והטעות שאסור לנאגלסמן לעשות

תקציר מיורו 2024: גרמניה - הונגריה 0:2/ספורט1

גרמניה הרשימה וגרפה מחמאות אחרי ניצחון 0:2 על הונגריה שהעלה אותה לשמינית גמר היורו הביתי, אלא שבמדינה המארחת ממשיכים לעסוק בסערת הגזענות כלפי המהגרים בנבחרת. אמש (רביעי) צייצה סגנית נשיאת הפרלמנט הגרמני, קתרין גרינג-אקארדט: "הנבחרת הזו באמת נהדרת. רק תארו לכם שהיו רק שחקנים גרמנים לבנים". לאחר שלל ביקורות בתגובה לפוסט, הפוליטיקאית מחקה את הציוץ.

האפליקציה החדשה של וואלה ספורט - הורידו עכשיו

יש לציין שכוונתה של גרינג-אקארדט הייתה הפוכה מאיך שדבריה התפרשו. למעשה, הפוסט נועד להביע ביקורת על הסקר שפורסם בסמוך לפתיחת היורו, לפיו 21% מהגרמנים היו רוצים לראות יותר שחקנים "לבנים" בנבחרת הלאומית, בעוד ש-17% מתביישים בכך שהקפטן הוא אילקאי גונדואן, בן למשפחת מהגרים מטורקיה.

"מחקתי את הציוץ שלי. אני מצטערת על הדרך בה ניסחתי אותו. מצער אותי ש-21% מהגרמנים היו מעדיפים יותר 'לבנים' בנבחרת, אני גאה בנבחרת ומקווה שנוכל לשכנע גם את אותם 21%", הסבירה גרינג-אקארדט בהמשך.

ההסבר לציוץ שהסעיר את גרמניה

אלא שהנזק כבר נעשה, והתגובות בתקשורת ובקרב אנשי ציבור אחרים בגרמניה, היו תקיפות. וולפגאנג קוביקי, גם הוא סגן נשיאת הפרלמנט, אך ממפלגה אחרת, כתב: "מדאיג מאוד שאנשים בגרמניה נשפטים לפי צבע עורם". בכיר במשטרה הוסיף: "את שופטת אנשים לפי מאפיינים ויזואליים. לפי ההגדרה שלך, זה גזעני".

עיתונאי בשם אחמד מנסור, המתמחה במזרח התיכון, טען: "כל מי שמעלה את סוגיית צבע העור של שחקני הנבחרת - הוא גזען. ללא קשר למניעים שלו". איש תקשורת אחר, מנאף חסן, השיב להסבר של גרינג-אקארדט: "את לא מצטערת. מחקת את הציוץ רק בגלל סופת החרא שהוא גרם, והראית בדיוק מה את חושבת. אבל זה טוב, כולם צריכים לראות את הפרצוף האמיתי שלך".

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אילקאי גונדואן שחקן נבחרת גרמניה חוגג שער. Shaun Botterill, GettyImages
גרמני "טהור" או לא, גונדואן ממשיך להצטיין במדי הנבחרת/GettyImages, Shaun Botterill

בינתיים, בנבחרת ובכלי התקשורת מהללים את הקפטן ממשפחת המהגרים. גונדואן היה הכוכב הגדול ב-0:2 של המאנשאפט, עם בישול לג'מאל מוסיאלה ולאחר מכן שער משלו. המאמן יוליאן נאגלסמן אמר: "כולנו במדינה הזאת צריכים לסמוך עליו קצת יותר. הוא שחקן חכם מאוד". גם בספרד התלהבו, כאשר ב"אס" נכתב כי "גונדואן שווה את המשקל שלו בזהב.

ב"בילד" הזהירו את נאגלסמן אחרי הבטחת ההעפלה לשמינית הגמר: "אל תיתן מנוחה לשחקנים נגד שוויץ! טוב שעלינו עם אותו הרכב משחק שלישי ברציפות. אל תספסל את רודיגר, אנדריך, מיטלשטאדט או טה בגלל שהם בסכנת צהובים. נקווה שלא יעשה את הטעות הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully