וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצים גרמניה יותר לבנה". הסקר שהרתיח את שחקן הנבחרת

21 אחוזים מהמשתתפים רוצים יותר שחקנים לבנים, 17 אחוזים מתביישים שגונדואן הוא הקפטן. קימיש הגיב בכעס: "זה סקר מגוחך"

תקציר ממשחק הכנה: נבחרת גרמניה - נבחרת הולנד 1:2/ספורט1

סקר שפורסם אתמול (שישי) בערוץ הטלוויזיה של גוף התקשורת הגרמני WDR, עורר סערה גדולה במדינה שתארח את יורו 2024. על פי הסקר שנערך בקרב 1,304 גרמנים מפלחים שונים באוכלוסיה, כחמישית מהמשתתפים (21 אחוזים) השיבו ש"היינו רוצים לראות יותר שחקנים לבנים בסגל של נבחרת גרמניה".

66 אחוזים מהנשאלים השיבו שהם שמחים לראות גיוון אתני בסגל, ו-17 אחוזים טענו שהם מתביישים שקפטן הנבחרת הוא ממוצא טורקי - אילקאי גונדואן שנולד בגרמניה למשפחת מהגרים. הסקר גם בדק את הנושא הגזעי על פי השקפה פוליטית. 47 אחוזים ממצביעי מפלגת הימין "אלטרנטיבה לגרמניה", השיבו שהיו רוצים לראות "נבחרת גרמניה יותר לבנה.

הסקר נערך ב-2 וה-3 באפריל, אבל באופן אירוני התוצאות שלו פורסמו ביום בו מחבל שהיגר מאפגניסטן ב-2013, ביצע פיגוע דקירה בעיר מנהיים. המטרה של הסקר כנראה הייתה להציף את הבעיות בחברה הגרמנית ולהראות שעדיין קיימת גזענות לכאורה, אבל הפרסום שלו ספג ביקורות מכל עבר.

שחקן נבחרת גרמניה, יוזואה קימיש. Alexander Hassenstein, GettyImages
קימיש במסיבת העיתונאים היום/GettyImages, Alexander Hassenstein

היום גם יוזואה קימיש נדרש לנושא במסיבת עיתונאים והגיב בכעס: "הסקר הזה מגוחך. האנשים שגדלו בתוך הכדורגל הם הראשונים שיגידו שזה פשוט שטויות. כדורגל הוא המקום הראשון בו מתערבבים צבע עור, דתות, אנשים מרקעים שונים. לגזענות אין מקום".

שחקן באיירן מינכן ונבחרת גרמניה ביקר בחריפות את עצם קיום הסקר: "אנחנו עומדים לארח את אליפות אירופה ולשאול שאלות כאלו זה פשוט מגוחך. עכשיו זה הזמן לאחד את כולם. המטרה שלנו בנבחרת היא לגרום לכולם להיות מאחורינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

המשחקים של נבחרת גרמניה בבית א':

גרמניה - סקוטלנד (14.6 | משחק הפתיחה)
גרמניה - הונגריה (19.6)
שוויץ - גרמניה (23.6)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully