וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה מתגאה בנתון נדיר, קרוס: "האחדות תיקח אותנו רחוק"

המנשאפט זכו בשלושה מארבעת הטורנירים בהם פתחו עם שני ניצחונות. נאגלסמן הרוויח את החוזה, נוייר השתווה לבופון: "פייבוריטים? גרמניה תמיד פייבוריטית"

תקציר מיורו 2024: גרמניה - הונגריה 0:2/ספורט1

לא מעט סימני שאלה היו סביב נבחרת גרמניה לפני פתיחת היורו הזה. אחרי מונדיאל ויורו כושלים, המנשאפט פתחו את הטורניר הביתי בסערה והבטיחו את מקומם בשמינית גמר יורו 2024 עם 0:2 קליל על הונגריה. מארחת הטורניר החלה ביום שישי עם 1:5 משכנע על סקוטלנד, בעוד ההונגרים הפסידו למחרת 3:1 לשוויץ. ההונגרים היו צריכים יותר את הנקודות, אבל האיכות היתה בצד של הגרמנים ששוב הציגו לראווה את ג'מאל מוסיאלה. ילד הפלא מבאיירן מינכן פרץ את הסכר בדקה ה-22 עם טיל מקרוב אחרי בישול של אילקאי גונדואן, שהכפיל בעצמו בדקה ה-66 והבטיח את הניצחון.

הניצחון הזה גם הבטיח ליוליאן נאגלסמן את המשך החוזה שלו עד 2026, שכן הדחה בשלב הבתים הייתה מאפשרת להתאחדות הגרמנית לבטל את ההסכם עמו ללא כל פיצוי. במקרה של זכייה, המאמן יזכה למענק בסך 400 אלף יורו, כמו כל אחד משחקני הסגל.

מנואל נוייר, שוער נבחרת גרמניה. Alexander Hassenstein, GettyImages
הפעם שמר על שער נקי. נוייר/GettyImages, Alexander Hassenstein

התגובות

מנואל נוייר, שעומד לשבור שיא הופעות ביורו הזה, אמר: "היינו נחושים לנצח היום ולהוכיח שהניצחון על סקוטלנד לא היה מקרי. ידענו שהונגריה תהיה יריבה קשה. אבל שלטנו וניצחנו בצדק. אפשר לראות את האופוריה באצטדיון. לא רק גרמניה הביאה הרבה אוהדים, כל האצטדיונים מלאים באוהדים".

לשאלה האם גרמניה פייבוריטית, אמר: "גרמניה תמיד אחת הפייבוריטיות לזכייה, אבל עכשיו אנחנו חושבים רק על המשחק הבא נגד היריבה הכי קשה בבית".

אילקאי גונדואן שנבחר לאיש המשחק, אמר בסיום: "הונגריה הגיעה לכמה מצבים מסוכנים היום, אבל ככה זה ביורו. כשאתה מקבל הזדמנות, אתה צריך להיות יעיל. אני חושב ששיחקנו טוב. אני תמיד רוצה לעשות את העבודה שלי על המגרש טוב ככל שאפשר. ההרגשה טובה, במיוחד עם כאלו חבר'ה מסביבך".

טוני קרוס, שיפרוש לאחר הטורניר הזה, אמר: "זה מאוד נדיר שאנחנו מנצחים את שני המשחקים הראשונים ביורו. ראינו כמה זה קשה היום מאשר נגד סקוטלנד. אבל ניצחנו בצורה משכנעת בסופו של דבר. אני חושב שהתגברנו על רגעים קשים וה נותן לנבחרת שלנו הרבה אמונה וביטחון. נחמד לראות שהנבחרת מסוגלת לייצג את המדינה בצורה כזו טובה. אני מרגיש שיש אחדות בנבחרת ושהיא תיקח אותנו רחוק".

מרקו רוסי, מאמן נבחרת הונגריה: "אין לי שום חרטות. עשינו טעויות כמובן, אבל זה קורה בכדורגל. נבחרות כמו גרמניה משחקות טוב מאיתנו, זה ידוע. אמרתי שגרמניה היא כנראה הפייבוריטית לזכייה ביורו הזה. עבדנו על הפן הטקטי והפן המנטלי, השחקנים שלי הגיבו היטב ואני גאה בהופעה שלהם. הפסד לגרמניה זה משהו שיכול לקרות. יצרנו כמה מצבים לא רעים, אבל היה חסר לנו מזל".

רוסי עבר להתלונן על השופט ההולנדי דני מאקלי: "אני לא רגיל לדבר על שופטים, אבל מה הוא עשה פה היום? הוא היה הכי גרוע על המגרש. במחצית הראשונה אורבן נדחף והוא בכל זאת אישר את השער. גרמניה היא הפייבוריטית, אבל היא לא צריכה לקבל גם עזרה מהשופט".

גונדואן הגיב לו: "הופתעתי שהם כעסו על השער הזה. שיחקתי שבע שנים בפרמיירליג וכולם היו צוחקים על מקרה כזה. אני שמח שהשופט לא שינה את ההחלטה. הכדור הגיע אליי ושלחת לג'מאל שהבקיע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
יוליאן נאגלסמן מאמן נבחרת גרמניה חוגג. Matthias Hangst, GettyImages
ניצח גם את הסעיף של ההתאחדות. יוליאן נאגלסמן/GettyImages, Matthias Hangst

המספרים

* זו הפעם החמישית שגרמניה פותחת יורו עם שני ניצחונות. היא עשתה את זה בעבר ב-1972, 1980, 1996 ו-2012, כשבכולם פרט לאחרון גם סיימה לבסוף כאלופת אירופה.

* מנואל נוייר השווה את שיאו של ג'אנלואיג'י בופון כשוער עם הכי הרבה הופעות ביורו - 17. הוא יהפוך לשיאן הבלעדי במשחק הבא.

* נוייר שבר את שיאו של הוגו לוריס ככדורגלן האירופי עם הכי הרבה הופעות בטורנירים גדולים. זהו משחקו ה-36 באליפויות אירופה ואליפויות העולם.

* אילקאי גונדואן הוא הקפטן הראשון שכובש ומבשל במשחק אחד עבור גרמניה ביורו. במונדיאלים עשו את זה פריץ ולטר, אובה זלר ויורגן קלינסמן.

* גונדואן הוא שחקן ברצלונה הראשון שכובש ומבשל באותו משחק ביורו מאז דקו הפורטוגלי ב-2008. לפניו היו גם בודווין זנדן ההולנדי (2000) וצ'וס פרדה הספרדי (1964).

* בגיל 21 ו-114 ימים, ג'מאל מוסיאלה הוא השחקן השני הכי צעיר שכובש בשני משחקיו הראשונים בהרכב ביורו. לפניו נותר רק פרנץ בנה ההונגרי, שהיה בן 19 ו-186 ימים כשעשה את זה ביורו 1964.

* הונגריה כעת ברצף של שמונה משחקים ללא ניצחון באליפויות אירופה, מאז ה-0:2 על אוסטריה במשחק הפתיחה שלה ביורו 2016.

במחזור הסיום בבית א' ביום ראשון ב-22:00 (שידורים ישירים בספורט1 ובספורט3), סקוטלנד תפגוש את הונגריה וגרמניה תשחק נגד שוויץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully