וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההזדמנות האחרונה של סקוטלנד: "נצטרך להיות בשיא"

אחרי ה-5:1 המשפיל לגרמניה במשחק הפתיחה, מקגין וחבריו לא יכולים להרשות לעצמם להפסיד לשוויץ (רביעי, 22:00, ספורט1). הנלי יחליף את פורטוס המורחק, אבישר צפוי להמשיך בהרכב של יאקין אחרי שכיכב ב-1:3 על הונגריה: "הייתי לחוץ בהתחלה, בשריקה הכל נעלם"

תקציר ניצחונה של נבחרת גרמניה 1:5 על נבחרת סקוטלנד במשחק הפתיחה של יורו 2024/ספורט1

סקוטלנד

החבורה של סטיב קלארק זוכה על פי הדיווחים לתמיכה של קרוב ל-200 אלף סקוטים שהגיעו לגרמניה והעלו מאוד את רף הציפיות מהנבחרת, אבל במחזור הפתיחה היא הושפלה במשחק פתיחת יורו 2024 כאשר הניפה דגל לבן ב-5:1 לגרמניה. לשמחתה היא עדיין יכולה להעפיל משלב הבתים לראשונה בתולדותיה, אבל לשם כך אין לה ברירה אלא לקחת לפחות נקודה משוויץ ולהעביר את ההכרעה למפגש עם הונגריה במחזור הסיום ביום ראשון בשטוטגרט.

ב-5:1 לגרמניה ביום שישי הורחק בכרטיס אדום ישיר ריאן פורטוס, שבעקבות התיקול הקשה בגונדואן ספג הרחקה ממשחק נוסף ועל כן יוכל לשוב רק לשלב הנוקאאוט, אם סקוטלנד תעפיל אליו. את מקומו בהגנה צפוי לתפוס הבלם גרנט הנלי ובקישור מתוכנן לעלות בילי גילמור, כך שסקוט מקטומיניי יפתח בעמדה התקפית יותר.

סקוטלנד ערכה הבוקר את האימון המסכן במינכן, המריאה משם לקלן הקשר ג'ון מקגין אמר לקראת המשחק החשוב: "אנחנו יודעים שאנחנו מסוגלים להרבה יותר - הרבה יותר ממה שהראינו. כולנו, כיחידים וכקבוצה, צריכים להוכיח בעיקר לעצמנו שאנחנו יכולים להצליח. עבורנו ועבור כל ה'טרטן ארמי'. איכזבנו אותם ואת עצמנו וכולנו כבר מחכים למשחק נגד שוויץ, בידיעה שעלינו להיות בשיא שלנו כדי לנצח".

שוער נבחרת גרמניה, מנואל נוייר, ליד שחקן נבחרת סקוטלנד, ג'ון מקגין. רויטרס
"איכזבנו את עצמנו, צריכים להוכיח שאנחנו יכולים להצליח"/רויטרס

שוויץ

ניצחון דיי חלק על הונגריה בתוצאה 1:3 במחזור הפתיחה מציב את השוויצרים בעמדה מצוינת להעפיל שלב ואם ינצחו את סקוטלנד במשחק שנחשב לנוח על הנייר, יוכלו להגיע משוחררים ורגועים למחזור הסיום שבו יתמודדו עם המארחת גרמניה. שוויץ העפילה לשלב הנוקאאוט ביורו בשתי ההופעות האחרונות שלה והיא מצפה לעשות זאת גם מחר, אם כי ניצחה את סקוטלנד רק בשני מפגשים מתוך 10 האחרונים. ביורו 1996 הן נפגשו ואז סקוטלנד ניצחה 0:1, כעבור עשור ניצחה שוויץ 1:3 במשחק ידידות ומאז לא היה משחק ביניהן.

הביטחון במחנה השוויצרי גבוה מאוד על פי הדיווחים והמאמן מוראט יאקין שוחח על כך עם שחקניו, כדי להוריד אותם לקרקע אחרי הפתיחה הטובה מול הונגריה. במשחק הקודם הפתיע המאמן כאשר עלה בהרכב עם מישל אבישר וקוואדו דואה שכבשו, ושניהם אמורים להמשיך ב-11 משחק נוסף לצד הכוכב גרניט ג'אקה. יהיה מעניין לראות אם ג'רדאן שאקירי יסופסל בשנית, כפי שצופים העיתונאים המקומיים שמעריכים שלא יבוצעו שינויים בהרכב כלל לפחות עד המשחק הבא.

אבישר בן ה-27 שבישל וכבש מול הונגריה, אמר לקראת המשחק: "לא חשבתי שאבקיע ביורו ולכן לא ידעתי מה לעשות, לא תכננתי איך לחגוג ואני חושב שיצאה לי החגיגה הכי טובה שיכולה להיות בזכות זה. הייתי לחוץ מהרגיל מול הונגריה עד שהתחיל המשחק, אבל אני חושב שזה נורמלי ובמשחק עצמו לא הרגשתי את הלחץ. זה היה נפלא, אבל עכשיו הפוקוס שלנו עבר אך ורק לסקוטלנד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מישל אבישר חוגג עם שחקני נבחרת שוויץ. GettyImages
עמד בלחץ. אבישר/GettyImages

טריוויה

  • סקוטלנד ניצחה בסך הכל שני משחקים בתולדותיה ביורו והאחרון היה ב-1996, אז היא גברה על שוויץ
  • סקוטלנד ושוויץ נפגשו בפעם האחרונה ב-2006. זה היה משחק ידידות בהאמפדן פארק בגלאזגו שהסתיים ב-1:3 לשוויץ
  • ה-5:1 שספגה סקוטלנד מגרמניה היה ההפסד השני הכי גדול שלה בטורניר גדול, אחרי 7:0 לאורוגוואי במונדיאל 1954
  • שוויץ הפסידה רק שניים מ-14 משחקי שלב הבתים האחרונים שערכה במונדיאלים וביורו, ניצחה שבעה וסיימה בתיקו בחמישה. סקוטלנד לעומתה ניצחה רק שישה מ-33 משחקים, עם 18 אחוזי הצלחה ומבין האירופאיות רק לבולגריה מאזן פחות טוב משלה.

הרכבי הקבוצות

שופט: איבן קרוז'ליאק (סלובניה)
אצטדיון: ריין אנרגי שטדיון (קלן)
קהל: 42711

במחזור הסיום בבית א' ביום ראשון ב-22:00 (שידורים ישירים בספורט1 ובספורט3), סקוטלנד תפגוש את הונגריה וגרמניה תשחק נגד שוויץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully