וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריקסן ריגש את עולם הכדורגל: "ביורו הזה הסיפור שלי שונה"

עודכן לאחרונה: 16.6.2024 / 22:32

כוכבה של דנמרק חגג שער בכורה ביורו, שלוש שנים אחרי שעבר החייאה על הדשא: "שמחתי רק לשחק". מאמנו חטף אש והתגונן, בסלובניה מרוצים: "אובלק נזקק רק להצלה אחת גדולה"

תקציר מיורו 2024: סלובניה - דנמרק 1:1/ספורט1

כריסטיאן אריקסן היה במוקד הרגע הכי דרמטי של יורו 2020, והערב (ראשון) סיפק את הרגע המרגש הראשון של יורו 2024. כשלוש שנים ובדיוק 1,100 ימים לאחר ההתמוטטות המלחיצה על כר הדשא במשחק מול פינלנד, אז שחקני נבחרת דנמרק הקיפו אותו כדי להסתיר את פעולות ההחייאה בעקבות ההתמוטטות וחברו סימון קיאר ביצע בו עיסוי לב עוד לפני כן, הקשר בן ה-32 התכבד בשער הבכורה של הדנים ביורו בגרמניה. וכמה סמלי שהוא עשה את זה לאחר עצירה על החזה ובעיטה חדה אל הרשת. "שער החיים", הגדיר זאת היטב עיתונאי ספרדי.

בהופעתו ה-131, אריקסן הבקיע בדקה ה-17 לרשת סלובניה וחגג שער מספר 42 במדים הלאומיים - מה שמציב אותו במקום הרביעי בכובשי כל הזמנים של דנמרק, לצד אולה מאדסן. קשר מנצ'סטר יונייטד הפך גם למבוגר ביותר שכובש עבור דנמרק באליפויות אירופה (בגיל 32 ו-123 ימים) והשלישי הכי מבוגר שלה בטורנירים גדולים.

מי שקלקלה את סגירת המעגל היא סלובניה, שכבשה לראשונה ביורו אחרי 24 שנה והשיגה נקודה יקרה עם 1:1. אריק יאנז'ה, המגן השמאלי בן ה-30 של גורניק זאבז'ה הפולנית, היה חתום על שער השוויון 13 דקות לסיום.

במנצ'סטר יונייטד התגאו

המספרים

* דנמרק ניצחה רק אחד מ-10 משחקי הפתיחה שלה ביורו. זה התיקו הרביעי והיו לה חמישה הפסדים, כשהניצחון היחיד (0:1 על הולנד ביורו 2012) לא מנע הדחה כבר בשלב הבתים.

* עד הערב, רק שניים מ-14 משחקיה האחרונים של דנמרק בשלב הבתים של אליפויות אירופה הסתיימו ללא הכרעה.

* סלובניה חזרה לכבוש ביורו אחרי 24 שנה. השער הקודם שלה היה של זלטקו זאחוביץ' בהפסד 2:1 לספרד ב-18 ביוני 2000, במחזור השני של שלב הבתים.

* סלובניה הפסידה רק שניים מ-15 משחקיה הרשמיים האחרונים. יש לה שמונה ניצחונות וחמש תוצאות תיקו.

* יאנז'ה הוא בסך הכול השחקן השלישי מהליגה הפולנית שכובש במסגרת היורו. קדמו לו רוג'ר גריירו המתאזרח של פולין ב-2008 ואונדז'יי דודה הסלובקי ב-2016. שניהם עשו את זה כשחקני לגיה ורשה.

קספר יולמאנד מאמן נבחרת דנמרק. רויטרס
לא הגיב בזמן. קספר יולמאנד/רויטרס

בתקשורת הדנית ביקרו את המאמן קספר יולמאנד על החילופים. "למה כל כך מאוחר, קספר?", תהו ב"טיפסבלאדט" והעניקו למאמן את הציון הנמוך 2. "איך יכול להיות שהחילוף הראשון היה בדקה ה-79 ורק אחרי השוויון?". גם רסמוס הוילונד ("איבד את החדות"), פייר אמיל הויביירג ("כמה טעויות מטופשות") ויואכים אנדרסן ("החוליה החלשה בהגנה") קיבלו את הציון 2.

קספר יולמאנד התייחס לביקורות: "שיחקנו טוב עד שהתחלנו לאבד אנרגיה בסביבות הדקה ה-70. לא הייתה מספיק אינטנסיביות והיינו קצת פאסיביים. הגענו למצבים במתפרצות, אבל לא ניצלנו אותם. צריכים לשמור על אנרגיה לאורך כל המשחק, אבל זה יכול לקרות. לפעמים כשאתה מוביל 0:1 ולא כובש את השני, אתה משלם על כך. היה תענוג לשחק כאן בשטוטגרט, 20 אלף האוהדים הדנים סיפקו אווירה נהדרת יחד עם הקהל הסלובני ומקומיים רבים. נהניתי מזה מאוד, אני לא יכול לחכות כבר למשחק הבא".

כריסטיאן אריקסן, שנבחר לאיש המשחק: "ביורו הזה, הסיפור שלי שונה מהפעם הקודמת. לשמחתי עברו כבר מספיק משחקים מאז האירוע. חשתי ביטחון הערב ושמחתי רק מכך שאני יכול לשחק. להשתתף ביורו זה תמיד דבר מיוחד. שמחתי מאוד לכבוש, ישב לי בראש שמעולם לא כבשתי ביורו. אבל חשבתי רק על כדורגל, לא על שום דבר אחר".

שחקני נבחרת סלובניה חוגגים עם אריק יאנז'ה. רויטרס
"עצמתי את העיניים ובעטתי בכל הכוח". אריק יאנז'ה חוגג עם החברים/רויטרס

מתיאז' קק, מאמן נבחרת סלובניה: "כשהאוהדים עוזרים לך בצורה כזו, כשאתה רואה כל כך הרבה פרצופים מחייכים, כשגם אוהדי היריבה נותנים לך כבוד - זה משמח אותי שאני חלק מהאירוע הזה. אני מודה לכולם. אפשר לחלק את המשחק לשתי מחציות, סך הכול התוצאה הוגנת. במחצית הראשונה נתנו להם יותר מדי כבוד, אבל לאחר ההפסקה נראינו הרבה יותר טוב. ספגנו שער של נאיביות. רבים מהשחקנים שלי מעולם לא היו חלק מטורניר כזה גדול, נלמד מהערב הזה. ניראה טוב יותר במשחקים הבאים. אם יאן אובלק נזקק רק להצלה אחת גדולה, זה אומר הרבה על ההופעה שלנו".

יאן אובלק עצמו סיכם: "ידענו למה לצפות, זו יריבה שפגשנו פעמיים במוקדמות. היינו מעט מפוחדים ב-20-30 הדקות הראשונות, כי השחקנים שלנו לא מורגלים למשחקים כאלה, אבל לאחר מכן שיחקנו טוב יותר. יצרנו מצבים וגם הצלחנו לכבוש. בחדר ההלבשה במחצית אמרנו: 'זה רק עוד משחק'. אמנם ביורו, אבל בכל זאת עוד משחק. התחלנו טוב את המחצית השנייה ואני שמח שהצלחנו לשמח את האוהדים שלנו. ראיתי ילדים שמחים ביציעים, בשביל זה אנחנו משחקים".

אריק יאנז'ה סיפר על השער שלו: "שהכדור הגיע אליי, עצמתי את העיניים ובעטתי בכל הכוח. "היו לנו בעיות במחצית הראשונה, אבל ידענו להתגבר עליהן ולהשיג נקודה. מצפים לנו שני משחקים קשים, אבל יש לנו מסלול פתוח לשלב הבא".

המשחקים הבאים של נבחרת דנמרק בבית ג':

דנמרק - אנגליה (20 ביוני)
דנמרק - סרביה (25 ביוני)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully