וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עכשיו יש אופוריה אמיתית": גרמניה בטירוף אחרי ההצגה

הגרמנים חגגו משחק פתיחה חלומי, גם הקנצלר בירך ביום הולדתו. קרוס: "צריך להודות שסקוטלנד לא הייתה במיטבה". באלאק ביקש "לחזור לפרופורציות"

תקציר ניצחונה של נבחרת גרמניה 1:5 על נבחרת סקוטלנד במשחק הפתיחה של יורו 2024/ספורט1

נבחרת גרמניה לא יכלה לקוות לפתיחה מוצלחת יותר ליורו 2024. המארחת עברה שנתיים לא פשוטות בהכנה לטורניר הביתי, וכשלה בשני המונדיאלים האחרונים וגם ביורו הקודם, אבל הערב (שישי) סיפקה הנאה לקהל במינכן עם 1:5 גדול על נבחרת סקוטלנד. הניצחון הגבוה אי פעם של הגרמנים במסגרת היורו וניצחון השיא במשחק פתיחה בכל ההיסטוריה של אליפויות אירופה.

אוהדי גרמניה חגגו באצטדיון במינכן וגם במתחם האוהדים הענק בברלין, לשם הגיעו עשרות אלפים. המשחק הבא של המארחת יהיה ביום רביעי מול הונגריה, כאשר ניצחון יבטיח בכל מקרה את הכרטיס לשלב הבא וגם תיקו אמור להספיק. סקוטלנד תנסה להתאושש מול שוויץ - הנבחרת האחרונה אותה ניצחה ביורו (ב-1996).

שחקני נבחרת גרמניה מודים לקהל. רויטרס
השחקנים מודים לקהל/רויטרס

המספרים

* פלוריאן וירץ הוא הגרמני השלישי שכובש את שער הפתיחה של יורו כלשהו. קדמו לו גרד מולר (1972) וקרל היינץ רומניגה (1980)

* וירץ הוא הכובש הכי צעיר של נבחרת גרמניה באליפויות אירופה, בגיל 21 ו-42 ימים. הוא שבר את השיא של חברו קאי האברץ, שעשה את זה מול פורטוגל ביורו הקודם כשהיה בן 22 ושמונה ימים. תשע דקות לאחר מכן, גם ג'מאל מוסיאלה הבקיע וכעת הוא השני הכי צעיר, בגיל 21 ו-109 ימים.

* גרמניה היא הנבחרת השלישית שכובשת שלושה שערים במשחק אחד בטורניר יורו. צרפת עשתה את זה ב-1984 (0:3 נגד בלגיה) ו-2016 (0:4 נגד איסלנד).

* זה הניצחון הכי גבוה במשחק פתיחה של אליפויות אירופה. השיא הקודם היה שייך לאיטליה, שהביסה 0:3 את טורקיה בדרך לזכייה ביורו 2020.

* זו הפעם הראשונה בה גרמניה מובילה (וגם מנצחת) בהפרש של ארבעה שערים במסגרת הטורניר האירופי.

* יתרון שלושת השערים בהפסקה היה הכי גבוה של הגרמנים במחצית ראשונה מאז המשחק המפורסם מול ברזיל לפני כעשור, אז הוליכה 0:5 בהפסקה וניצחה בסיום 1:7. נוייר, קרוס ומולר הם השרידים היחידים מאז.

* בגיל 36 ו-327 ימים, יוליאן נאגלסמן הפך למאמן הצעיר אי פעם באליפויות אירופה. סרצ'קו קטאנץ החזיק בשיא עד היום, כשאמן את סלובניה ביורו 2000 כשהיה בן 36 ו-330 ימים.

* וירץ ומוסיאלה הם שני הראשונים בהיסטוריה של היורו שכובשים יחד באותו משחק כשהם בני פחות מ-22.

עוד בוואלה!

אירוח סערה: גרמניה הביסה את סקוטלנד 1:5 בפתיחת יורו 2024

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת גרמניה, ניקלאס פולקרוג עם בתו. Lars Baron, GettyImages
גם היא כבר הפכה לכוכבת. ניקלאס פולקרוג עם הבת/GettyImages, Lars Baron

התגובות

המאמן יוליאן נאגלסמן אמר: "20 הדקות הראשונות היו מרשימות במיוחד. היינו מאוד ממוקדים עד הסוף. הבחורים יודעים שזה היה צעד ראשון טוב מאוד, ברור שנרצה להמשיך את זה עם ניצחון נוסף ביום רביעי. חשוב מאוד שלא רק שחקן אחד תרם אלא כמה התחלקו בשערים. אני שמח במיוחד עבור ג'מאל מוסיאלה כי היו לו כמה החמצות גדולות במונדיאל בקטאר".

טוני קרוס, שיפרוש מכדורגל בתום הטורניר, התגאה בסיום: "סידרנו לעצמנו פתיחה טובה, זה נותן לנבחרת ביטחון רב בטורניר הביתי. השערים המוקדמים עזרו לנו, כמובן, אבל חייבים להודות גם שסקוטלנד לא הייתה במיטבה".

הקפטן אילקאי גונדואן: "שיחקנו באינטנסיביות גבוהה, מצאנו את המרווחים, לקחנו סיכונים ולכן גם כבשנו. הייתה מחצית ראשונה יוצאת מן הכלל, ככה רצינו להתחיל. הייתי לי הרגשה טובה לפני המשחק ואני שמח שצדקתי. ועדיין, השער שספגנו מוכיח שלכל הנבחרות יש איכויות ואם אתה לא שם לב, אתה נענש".

ג'מאל מוסיאלה הצעיר, שנבחר לאיש המשחק אמר: "כולנו נשאנו את כל הלחץ על הכתפיים שלנו. כשאנחנו על המגרש, עובדים אחד בשביל השני, אתה לא מרגיש את הלחץ. לא ניתן לניצחון לסחרר אותנו ונראה לעשות את אותו דבר ביום רביעי. נסתכל שוב על המשחק הזה ונלמד ממנו. מבחינה אישית, הייתי שמח מאוד על היכולת שלי. היה הרבה גיוון בהתקפה שלנו. מקווה שהחיבור שלנו ישתפר במהלך הטורניר".

יוליאן נאגלסמן מאמן נבחרת גרמניה מחבק את ג'מאל מוסיאלה. רויטרס
שמח במיוחד עבורו. יוליאן נאגלסמן מחבק את ג'מאל מוסיאלה/רויטרס

הקפטן לשעבר מיכאל באלאק התלהב: "פתיחה יוצאת מן הכלל! עכשיו צריך לחזור לפרופורציות, להיעזר במומנטום ולהמשיך הלאה. זו הייתה הופעה משכנת מהרגע הראשון ועד לאחרון".

כריסטוף קראמר, גם הוא שחקן הנבחרת לשעבר: "עכשיו יש אופוריה אמיתית. שחקני ההתקפה כבשו, זה נותן ביטחון לכולם. לא יכולנו לבקש פתיחה טובה יותר".

הקנצלר אולף שולץ, שקיבל מתנה לכבוד יום הולדתו ה-66, בירך ברשת ה-X: "איזו התחלה! ברכות על הפתיחה המשכנעת באליפות אירופה הביתית".

הקנצלר מברך

שבת ביורו (שידורים ישירים בספורט1):

16:00: הונגריה - שוויץ (בית א')

19:00: ספרד - קרואטיה (בית ב')

22:00: איטליה - אלבניה (בית ב')

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully